Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PostNL [Algemeen Topic]

[Begin]  |28|29|30|31|32|33|34(49)  [Eind]
Shad
Door Shad (321 reacties) op 19-06-2022 10:10
Quote:
Ik heb twee weken terug ongeveer een Nintendo Switch game gekocht op Marktplaats, en vanaf vorige week is de game verzonden. Vorige week dinsdag stond er bij track&trace dat ie onderweg was, maar is niet aangekomen. Nu staat er nog steeds: Bezorgtijd: afgelopen dinsdag tussen 08:00 en 18:00 met een streep doorheen.

Zou dit nog goedkomen? 🥺 Heeft iemand dit ook een keer gehad?
Gepost door: Romeetje op 19-06-2022 09:21

Ik zou contact opnemen met PostNL klantenservice. Brievenbuspakketten zijn lastig te tracken denk ik. Meestal zien zij meer informatie over je pakket.
Pinokkia
Door Pinokkia (2419 reacties) op 25-06-2022 23:32
PostNL via brievenbuspakketje gaat vandaag echt niet lekker. Het zou vandaag geleverd worden na vertraging door de postbezorger voor 22:00 uur. De gewone postbezorger is vandaag niet geweest. Staat er in mijn PostNL account dat het vandaag om 19:00 uur geleverd is. Nou mijn ring video deurbel heeft niks geregistreerd van de postbezorger die om 19:00 uur zogenaamd iets geleverd heeft.

Nou is mijn vraag aan medebudgetgamers: Hebben jullie ook zo iets meegemaakt? Volgens bol.com moet ik wachten tot aanstaande dinsdag, want meestal wordt het alsnog geleverd ondanks dat er al in het PostNL account staat dat het geleverd is. Wat vinden jullie van het antwoord van de klantenservice van bol.com?
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd te hebben. Waardeer en respecteer Uw medemens. Friendcode: New 3DS 5241-3110-1435. Naam: Pinokkia. PM als me toevoegd.
ktugach
Door ktugach (21138 reacties) op 25-06-2022 23:37
Rol: Administrator
Ja zo gaat dat wel vaker met brievenbuspakjes, de ene keer zijn ze al lang binnen en krijg je pas melding in de avond dat ie bezorgd is en de andere keer krijg je eerst een melding en dag later pas het pakje. En soms worden ze helemaal niet afgemeld heb er nu al week 1 staan in postnl app en is al week binnen.

Klantenservice kan ook alleen maar zeggen even afwachten, wat moeten ze anders doen? Je kunt er nu nog 1 bestellen met levering morgen en dan die andere retourneren als ie binnen is. Als je select hebt is dat allemaal gratis
Eek2nd
Door Eek2nd (11534 reacties) op 25-06-2022 23:41
Vind dat Bol gelijk heeft, ligt natuurlijk aan PostNL, vaak wordt het dan idd de volgende ronde toch bezorgd, ook is de kans dat het misschien (per ongeluk expres) bij de buren is afgeleverd.
Bij zulke gevallen wacht ik altijd een dag voordat ik contact opneem met bol (of eigenlijk vaak Amazon).

😼👞🧑🏻‍🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
Pinokkia
Door Pinokkia (2419 reacties) op 25-06-2022 23:47
De reden waarom ik dit hier vraag. Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat brievenbuspakketje geleverd is en dat het alsnog misschien geleverd wordt. Wel dat het brievenbuspakketje misschien op een andere adres geleverd is. Maar we zullen het aanstaande dinsdag wel zien of het echt nog geleverd wordt. Maar ik vind het verwarrend om de status op geleverd zetten, want dan verwacht je een telefoon dan het niet geleverd is. Uiteraard neem ik bol.com het niet kwalijk. Maar vind wel dat er bij hun gelijk een melding van gemaakt moet worden.
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd te hebben. Waardeer en respecteer Uw medemens. Friendcode: New 3DS 5241-3110-1435. Naam: Pinokkia. PM als me toevoegd.
Eek2nd
Door Eek2nd (11534 reacties) op 25-06-2022 23:58
Gebeurt ook wel eens dat je echt niks hebt ontvangen, je opnieuw toegestuurd krijgt (of geld terug krijgt indien niet op voorraad ), je dan na 2 weken of zelfs een maand opeens toch binnen krijgt (zowel pakket als brievenbuspost) 🤷🏻‍♂️
😼👞🧑🏻‍🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
Pinokkia
Door Pinokkia (2419 reacties) op 28-06-2022 23:38
Quote:
De reden waarom ik dit hier vraag. Ik heb dit nog nooit meegemaakt dat brievenbuspakketje geleverd is en dat het alsnog misschien geleverd wordt. Wel dat het brievenbuspakketje misschien op een andere adres geleverd is. Maar we zullen het aanstaande dinsdag wel zien of het echt nog geleverd wordt. Maar ik vind het verwarrend om de status op geleverd zetten, want dan verwacht je een telefoon dan het niet geleverd is. Uiteraard neem ik bol.com het niet kwalijk. Maar vind wel dat er bij hun gelijk een melding van gemaakt moet worden.
Gepost door: Pinokkia op 25-06-2022 23:47

Ff een quote van mezelf.

Gelukkig is vandaag bij de postbezorger mijn brievenbuspakketje van bol.com geleverd. Heb wel Postnl daarover gebeld dat hun gelieve geen aflevering in mijn account moeten zetten, want dat zorgt verwarring en onnodige telefoontjes. De desbetreffende Postnl klantenservice gaf me helemaal gelijk, want ze krijgen heel veel telefoontjes daarvan. Daarom snap ik niet dat ze er niets mee doen.
1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd te hebben. Waardeer en respecteer Uw medemens. Friendcode: New 3DS 5241-3110-1435. Naam: Pinokkia. PM als me toevoegd.
Iwaarden
Door Iwaarden (195 reacties) op 29-06-2022 00:16
Brievenbuspakketjes hebben geen volledige track&trace, ik heb het ooit eens gevraagd maar het komt er op neer dat een brievenbuspakketje enkel een veredelde verzendbevestiging is.

Brievenbuspost mag er meerdere dagen over doen, volgens mij 7, en de bezorger heeft zelf geen scanner of scant iig niet onderweg. Als zo’n postbezorger dan zoveel post mee krijgt dat ie het niet in 1x mee kan nemen dan staat het hem vrij om wat post te laten liggen voor de dag erna. Als die dan meerdere dagen veel post krijgt dan raakt je pakketje dus “zoek” totdat ie uiteindelijk in de bus ligt.

Wil je track&trace dan moet je het als een normaal pakket versturen.
Door Romeo95november (222 reacties) op 29-06-2022 04:56
Quote:
Brievenbuspakketjes hebben geen volledige track&trace, ik heb het ooit eens gevraagd maar het komt er op neer dat een brievenbuspakketje enkel een veredelde verzendbevestiging is.

Brievenbuspost mag er meerdere dagen over doen, volgens mij 7, en de bezorger heeft zelf geen scanner of scant iig niet onderweg. Als zo’n postbezorger dan zoveel post mee krijgt dat ie het niet in 1x mee kan nemen dan staat het hem vrij om wat post te laten liggen voor de dag erna. Als die dan meerdere dagen veel post krijgt dan raakt je pakketje dus “zoek” totdat ie uiteindelijk in de bus ligt.

Wil je track&trace dan moet je het als een normaal pakket versturen.
Gepost door: Iwaarden op 29-06-2022 00:16

Ik ben jaren zaterdagbezorger geweest en mijn moeder werkt nog als bezorgeren ik inmiddels als planner, maar je zit er toch met een aantal dingen naast hoor.

De bezorger scant wel degelijk onderweg, je werkt met een app en scant met je telefoon. Je scant het pakje dus voor je hem afleverd, meer een bezorgbevestiging dan dat je hem echt kunt volgen.

De post moet ook gewoon op de dag zelf bezorgt worden en mag zeker niet meerdere dagen blijven liggen. Wat er tegenwoordig gebeurt vanwege personeelstekort is dat er in het sorteercentrum niet alles gesorteerd word en het daar dus kan blijven liggen doordat er aan bepaalde klanten prioriteit gegeven word. Of dat er wijken doorgeschoven worden naar een dag later omdat er niemand voor die wijk te vinden is. Maar de bezorger zelf mag niet zomaar post een paar dagen gaan laten liggen.
NewDust
Door NewDust (1421 reacties) op 30-06-2022 09:45
Geldt alleen voor pakketbezorger. Voor postbezorgers en brievenbuspakketjes hoor je voorlopig nog steeds een niet-thuis-briefje te krijgen.
Door Fred20 (897 reacties) op 30-06-2022 10:40
Quote:
Geldt alleen voor pakketbezorger. Voor postbezorgers en brievenbuspakketjes hoor je voorlopig nog steeds een niet-thuis-briefje te krijgen.
Gepost door: NewDust op 30-06-2022 09:45

Ehm waarom zou je ooit voor een brievenbuspakketje een "niet-thuis" briefje moeten krijgen? Ze gooien het toch gewoon door de brievenbus... Lijkt me best vervelend als de postbode elke dag zou aanbellen voor mijn post.
Htbaa
Door Htbaa (12275 reacties) op 30-06-2022 10:42
Quote:
[..]

Ehm waarom zou je ooit voor een brievenbuspakketje een "niet-thuis" briefje moeten krijgen? Ze gooien het toch gewoon door de brievenbus... Lijkt me best vervelend als de postbode elke dag zou aanbellen voor mijn post.
Gepost door: Fred20 op 30-06-2022 10:40

Tja, soms komt het voor dat ze het persoonlijk (moeten?) overhandigen. Geen idee waarom, druk het gewoon door de brievenbus heen zou ik zeggen.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Care
Door Care (48253 reacties) op 30-06-2022 10:43
Quote:
[..]

Ehm waarom zou je ooit voor een brievenbuspakketje een "niet-thuis" briefje moeten krijgen? Ze gooien het toch gewoon door de brievenbus... Lijkt me best vervelend als de postbode elke dag zou aanbellen voor mijn post.
Gepost door: Fred20 op 30-06-2022 10:40
omdat het niet altijd past in de brievenbus. soms door het formaat van het pakje soms doordat de brievenbus niet voldoet aan de gestelde eisen
Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!
Door Fred20 (897 reacties) op 30-06-2022 14:15
Quote:
[..]
omdat het niet altijd past in de brievenbus. soms door het formaat van het pakje soms doordat de brievenbus niet voldoet aan de gestelde eisen
Gepost door: Care op 30-06-2022 10:43

Dat is waar, dacht ik niet aan. Maar dat is echt heel incidenteel zou ik denken.

Het is wel irritant dat je nu bij pakketjes helemaal geen bewijs meer hebt dat de bezorger echt aan de deur is geweest. Vaak genoeg meegemaakt dat ik de hele dag thuis aan het wachten ben, en dat ik dan uren later via de app een melding krijg dat ze mij zogenaamd hebben gemist...
Lioness
Door Lioness (670 reacties) op 04-07-2022 16:02
Was te laat met betalen bij postnl, voor inklaring, maar kon wel nog gewoon online betalen alleen koste dat dan dus extra omdat het wel naar postnl punt ging. Toen alsnog alvast online betaald en een paar dagen later (vandaag) ging ik naar de winkel
Mocht ik dus in de winkel een 2e keer betalen ondanks ik kon aantonen in de postnl app dat dit al zo was. Dus nu moet ik mijn geld proberen terug te krijgen

Waardeloos systeem. Dus inklaringskosten zsm betalen zodat het thuis komt en goedkoper is, maar ben je te laat dan zeker niet online betalen....
🦔 The Sonic fan - Volg mijn collectie op Instagram: hedgelot - Palworld 24/7 server 87.209.191.145:8211 wachtwoord: BlauweEgel
Phaross
Door Phaross (2705 reacties) op 08-07-2022 07:48
Quote:
Was te laat met betalen bij postnl, voor inklaring, maar kon wel nog gewoon online betalen alleen koste dat dan dus extra omdat het wel naar postnl punt ging. Toen alsnog alvast online betaald en een paar dagen later (vandaag) ging ik naar de winkel
Mocht ik dus in de winkel een 2e keer betalen ondanks ik kon aantonen in de postnl app dat dit al zo was. Dus nu moet ik mijn geld proberen terug te krijgen

Waardeloos systeem. Dus inklaringskosten zsm betalen zodat het thuis komt en goedkoper is, maar ben je te laat dan zeker niet online betalen....
Gepost door: Lioness op 04-07-2022 16:02

Ik ben benieuwd of het lukt. Ik heb een paar keer gehad bij het maken van een label voor een pakketje dat ik wel had betaald, maar de app zei dat de betaling niet gelukt was. Dat geld heb ik nooit meer gezien.
ThaDanus
Door ThaDanus (3536 reacties) op 08-07-2022 08:44
Die nieuwe stijl website is wel heel irritant trouwens. Je kan alleen bezorgvoorkeuren aangeven, niet meer direct dat je pakket naar een pakketpunt moet.
Gisterochtend dus m'n bezorgvoorkeur aangepast dat m'n 2 pakketjes naar een pakketpunt mochten, maar ik krijg doodleuk een melding dat ze bij mij thuis zijn afgeleverd. Terwijl ik op werk zit.
En er zat een briefje in m'n brievenbus dat ze bij de buren waren afgeleverd, maar ik dacht dat ze daarmee zouden stoppen. Plus, vroeger zag ik dat gewoon op de website, nu dus niet meer.
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
NewDust
Door NewDust (1421 reacties) op 08-07-2022 08:51
Niet toevallig brievenbuspakketjes (die niet pasten)? Evt. te herkennen aan het niet thuis briefje. "We hebben post voor u" vs "We hebben een pakket voor u".
ThaDanus
Door ThaDanus (3536 reacties) op 08-07-2022 09:18
Quote:
Niet toevallig brievenbuspakketjes (die niet pasten)? Evt. te herkennen aan het niet thuis briefje. "We hebben post voor u" vs "We hebben een pakket voor u".
Gepost door: NewDust op 08-07-2022 08:51
Nope, twee aardig grote dozen van de ANWB, zouden nevernooit door de brievenbus gepast hebben
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
[Begin]  |28|29|30|31|32|33|34(49)  [Eind]