Quote:
Is het niet meer van hetzelfde?
Gepost door: Doobieters op 07-11-2024 11:52
Gepost door: Doobieters op 07-11-2024 11:52
Het is zeker meer van hetzelfde, maar dan beter en uitgebreider. Paden leggen werkt bijvoorbeeld veel lekkerder, wat enorm helpt. Maar je hebt hier in de base game ook al bijna 60 coasters wat als ik het goed heb meer is dan in PlanCo 1 met alle DLC's.
Maar er is nog wel werk aan de winkel. Liep gisteren bijvoorbeeld tegen een bug aan waar niemand gebruik wilde maken van mijn zwembaden en flumes. Dacht eerst dat het lag aan dat mijn glijbaan misschien te eng was, maar er ging ook niemand van de pre-built glijbanen van Frontier. Héél af en toe ging er eentje vanaf, dus er was niks mis met mijn paden of wat dan ook.
Geef kip
https://www.planetcoaster.com/news/2024-11-07/hotfix-1
Zelf merk ik voornamelijk wat framedrops als ik bezig ben met scenery, zeker bij het selecteren van nieuwe pieces. Dus hopelijk weten ze dat nog te fixen. En ik hoop ook wel op een PC UI, mag toggleable zijn wat mij betreft, maar het niet kunnen leggen van paden terwijl je met bijv. de entrance en exit bezig bent is jammer.
Verder nog wel veel plezier mee, ik moet m'n park nog even een in-game dagje laten lopen (denk ik) voor de platinum badge van Parks & Restorations, en dan ga ik m'n volgende stream weer verder met de campaign. Daar buitenom ga ik in sandbox en/of franchise denk ik even aankloten, de scenery beter onder de knie krijgen, etc.
Al vond ik deze laser machine wel gaaf geworden
Speedrunner van obscure en/of dubieuze games op https://twitch.tv/grumpmeister
Enige positieve is dat die zwembaden etc leuke toevoeging zijn. Maar teveel irritaties die ik bij deel 1 niet had...
Edit: Na weet ik het hoevaak stuk aanpassen lopen ze nu wel door... Toch best bijzonder dat het fout ging op het stuk dat de ontwikkelaar zelf heeft gebouwd...
Issue 1: Lack of Steam Workshop Integration
Steam Workshop is one of the key features that makes this game stand out among simulation business games. The workshop feature of Planet Coaster 1 is very easy to use. However, the second generation abandoned Steam's workshop in favor of a self-built workshop system, which greatly reduced the experience. Network connections are often slow, resulting in a long time to load or download works. In addition, the process of subscribing to works is more complicated and not as convenient as the one-click subscription of Steam Workshop. What's even more unsatisfactory is that there are download restrictions on self-built workshops.
Issue 2: Misleading Multiplayer Mode
The game was advertised as a multiplayer experience where players could collaborate to build their dream park. I even gifted a copy to a friend, looking forward to building a park together. Unfortunately, the reality is disappointing—"multiplayer mode" simply means players take turns building, which doesn’t provide any real-time interaction and feels indistinguishable from single-player mode.
To make matters worse, the developers have quietly removed the "cross-platform multiplayer" tag from the game without explanation. Rather than addressing why multiplayer functionality is lacking, the developers have simply avoided the issue, leaving players frustrated.
Issue 3: Massive Content Reduction
The original Planet Coaster offered a vast array of content with diverse themes and blueprints, making it easy for players to design varied and complex parks. In Planet Coaster 2, many classic themes like Fairytale, Western, and Pirate have been removed, leaving only limited Mythology and Viking themes. Without these beloved themes, players lack the range of scenery pieces they once had, and the number of available blueprints has been drastically cut. For players with limited time or design skills, these blueprints are essential for streamlining the building process.
Unfortunately, the reduced content seems to pave the way for additional paid DLC, which feels like an attempt to "nickel and dime" the community.
The range of vegetation has also been significantly cut down to just four or five types of biomes, omitting classic desert or polar vegetation, which were previously included for free.
Issue 4: Restrictions in Sandbox Mode
Career Parks Can’t Be Played in Sandbox Mode:
Reduced Sandbox Map Size:
The sandbox maps in Planet Coaster 2 are noticeably smaller, about one-third the size of those in the original game.
Issue 5: Missing Edge Scrolling Function
In Planet Coaster, players could move around the map easily using edge scrolling, a simple yet highly convenient feature. However, this basic functionality has been removed in Planet Coaster 2, forcing players to rely on less efficient methods to adjust their view, which complicates navigation and diminishes the overall experience.
Issue 6: Inadequate Guest AI
There are obvious problems with the path selection of tourists. They are still likely to concentrate in the same area, resulting in frequent congestion. Such problems not only affect the operating efficiency of the amusement park, but also cause tourists to be unable to enjoy the facilities in the congestion, such as being unable to find a restaurant or go to the toilet, which in turn causes various adverse reactions (such as vomiting). Even more disappointing is that the personality and type of tourists have also been cancelled, and the behavior of tourists appears to be monotonous and boring, lacking personalized interaction, affecting the sense of immersion.
Issue 7: Complex and Unintuitive UI Design
The UI in Planet Coaster 2 is cluttered and unintuitive. Additionally, accessing submenus requires repeated clicks to locate specific items, and exiting these menus can also be cumbersome. While UI design should prioritize simplicity and ease of use, Planet Coaster 2 fails to meet these standards, resulting in a clunky user experience.
Issue 8: Missing Custom Audio, Video, and Image Import Features
In Planet Coaster 1, players could import audio, video, and images from their computers, adding a personal touch to their parks. However, Planet Coaster 2 lacks this basic functionality, restricting players’ ability to personalize their parks and reducing the overall creative freedom.
Issue 9: Tedious Power and Water Repair Mechanic
The most frustrating thing was that even if multiple technicians were hired, a generator could not be repaired quickly. Repeatedly clicking on the repair operation not only wasted time, but also affected the experience. If these events could be integrated into the plot or added more fun, they might be more popular with players.
Issue 10: Unrealistic Water Physics in the Waterpark
Although Planet Coaster 2 emphasizes its waterpark theme, the water physics fail to deliver a realistic experience. For instance, the water behaves identically whether one or many people use the slides, ignoring the realistic differences in water reaction between light and heavy users. This uniform animation feels outdated and unconvincing, especially for a modern game.
Issue 11: Issues with Coaster Building
The coaster-building experience in Planet Coaster 2 is less refined than in the original game, with several minor but frustrating issues.
Issue 12: Weak Tutorial Experience
Planet Zoo I still remember how Nancy, a keeper, helped me from a novice to a qualified zoo manager. This process can be said to be very interesting. However, the tutorial of the second generation of RollerCoaster is boring and the prologue content is unattractive.
Issue 13: Ineffective Weather System
The weather system in Planet Coaster 2 is purely visual, with no meaningful impact on gameplay. Guests continue eating ice cream in the rain without umbrellas, which feels unrealistic. The game would benefit from more interactive weather effects, such as guests reacting to rain or seeking shelter. For a 2024 game, these interactions should be achievable, and their absence diminishes the sense of realism.
Issue 14: Difficult Staff Zoning with Persistent Bugs
The employee zoning is very cumbersome and requires repeated adjustments during operation. However, even after the zoning is completed, employees are still not active in their work. Even if the task is nearby, employees will complain that there is nothing to do. This design is frustrating. In addition, the employee work area division system is not as convenient as the design of Planet Zoo. Even if the zoning is carefully set, employees still find it difficult to cooperate, which affects the management effect of the amusement park.
Issue 15: Reduced Management Content
Many core management items have been removed in Planet Coaster 2, including vending machines, popcorn stands, hotels, restaurants, advertising boards, ATMs, security systems, and CCTV. These elements were key to the park management experience in previous games. Their removal leaves the park feeling incomplete and leads players to question whether these essential items will return as paid DLC. Even small features like customizing drink ingredients (e.g., adding ice) are missing, and fireworks have been completely omitted.
Planet Coaster 2 not only fails to build on the original but also takes significant steps backward by removing key content and limiting the management features that were once integral to the series.
Quote:
No way dat ik deze game ga aanschaffen:
Gepost door: Jellsyboy op 14-11-2024 20:56
Gepost door: Jellsyboy op 14-11-2024 20:56
Geen idee waar dit lijstje vandaan komt, maar de helft hiervan klopt niet of Frontier heeft al aangegeven dat ze er aan werken. Games van Frontier zijn altijd een soort levende games die constant updates krijgen aan de hand van speler feedback. Daarnaast voegen ze gedurende een paar jaren regelmatig gratis nieuwe functies toe en content toe, bovenop de (meestal) cosmetische betaalde DLC’s waar ze er ook zo’n 2 per jaar van uitbrengen (kijkend naar PC1).
Issue 1: Ze hebben gekozen voor hun eigen Frontier Workshop zodat creaties nu gedeeld kunnen worden tussen PC en console, wat met Steam Workshop niet mogelijk is. Op deze manier zul je als speler dus alleen maar meer creaties krijgen op de workshop.
Issue 2: Niks van waar. Vanaf het eerste moment is er gesproken over asynchrone multiplayer en dit staat zelfs op de productpagina’s:
Quote:
Create together:
Unleash your collective creativity in Sandbox Mode. Take turns to work on building a park with players around the world using a shared cross-platform save!
Unleash your collective creativity in Sandbox Mode. Take turns to work on building a park with players around the world using a shared cross-platform save!
Issue 3: Er zit meer content in base PC2 dan in PC1 met de DLC’s erbij. Alleen qua onderdelen zitten er al meer dan 3000 losse onderdelen in, en je kunt kiezen uit bijna 60 coasters om te bouwen. Sommige thema’s zijn verdwenen, maar met bijvoorbeeld het hout uit de Viking-set kun je zelf hele toffe Western- of Piraten-setting dingen bouwen. Veel uit de Aquatic set is geschikt voor Sci-Fi, etc.
Issue 4: Gedeeltelijk waar. De career maps niet in Sandbox mode kunnen gebruiken is een groot gemis, maar wat de schaal van de maps betreft klopt dit niet. Ik had een video gezien van iemand die het formaat van de maps berekent en in beide games schijnt het 1000x1000 te zijn.
Issue 5: Wordt toegevoegd in de aankomende patch
Issue 6: Fair
Issue 7: Een deel hiervan wordt aan de hand van speler feedback aangepast in de volgende patch, en Frontier luistert goed naar de community, dus dit wordt ongetwijfeld nog wel verder getweakt.
Issue 8: Wordt toegevoegd in de aankomende patch
Issue 9: Is uit te schakelen
Issue 10: Wordt aangepast aan de hand van spelerfeedback.
Issue 11: Niks van waar. De coaster builder in PC2 is vele malen makkelijker te bedienen en levert veel soepelere coasters op
Issue 12: De campaign is prima en helpt je goed om het spel in de vingers te krijgen. Het is niet zo sterk als Zoo idd, maar vele malen beter dan PC1
Issue 13: Half waar. Gasten zoeken bijvoorbeeld wel degelijk onderdak. Als je blow dryers bouwt in je park gaan ze daar in tijdens/na een regenbui, en overdekte attracties worden drukker bezocht tijdens regenbuien. Maar bijvoorbeeld sneeuw ontbreekt wel, en bij een temperatuur van bijvoorbeeld 2 graden duiken ze nog graag massaal met z’n allen het zwembad in. Maar ook dit is iets wat Frontier vaak tweakt aan de hand van speler feedback. Bijvoorbeeld Planet Zoo kreeg ook pas later grote weer updates die echt invloed hadden op de gasten.
Issue 14: Fair
Issue 15: Een deel hiervan zat niet eens in PC1, maar was pas toegevoegd in Planet Zoo. Een andere game. Verwachten dat alles 1 op 1 gelijk zal zijn met Planet Zoo op dag 1 is onrealistisch. Bepaalde dingen hiervan worden over time toegevoegd.
De game hierom niet halen moet je natuurlijk zelf weten, maar veel van deze klachten zijn dingen die voor de launch al bekend waren, dingen waar Frontier actief mee bezig is, of dingen waarvan we, gebaseerd op de geschiedenis van Frontier’s games, al weten dat ze later worden toegevoegd. Dit is een veel completere ervaring dan PC1 en zal alleen maar worden verbeterd en uitgebreid, zelfs als je geen DLC aan zult schaffen.
Geef kip