Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

[Discussie] DLC

[Begin]  |1|2|3 (3) [Eind]
Sp4re
Door Sp4re (372 reacties) op 11-12-2011 13:44
Kijk, zoals de nieuwe DLC van Duke Nukem Forever, The Doctor Who Cloned Me, die wil dan weer wel erg graag hebben .
Maar dat heeft er dan ook mee te maken dat ik me met het spel zelf enorm vermaakt heb en het gevoel was dat het een compleet spel was.
Doomsdayman
Door Doomsdayman (2502 reacties) op 11-12-2011 14:20
Nog even terug komen op Key's. Payday the Heist gebruikt een key van 2301 KB.
Why?
HBx2000
Door HBx2000 (331 reacties) op 11-12-2011 14:30
Ik vind het grootste nadeel van DLC de prijs. Kijk naar de Call of Duty-reeks. Die vragen 15 euro per mappack. Het spel kent al een adviesprijs van 60 euro + 60 euro voor 4x DLC. Nee, dank je.

Ook kansloze DLC van tegenwoordig vind ik 'n ander kostuum. Geef dat gewoon gratis als je 't spel hebt uitgespeeld op Hard of zo.

Het is niet helemaal goed te praten, maar wat EA heeft gedaan met de Limited Edition van Battlefield 3 vind ik dan al iets beter gedaan. Het zit bij de prijs in, mits je 'm in de pre-order zet.

Dat gedoe rondom zo'n Online Pass begrijp ik. Maar aan de andere kant begrijp ik het standpunt van de uitgever ook wel. Zij verdienen helemaal niks aan de 2e hands-markt. Mooi voorbeeld daarvan is Resistance 3, die kun je beter nieuw kopen voor 25 euro.

Eigenlijk moet men gewoon al die prijzen halveren. DLC voor 7,50 en die Online Pass voor 5 euro. Dan zal er heel wat minder ophef over zijn, denk ik. Dan is de uitgever blij en de gamer ook, waar voor z'n geld.
Doomsdayman
Door Doomsdayman (2502 reacties) op 11-12-2011 17:55
Uitgevers zijn nooit blij ze willen alleen maar geld hebben.
Why?
LordUgly
Door LordUgly (3846 reacties) op 11-12-2011 18:20
zo hee, jij bent verbitterd. je kan wel zeggen dat uitgevers alleen maar geld willen, maar zo werkt dat in de grote-mensen-wereld. alles draait om geld en, hoewel de developers het ook daadwerkelijk leuk vinden om games te maken, krijgen ze hiervoor betaald, mede door de uitgevers. feit blijft dat de uitgevers gewoon beursgenoteerde bedrijven zijn, en dus de aandeelhouders tevreden moeten houden, wat het beste lukt door zoveel mogelijk geld te verdienen. dan komen we weer aan bij het punt dat DLC makkelijk geld verdienen is, maar ik ben ervan overtuigd dat de uitgevers/devs (ik durf niet te zeggen wie hier verantwoordelijk voor is) langzamerhand beginnen te zien dat fatsoenlijke DLC, waarvan iedereen het eens is dat deze het geld waard is, een betere investering is, als DLC die een enkeling koopt, maar ook weinig moeite kostte om te maken.
A railgun charge is worth more than a thousand words.
Jordanmaster
Door Jordanmaster (1441 reacties) op 11-12-2011 18:26
Quote:
zo hee, jij bent verbitterd. je kan wel zeggen dat uitgevers alleen maar geld willen, maar zo werkt dat in de grote-mensen-wereld. alles draait om geld en, hoewel de developers het ook daadwerkelijk leuk vinden om games te maken, krijgen ze hiervoor betaald, mede door de uitgevers. feit blijft dat de uitgevers gewoon beursgenoteerde bedrijven zijn, en dus de aandeelhouders tevreden moeten houden, wat het beste lukt door zoveel mogelijk geld te verdienen. dan komen we weer aan bij het punt dat DLC makkelijk geld verdienen is, maar ik ben ervan overtuigd dat de uitgevers/devs (ik durf niet te zeggen wie hier verantwoordelijk voor is) langzamerhand beginnen te zien dat fatsoenlijke DLC, waarvan iedereen het eens is dat deze het geld waard is, een betere investering is, als DLC die een enkeling koopt, maar ook weinig moeite kostte om te maken.
Gepost door: LordUgly op 11-12-2011 18:20
Fout. Niet alles draait om geld.
Skull_kid
Door Skull_kid (38995 reacties) op 11-12-2011 19:04
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]
Fout. Niet alles draait om geld.
Gepost door: Jordanmaster op 11-12-2011 18:26

Graag een voorbeeld ipv alleen maar iets roepen. Als je iets roept, onderbouw het dan.
❍ᴥ❍
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 11-12-2011 19:40
Bij mij is het afhankelijk van WAT een DLC te bieden heeft... De map-packs van CoD zijn bron van discussie, maar stel je eens voor dat je fanantiek die game speelt. Dat betekent dus dat de uitdaging na een tijdje weg ebt. In dat geval is een map-pack gewoon een uitbreiding op je game-ervaring, en een nieuwe stap in je 'sport'

De DLC's van bijv. duke nukem, GTA IV en Fallout 3 zijn gewoon voor iedereen fijn. Speel je de game uit en wil je meer? Koop je de DLC toch?

Wat ik wel echt uitbuiting vind zijn betaalde abbonnementen bovenop je abbo van bijv. xbox live. Je betaald in dat geval al voor het netwerk, en dan wil 1 of andere betweterige uitgever toch nog wat extra voor jouw online geneugten. Op de PC kan ik me dat enigzins voorstellen, maar voor een console met betaalde online functionaliteiten zoals Xbox live is het te schofterig voor woorden.

Dus verdict:

DLC als nieuw sportmateriaal: Prima
DLC als uitbreidingen op een al toffe/uitgebreide game: Prima
Betaalde abbo's op betaalde netwerken: Schofterig.
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Talicus
Door Talicus (7391 reacties) op 11-12-2011 20:00
Games zijn tegenwoordig duur. Heel duur. Niet om te kopen, in feite zijn spellen door de jaren heen alleen maar goedkoper te worden, maar wel om te maken. In feite kan DLC, leuk of niet, de hoeksteen gaan vormen om games te financieren. Als mensen bereid zijn om via DLC geen $60 maar $70 te gaan uitgeven dan is dat een enorme inkomstenwinst. Niet alleen omdat het een steiging is van een kleine 20%, maar ook omdat die inkomsten vrijwel direct naar de developer en de uitgever gaan in tegenstelling tot retail verkoop (alinea 3).

Dat games tegenwoordig zo duur zijn komt omdat de ontwikkelkosten elke generatie opnieuw explosief stijgen. Hieronder een quote over wat een gemiddelde Ubisoft titel zo ongeveer kostte op ieder platform in 2008. Reken maar dat een Battlefield 3, Uncharted 3, TES Skyrim etc. wat een paar van de meest gehypte, technisch geavanceerde en meest kostende games van dit najaar zijn hier nog flink overheen gaan.
Vroeger had je ook al flinke development teams maar die waren lang niet zo groot als dat ze nu zijn.

Daar komt nog eens bij dat voor elke verkochte game van $50 slechts $7 naar de developer gaat en ook nog eens zo'n soort bedrag naar de publisher. Het overgrote deel gaat dus naar andere zaken zoals retailers, marketing, doosje/boekje etc. Het is dus weinig moeite om te berekenen hoeveel een game wel niet zou moeten verkopen als ze bij elk spel ook nog eens tientallen maps extra zouden gaan stoppen voor niets.

_ _ _

Leading on from this, an Ubisoft executive gave a breakdown of the company's average development costs per game - not often discussed in public - with a DS title costing between 500,000 to 1,000,000 euros ($785,000-$1.57m), PS3/Xbox 360/PC titles averaging 12 million to 18 million euros ($18.8m-$28.2m) to create for all 3 SKUs, and a Wii game expected to cost 5 million to 6 million euros ($7.8-$9m) to develop.

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=18389
The Art of Game Design (2010)
I have sold my soul to a minor demon.
Doomsdayman
Door Doomsdayman (2502 reacties) op 11-12-2011 21:45
Ik bedoel trouwens niet alle. Red dead en Fallout hebben echt perfecte DLC's goede pijs veel inhoud.
Why?
[Begin]  |1|2|3 (3) [Eind]