Leuke puzzelgame waarin je moet uitvogelen hoe je bepaalde planten kunt laten groeien.
🇺🇦 💙💛
Deze game doet denken aan Elevator Action, alleen is het doel bij Flipper Lifter om pinguïns naar de juiste verdieping te helpen. Je bestuurt de lift door de hendel te draaien.
Deze game beviel me niet. De productiewaarden zitten nochtans goed en met vijf levels is er een beetje variatie, maar ik vond de gameplay simpelweg saai. Voorlopig mijn 'worst of Season 1'.

🐴

de laatste Chievo's gehaald nu 1000/1000. Hele eiland nogmaals doorgewandeld want het is wel heel mooi.
Pakt niet alle chievo's

Quote:
Hoe lang heb je erover gedaan?
Gepost door: UltraTiger op 29-04-2025 10:16
Gepost door: UltraTiger op 29-04-2025 10:16
Mijn PS app zegt 7 uur, maar gevoelsmatig heb ik er denk ik 4 a 5 uur over gedaan. Dat is dan met alle trophies (en alle eindes, aanrader om je achteraf in te lezen over de betekenis van het ultieme einde). Als je alleen het verhaal doorloopt duurt de game een ruime 3 uur gok ik.
🐴
Gisteravond de platinum trophy behaald.
Volgens de teller heb ik er 66 uur over gedaan, waarbij ik alle tijd heb genomen om van deze fantastische game te kunnen genieten.
Ik geef hem een hele dikke en welverdiende 8,5/10.
1000/1000 chievo's +/-8 uur over gedaan.
Wel okay, ontdekkings en verzamel spel. Lekker in je bootje rondvaren was de eerste paar uur nog wel leuk daarna voelde het meer als een taak. Redelijk kort spel, maar net een uurtje of twee te lang.
Twin peaks/David Lynch achtig. 152/1000 Chievs.
Kort spel, anderhalf tot twee uur ofzo voor een eerste playthrough om het verhaal te spelen.
Ga het nog wel een keer doen met een guide voor de rest van de Achievements.

Zo'n 66 uur over gedaan. Alle side quest ook gedaan, niet alle trials, zeker niet alle achievements..
Strakke JRPG uit 2010 die toen alleen voor de PSP in Japan uitkwam. In 2022 eindelijk uitgebracht in het Westen. Zeer mee vermaakt, mede door het verhaal en de vaste, aandoenlijke party. Met de opvolger Trails to Azure ga ik over een paar weken beginnen, eerst even op adem komen met wat kortere titels.
Een jongen vindt een antiek boek waarmee hij demonen kan oproepen. Daar is echter een prijs aan verbonden. Een prijs die hij of zijn vrienden dienen te betalen.
Demon Quest '85 is een soort visual novel waarin je a.d.h.v. de beschrijving van demonen de correcte combinatie offer – muziek – mensen moet uitvogelen. Soms is het een fluitje van een cent, soms is het een beetje doordenken. Van zodra de demon opgeroepen wordt, kan je ermee converseren. Deze dialogen zijn grappig door het contrast tussen de farse middelbare scholier en de hoogdravende demonen. Er zijn zo’n zes demonen die je kan oproepen en de volgorde heeft een invloed op het verhaal. Hierdoor word je aangemoedigd om het verhaal opnieuw te spelen, wat de korte speellengte kan verlengen.
Een charmante game, maar niet veel meer dan dat.


Reel Steal (Playdate)
Met de hendel manoeuvreer je een dief naar beneden om een kunstwerk te stelen. Van zodra dat gebeurd is, haal je de dief terug naar boven. De dief zwiert automatisch van links naar rechts, al kan je de richting veranderen door op de A-knop te drukken.
Deze game vond ik niet leuk. De levels voelen te lang aan, vast doordat je de dief naar boven moet krijgen. De beweging van de dief voelt te traag. De obstakels vormen geen uitdaging. De variatie is er nauwelijks.
Het verhaal is daarnaast heel zwak. Het is weer een verhaal waarin grote, rijke kapitalisten de bad guy zijn. Je bent dus eigenlijk een Robin Hoodfiguur. Alleen is dit het zoveelste spel op de Playdate waarin dit het thema is. Eigenlijk bizar hoe vaak het voorkomt. Reel Steal is in dat opzicht de saaiste uitvoering van het thema.
Wanneer je het korte verhaal uitgespeeld hebt, unlock je een tweede campaign. Alleen voel ik me totaal niet aangesproken om die te spelen. Slechtste Playdate game tot nu toe.


Recommendation Dog (Playdate)
Soms moet je game niet ingewikkeld zijn om leuk te zijn. In Recommendation Dog is er geen sprake van een verhaal, al is de setting leuk bedacht: je bent een hond die een interimbureau uitbaat. Was het nodig om een hond te zijn? Nee, maar honden zijn cute.
De gameplay is simpel: een cliënt komt binnen en geeft je een beschrijving van een werknemer die hun bedrijf zoekt. Met de hendel scroll je door verschillende profielen en kies je het meest gepaste profiel. Je doet dit tegen de klok, waardoor je snel een fout kan maken. Na drie fouten krijg je een game over. Het doel is om een zo hoog mogelijke score te behalen.
Ik heb deze game slechts een halfuur gespeeld, maar daarmee heb ik ook alles gezien wat Recommendation Dog te bieden heeft. Dit is zo’n game die ik ik van tijd tot tijd ga spelen waardoor het niet snel oud wordt.


Dat brengt me bij de geüpdatete tierlist:

Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Hellblade 2: Indrukwekkende game op gebied van graphics en sound, gameplay technisch wat oppervlakkig en het verhaal kon mij ook niet echt op het puntje van stoel houden. Wel de volle 1000G binnen gehaald.
Ryse: Son of Rome: Viel zeker niet tegen voor een 12 jaar oude game. Wat oppoetsen en hogere framerate en dan kan de game best een remaster krijgen.
Nu door naar The Last of Us Part 1.
Napple Tale (Dreamcast)
Redelijke 2.5D platformer die alleen in Japan is gereleased, gespeeld met de fan-translation. De gameplay deed me een beetje denken aan de Pandemonium games (PS1/Saturn), maar die waren wat beter afgewerkt. Het dorp waarin je terecht komt is een HUB naar de levels toe, die wat leeg aanvoelt en waar er regelmatig te veel gepraat wordt. De sidequests en main quests lopen licht door elkaar heen, wat het verwarrend kan maken als je de focus wil houden op de hoofdlijn. Scherpe graphics en mooie muziek, maar ik had qua speelplezier en creativiteit hier meer van verwacht.
Clair Obscur: Expedition 33
Meesterwerkje hoor. In tijden niet meer zo opgeslokt in het verhaal. Het totaalplaatje klopt gewoon, grafisch en qua muziek prachtig en de pacing blijft best sterk.
Nog wel het een en ander te doen in de end-game / post-game, maar op aanraden van het internet al wel het verhaal afgerond, wat ik anderen ook echt zou aanraden.
Geen story spoilers verder: |||Spoiler||| Bosses scalen niet mee, dus op die manier hou je nog een beetje challenge in de laatste stretch. Anders word je echt veels te sterk, en nu hou je het nog wat relevant. |||Spoiler|||
Speedrunner van obscure en/of dubieuze games op https://twitch.tv/grumpmeister