Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

gerucht: Xbox 360 op je windows 8 systeem

[Begin] |1(1) [Eind]
Heinster
Door Heinster (1000 reacties) op 28-07-2012 13:14
Er is een alsmaar groeiend gerucht en steeds meer aanwijzingen te vinden dat windows 8 toestaat dat je xbox 360 spellen kunt spelen op je pc.

Om even wat dingen te tackelen die ik veel mensen hoor vragen, noem ik even wat dingen op zodat we die over kunnen slaan :

Emulatie: Het zal waarchijnlijk geen emulatie worden, maar meer een optie waarin windows 8 in een soort x360 mode gaat(bijvoorbeeld dan in een andere OS draait), dus alle andere processen worden uitgeschakeld die niet nodig zijn. Iedere pc met maar een beetje videokaart er in (Ati of Nvidea) zal het moeten kunnen afspelen.

De markt: Aan de ene kant gooit Microsoft zijn eigen ruiten in zou je kunnen denken. Waarom zouden mensen nog een xbox360 kopen? Ik vermoed dat de explosie aan aparaten die x360 spellen kan spelen vele malen belangrijker is dan de lagere verkoop aan machines. Daarnaast maakt het windows 8 nog een stuk aantrekkelijker.

PC op je tv: Het nadeel van veel PC spellen is dat je voornamelijk met een muis en/of keyboard moet spelen. Hoeveel mensen spelen spellen met hun pc op tv? Dus je krijgt een systeem dat je graag op je tv aansluit voor multimedia + consolegames... Ook als console game ben je net wat beter uit met een pc op je tv dan een x360... Want je kan fatsoenlijk internetten, meer media bestanden afspelen en andere dingen...

Ik persoonlijk vind het wel interessant... Het zou mij dan ook niets verbazen dat dit de rede is dat Sony als tegenbeweging Gaikai heeft overgenomen(Net als Onlive). Zodat mensen dadelijk op hun PC, phone of tablet Playstation 3 spellen kunnen spelen. In de toekomst zou dat ook playstation 4 kunnen zijn...

Anyways, dit soort dingen maakt het enkel beter voor "alle" gamers. Nintendo, Sony en Microsoft houden elkaar zo scherp en wij profiteren.

Last edited on: 28-07-2012 13:15
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Rayxtr
Door Rayxtr (2221 reacties) op 28-07-2012 13:27
Zal een leuke optie worden (lijkt me een beetje sterk dat ze zoiets werkelijk zouden doen), anders blijf ik gewoon bij Windows 7. De hele design van Windows 8 valt me tegen :/
PSN ID: XR-NOFEAR17 | http://steamcommunity.com/id/rayxtr/ | http://myanimelist.net/profile/Rayxtr | http://psnprofiles.com/XR-NOFEAR17 [GamePC/PSVITA/PS2/PS3/PS4]
Subjectiviteit
Door Subjectiviteit (312 reacties) op 28-07-2012 13:40
Dit is toch al bevestigd?

Edit: Of niet. Ik denk dat ik hieraan dacht (link: http://tweakers.net/nieuws/76762/microsoft-bevestigt-xbox-live-voor-windows-8.html).
I hate sand.
MJB
Door MJB (4361 reacties) op 28-07-2012 18:07
ik zie het nut niet dat je dan nog een xbox straks hebt staan!
PSN: Moeswa / XBOX-Live: Moeswa
Skull_kid
Door Skull_kid (39215 reacties) op 28-07-2012 19:08
Rol: Forum Moderator
Lijkt me niet mogelijk, voornamelijk omdat de Xbox software specifiek gemaakt is voor de hardware die je in de Xbox aantreft en niet een bij elkaar gezameld zooitje als sommige PC's. De enige manier waarop dit mogelijk is (in mijn ogen dan) is dmv emulatie, maar aangezien dat zo zwaar is voor een PC, zal deze functie alleen beschikbaar zijn voor de high-end systemen.

Windows heeft al moeite zich staande te houden op sommige systemen, omdat er zo verrekte veel hardware in omloop is. Wat te denken van Xbox software die ze van begin af aan moeten bouwen voor 100.000 verschillende videokaarten etc. (bij Windows hebben ze hier jaren en jaren ervaring mee, maar voor Xbox zullen ze weer bij 0 moeten beginnen).

Mijn post in het kort: Emulator of onmogelijk.
❍ᴥ❍
Elconquistador
Door Elconquistador (2422 reacties) op 28-07-2012 20:08
Quote:
Lijkt me niet mogelijk, voornamelijk omdat de Xbox software specifiek gemaakt is voor de hardware die je in de Xbox aantreft en niet een bij elkaar gezameld zooitje als sommige PC's. De enige manier waarop dit mogelijk is (in mijn ogen dan) is dmv emulatie, maar aangezien dat zo zwaar is voor een PC, zal deze functie alleen beschikbaar zijn voor de high-end systemen.

Windows heeft al moeite zich staande te houden op sommige systemen, omdat er zo verrekte veel hardware in omloop is. Wat te denken van Xbox software die ze van begin af aan moeten bouwen voor 100.000 verschillende videokaarten etc. (bij Windows hebben ze hier jaren en jaren ervaring mee, maar voor Xbox zullen ze weer bij 0 moeten beginnen).

Mijn post in het kort: Emulator of onmogelijk.
Gepost door: Skull_kid op 28-07-2012 19:08

Precies. Xbox 360 draait op PowerPC architectuur. Xbox 360 games gaan dus nooit werken op x86/arm pc's, met uitzondering van een emulator of virtual machine. Aangezien een console emuleren minimaal 10x zoveel kracht kost dan de console zelf had en het dan nog niet 100% na kan bootsen, lijkt het me niet echt haalbaar. VM zou kunnen, heb ik niet zoveel verstand van.

Edit: Ik zat trouwens net te denken, misschien kunnen ze zoiets doen als Apple een paar jaar geleden deed met Rosetta bij hun switch van PowerPC naar Intel. Dat was een library om PPC programma's toch nog te kunnen draaien.

Bovendien zie ik het nut er niet zo van in aangezien een groot deel van de Xbox games al voor pc verschijnt in betere kwaliteit en met muis/toetsenbord besturing.
Heinster
Door Heinster (1000 reacties) op 28-07-2012 20:51
Quote:
Lijkt me niet mogelijk, voornamelijk omdat de Xbox software specifiek gemaakt is voor de hardware die je in de Xbox aantreft en niet een bij elkaar gezameld zooitje als sommige PC's. De enige manier waarop dit mogelijk is (in mijn ogen dan) is dmv emulatie, maar aangezien dat zo zwaar is voor een PC, zal deze functie alleen beschikbaar zijn voor de high-end systemen.
Gepost door: Skull_kid op 28-07-2012 19:08

Zoals jaren gedacht werd dat een Mac krachtiger is met zelfde hardware dan Windows is vorig jaar nog door Tweakers uit de lucht geschoten. De resultaten lieten nog geen 1% verschil in prestaties zien... (Ook Linux en zijn verschillende distributies zijn steeds meer RAM aan het vreten). Enkel Itunes was duidelijk beter op de Mac en Adobe Premiere was weer beter op Windows 7. De test werd gedaan op een macbook en windows 7 draaide in bootcamp op dezelfde machine.

Er is een reden geweest voor Microsoft om bewust bij 1 en 2 geen pc vreemde hardware te gebruiken. Zo konden ze zo dicht mogelijk bij Windows blijven... Er zijn ook een heel stuk meer pc achtige games in de laatste generatie bijgekomen dan alle generaties ervoor bij elkaar. Dus de sprong van Console naar PC moet vooral voor Microsoft geen probleem zijn.

Ik verwacht wel net als met het genoemde Steambox idee, dat er bepaalde minimum eisen zullen zijn. Maar met 7(!) jaar verschil moet feitelijk iedere PC daar aan voldoen(wel een ATI of NVIDEA kaart/chip). Enkel wat Elconquistador terecht zegt zal het met x86/arm pc's ook een probleem zijn, die ik niet verwacht dat opgelost zal worden. Ze zullen(het overgrote merendeel) ook de PK's niet hebben dat te kunnen zou ik denken.

Quote:
Windows heeft al moeite zich staande te houden op sommige systemen, omdat er zo verrekte veel hardware in omloop is. Wat te denken van Xbox software die ze van begin af aan moeten bouwen voor 100.000 verschillende videokaarten etc. (bij Windows hebben ze hier jaren en jaren ervaring mee, maar voor Xbox zullen ze weer bij 0 moeten beginnen).

Mijn post in het kort: Emulator of onmogelijk.
Gepost door: Skull_kid op 28-07-2012 19:08

Zou het emulatie zijn, dan weet ik wel dat de eerste ploeg die slaagden de Dreamcast te emuleren (200MHz machine), redelijk op weg waren om het op een Xbox(733MHz celeron) af te laten draaien... Aangezien Microsoft zijn eigen OS en hardware het beste kent zou optimalisatie helemaal binnen handbereik zijn. Maar alsnog lijkt dit me erg sterk...

Quote:

Bovendien zie ik het nut er niet zo van in aangezien een groot deel van de Xbox games al voor pc verschijnt in betere kwaliteit en met muis/toetsenbord besturing.
Gepost door: Elconquistador op 28-07-2012 20:08

Er blijven een aantal voordelen aan een console tegenover een PC.
- Niet installeren
- Beter op de tv(controller, speel jij op de tv met je pc op de salon tafel met je muis?)

Daarnaast hebben genoeg mensen een aardige lijst aan spellen (ik in ieder geval)... En zou behalve op mijn gameroom op zolder best wel een pc op mijn tv willen aansluiten die ik dus voor multimedia/internet maar dan ook als 2de x360 kan gebruiken.

We kennen allen wel de problemen met de X360, de mijne heeft het nog niet opgegeven, maar heeft wel eens wat kuren... Mijn hele bibliotheek aan spellen wil ik niet verloren laten gaan en een alternatief naast een nieuwe xbox in deze vorm is ook niet verkeerd.

Skull_kid edit: Je hebt een editknop, graag gebruiken ipv 2 verschillende posts maken!
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Skull_kid
Door Skull_kid (39215 reacties) op 28-07-2012 21:33
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Zoals jaren gedacht werd dat een Mac krachtiger is met zelfde hardware dan Windows is vorig jaar nog door Tweakers uit de lucht geschoten. De resultaten lieten nog geen 1% verschil in prestaties zien... (Ook Linux en zijn verschillende distributies zijn steeds meer RAM aan het vreten). Enkel Itunes was duidelijk beter op de Mac en Adobe Premiere was weer beter op Windows 7. De test werd gedaan op een macbook en windows 7 draaide in bootcamp op dezelfde machine.

Er is een reden geweest voor Microsoft om bewust bij 1 en 2 geen pc vreemde hardware te gebruiken. Zo konden ze zo dicht mogelijk bij Windows blijven... Er zijn ook een heel stuk meer pc achtige games in de laatste generatie bijgekomen dan alle generaties ervoor bij elkaar. Dus de sprong van Console naar PC moet vooral voor Microsoft geen probleem zijn.

Ik verwacht wel net als met het genoemde Steambox idee, dat er bepaalde minimum eisen zullen zijn. Maar met 7(!) jaar verschil moet feitelijk iedere PC daar aan voldoen(wel een ATI of NVIDEA kaart/chip). Enkel wat Elconquistador terecht zegt zal het met x86/arm pc's ook een probleem zijn, die ik niet verwacht dat opgelost zal worden. Ze zullen(het overgrote merendeel) ook de PK's niet hebben dat te kunnen zou ik denken.

[..]

Zou het emulatie zijn, dan weet ik wel dat de eerste ploeg die slaagden de Dreamcast te emuleren (200MHz machine), redelijk op weg waren om het op een Xbox(733MHz celeron) af te laten draaien... Aangezien Microsoft zijn eigen OS en hardware het beste kent zou optimalisatie helemaal binnen handbereik zijn. Maar alsnog lijkt dit me erg sterk...
Gepost door: Heinster op 28-07-2012 20:51

Ik vrees echt dat jij het iets te rooskleurig inziet. Dat Microsoft de Xbox (en bijbehorende software) heeft ontwikkeld, betekent nog niet dat dit heel dicht bij het Windows OS ligt. Microsoft Xbox en Microsoft Windows zijn volgens mij twee geheel losse teams die echt totaal niets met elkaar te maken hebben. Misschien zitten ze niet eens op dezelfde campus, zou zomaar kunnen.

PC-achtige games? Wat zijn dat? Wat zijn console-achtige games? Het enige genre dat ik me niet kan voorstellen op een console (en dat blijkt ook wel uit de geschiedenis) is RTS. Prince of Persia (de allereerste) is wel echt een PC-game in hart en nieren. Of toch niet? Nee, want kwam ook op de NES, SNES, waarschijnlijk ook op een Sega console etc. uit. Er is geen duidelijke regel betreffende "PC-games" en "console-games" als het aankomt op de soort game.

Als ik jouw redenatie gebruik, dan is de Wii ook heel makkelijk "in te bouwen" in een OS, want het zijn immers in de basis PC-onderdelen! Echter vergeet jij wederom dat de PC-markt bestaat uit duizenden, zo niet tienduizenden, verschillende onderdelen. Als Microsoft (of Nintendo in mijn voorbeeld) de software van de console moet schrijven voor de PC, dan zijn ze nog wel even bezig om dit te optimaliseren voor alle hardware. Dan maakt die vooraf vergaarde kennis betreffende Windows echt helemaal niets uit.

Verder ben ik erg benieuwd waarom je opeens over Mac en Windows begint? Dat heeft toch helemaal niets met elkaar te maken? Of mis ik iets?
❍ᴥ❍
Elconquistador
Door Elconquistador (2422 reacties) op 28-07-2012 21:33
Quote:
[..]

Er blijven een aantal voordelen aan een console tegenover een PC.
- Niet installeren
- Beter op de tv(controller, speel jij op de tv met je pc op de salon tafel met je muis?)
Gepost door: Heinster op 28-07-2012 20:59

- Ik installeer al mijn Xbox games. Gamen vanaf de DVD maakt laadtijden veel te lang.
- TV's zijn door hun veelal hoge latency lang niet zo geschikt om op te gamen als computer monitors (200ms is vrij normaal voor TV's vs <5 ms for monitoren). Bovendien kan je prima een PC ('mediacenter') op je TV aansluiten. Ondersteuning voor oa. Xbox 360 controllers is uitstekend de laatste jaren!

Huidige consoles kunnen echt niet meer mee wat mij betreft. Performance is zwaar ondermaats en laadtijden zijn enorm lang vergeleken met moderne computer hardware.
Bonecrusher
Door Bonecrusher (3270 reacties) op 28-07-2012 22:36
Gewoon cloud gaming lijkt me, problem fixed
Wellicht checkt win8 alleen de disc en speel je de game in de cloud!
“A shot in the head is worth two in the chest”
Heinster
Door Heinster (1000 reacties) op 30-07-2012 12:37
Quote:

Ik vrees echt dat jij het iets te rooskleurig inziet. Dat Microsoft de Xbox (en bijbehorende software) heeft ontwikkeld, betekent nog niet dat dit heel dicht bij het Windows OS ligt. Microsoft Xbox en Microsoft Windows zijn volgens mij twee geheel losse teams die echt totaal niets met elkaar te maken hebben. Misschien zitten ze niet eens op dezelfde campus, zou zomaar kunnen.

Microsoft doet "niets" zonder een visie voor de "verre" toekomst en ze hebben een enorm lange adem. Dat is uist de kracht als bedrijf (en vaak nadeel als consument)

Ik ben er "heilig" van overtuigt dat er overlappingen zijn in de OS voor de Xbox en de X360... Omdat ze zo ook als het nodig is makkelijker onderdelen voor beide systemen kunnen maken. Zo kan zelfs een enorm bedrijf als Microsoft ervoor zorgen dat ze relatief flexibel blijven.

edit: afgeleide van windows 2000. De OS van Xbox was afgeleid van Widnows 2000 en er wordt uitgegaan dat de 360 daar op verder gaat. XP is op zijn beurt ook weer van win2000 afgeleid(NT serie)... Windows 7 kan in ieder geval veel XP(en ouder) software draaien.

Quote:
PC-achtige games? Wat zijn dat? Wat zijn console-achtige games? Het enige genre dat ik me niet kan voorstellen op een console (en dat blijkt ook wel uit de geschiedenis) is RTS. Prince of Persia (de allereerste) is wel echt een PC-game in hart en nieren. Of toch niet? Nee, want kwam ook op de NES, SNES, waarschijnlijk ook op een Sega console etc. uit. Er is geen duidelijke regel betreffende "PC-games" en "console-games" als het aankomt op de soort game.

FF voor het gemak en kort door de bocht...

PC:
- Alles wat beter speelt met een muis/keyboard
- MMO
- RTS
- FPS
- Point and Click

Console:
- Alles wat beter speelt met een controller
- Vechtspellen
- Platformspellen
- Race Spellen
- Party Games

Mobile:
- Alles wat beter te spelen is op een mobiel apparaat met touch
- Fruit Ninja
- Angry Birds

Dus: Waarop de titels het beste te spelen zijn in algemene zin. En ja soms kunnen ze beide en komen ze ook op meerdere platforms...

Quote:

Als ik jouw redenatie gebruik, dan is de Wii ook heel makkelijk "in te bouwen" in een OS, want het zijn immers in de basis PC-onderdelen! Echter vergeet jij wederom dat de PC-markt bestaat uit duizenden, zo niet tienduizenden, verschillende onderdelen. Als Microsoft (of Nintendo in mijn voorbeeld) de software van de console moet schrijven voor de PC, dan zijn ze nog wel even bezig om dit te optimaliseren voor alle hardware. Dan maakt die vooraf vergaarde kennis betreffende Windows echt helemaal niets uit.

Ik zeg niet dat het voor "Wii" makkelijk is, maar ben absoluut overtuigt dat het te doen is. Emulatie is veel reverse engineering, hier en daar een gok en of hacks gebruiken. Ik denk dat het wel degelijk in een OS gestoken kan worden mits de hardware niet te afwijkend. Dus zoals terecht al eerder werd opgemerkt geen x86/arm cpu bijvoorbeeld.

Quote:

Verder ben ik erg benieuwd waarom je opeens over Mac en Windows begint? Dat heeft toch helemaal niets met elkaar te maken? Of mis ik iets?
Gepost door: Skull_kid op 28-07-2012 21:33

Wel degelijk... Ik geloofde in eerste instantie "ook" dat hoe specifieker iets geprogrammeerd voor een bepaald type(x360, ps3) of een kleine range aan specifieke hardware (zoals mac) dat je daar ook veel winst uit zou moeten halen. Uit die test bleek daar niets uit te vinden te zijn(wat mij totaal verbaasde) Ik bedoelde het niet als anti Mac ofzo in ieder geval. Maar het heeft me laten inzie dat het specifiek programmeren minder uit maakt dan verwacht.

Quote:
[..]

- Ik installeer al mijn Xbox games. Gamen vanaf de DVD maakt laadtijden veel te lang.
Gepost door: Elconquistador op 28-07-2012 21:33

Je installeert ze niet, je plaatst enkel een image op de harde schijf(maakt het zeker wel sneller ja). Maar ik snap wel dat het wel fijner kan zijn, ik speel de meeste spellen vaak in een keer uit dus heb geen zin daarop te wachten. Wel bespaar je daarmee de laser die relatief minder lang zal meegaan dan de HDD.

Quote:
[..]

- TV's zijn door hun veelal hoge latency lang niet zo geschikt om op te gamen als computer monitors (200ms is vrij normaal voor TV's vs <5 ms for monitoren). Bovendien kan je prima een PC ('mediacenter') op je TV aansluiten. Ondersteuning voor oa. Xbox 360 controllers is uitstekend de laatste jaren!
Gepost door: Elconquistador op 28-07-2012 21:33

Nog nooit van gehoord, nog nooit last van gehad en persoonlijk lijkt het me enorm sterk aangezien een van mijn vrienden Nederland vertegenwoordigde met Street Fighter 4 en Soul Calibur in Frankrijk en Engeland en die trained tot op de frames nauwkeurig. Ikzelf ben iets minder van zoveel te trainen voor enkel 1 spel maar ben serieus genoeg om er redelijk wat geld aan uit te geven. 200ms =0,2s dat zou ik absoluut merken(ook genoeg fps spellen gespeeld op de pc)

Quote:

Huidige consoles kunnen echt niet meer mee wat mij betreft. Performance is zwaar ondermaats en laadtijden zijn enorm lang vergeleken met moderne computer hardware.
Gepost door: Elconquistador op 28-07-2012 21:33

Dat kan je absoluut vinden. Maar de markt absoluut niet, verklaar anders de Wii en aangezien de WiiU die nog moet komen bijna een kopie van de x360 en PS3 zal zijn qua specs (los van tablet besturing)... Daarnaast hebben we ook natuurlijk alle android spellen...

Ik geloof persoonlijk dat met genoeg creativiteit van de makers nog meer dan genoeg fantastische dingen te maken zijn op de PS3 en X360... Waarom de grafische grenzen op zoeken? Waarom niet slimmer met de ruimte omgaan? Maar ook van mij mag het absoluut "altijd" beter, dus ik begrijp je wens hierin zeker wel.
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
SonicRPR
Door SonicRPR (2375 reacties) op 30-07-2012 13:18
Uhmmm hierboven weinig toe te voegen, wat Heinster zegt ben ik het eigenlijk wel mee eens al speel ik FPS toch liever met een joypad, puur smaak hoor. Zelfs op de pc gebruik ik een 360 controller.

Softwarematig zou MS het wel klaar kunnen spelen maar de hardware is zo anders dat ik het niet snel zie gebeuren. Wel zal xbox/windows live een flinke integratie in het systeem krijgen. Misschien dat de downloadable games een functie krijgen het te doen op windows, de arcades dus o.a.

Televise heb ik ook nooit last gehad, nu moet ik wel zeggen dat er hier geen tv binnen is gekomen onder de 1500 euro. Ik zal nooit maar echt nooit een tv nemen minimaal aan de extra's is (ook weer een eigen keus hoor) dus nooit problemen gehad met lag/ghosting of wat voor geks dan ook.

DPi op een monitor is idd vaak hoger maar daar zit je dan ook met je neus op. Zie ik me niet doen op onze grote tv dus op de relatieve afstanden, voor mijn ogen, even scherp. PC aansluiten op tv kan ook, maar de hassle voordat ik kan beginnen met een game....het mooie is juist, xbox aan, 20 seconden later game gestart.

Installeren van games op de HDD van de 360 éénmaal gedaan, voor Fable3, die liep steeds vast met het laden. CD 100% maar toch, na het installeren geen probleem. Nooit echt last van de laadtijden, voor de mensen die dat wel vinden hebben nog nooit op een saturn/psx gespeeld, dat was vaak pas huilen

In ieder geval speel ik WoW/Old Republic/DC universe op de PC, dus MMO. Gaat niet werken met een controller. Diablo 3, had ook makkelijk op een console gekund wat ze er ook over zeggen

O ja, consoles onder de maat? Ikzelf vind alles er goed genoeg uit zien, en ja ik weet hoe pc games er uit kunnen zien omdat ik in verhouding een veel te krachtige pc heb voor de spellen die ik speel.....het is alleen niet boeiend omdat ik marioworld op de snes er ook goed uit vind zien. Het is zo relatief als wat.

Laten ze nu eerst maar eens echte dingen veranderen in de games zelf. Dus niet weer de zoveelste FPS (ondanks dat ik een singleplayer FPS fan ben), niet de zoveelste racer, niet de zoveelste MMO (WoW Rip), niet de zoveelste Angry Birds rip (al was het idee van die game geniaal). Het allemaal hetzelfdeeeeeeee.....

Iets wat mij steeds meer gaat tegenstaan en waarom ik steeds vaker terugval op de oudere games.

Hmmm is erg offtopic geworden

Ok, ontopic maar even kort. Idee is leuk maar zie het niet snel gebeuren. Misschien een cloud idee zoals Bonecrusher zei. Een permanente link van de console met de pc en dan streamen naar je pc scherm of tablet? Zeg ook maar wat, maar iets wat Nintendo nu een beetje doet met de PC. Windows 8 op je mobiel, je tablet, je console, NAS op je netwerk en alles is met elkaar verbonden.


"Kennis is slechts de briljantheid in de organisatie van ideeen. Het is geen ware wijsheid. De ware wijsheid gaat voorbij aan kennis."
Elconquistador
Door Elconquistador (2422 reacties) op 30-07-2012 14:18
@Heinster:
- Wat jij zegt is precies de definitie van installeren. Hoe dacht je dat het installatie proces op de PC werkte dan?
- LCD TV's hebben latency door alle post processing, motion interpolation en weet ik veel wat voor andere crap die toegepast wordt. Misschien overdreef ik wat in mijn vorige post, maar dit kan zeker oplopen in sommige gevallen tot 200 ms. Game mode helpt absoluut door alles uit te zetten, maar latency is nog steeds hoger dan bij PC monitoren.
- Veel games zijn opgeschaald van sub 720p tot 720p of 1080p. Dat zegt mij al voldoende. Bovendien willen developers de games te mooi, te gedetailleerd en te groot maken op relatief beperkte hardware. Een game als BF3 ziet er op de PC echt schitterend uit, maar op xbox/ps3 echt oerlelijk in vergelijking, met name door de lage resolutie en afwezigheid van anti-aliasing.

Heinster
Door Heinster (1000 reacties) op 30-07-2012 14:44
Quote:
@Heinster:
- Wat jij zegt is precies de definitie van installeren. Hoe dacht je dat het installatie proces op de PC werkte dan?
- LCD TV's hebben latency door alle post processing, motion interpolation en weet ik veel wat voor andere crap die toegepast wordt. Misschien overdreef ik wat in mijn vorige post, maar dit kan zeker oplopen in sommige gevallen tot 200 ms. Game mode helpt absoluut door alles uit te zetten, maar latency is nog steeds hoger dan bij PC monitoren.
- Veel games zijn opgeschaald van sub 720p tot 720p of 1080p. Dat zegt mij al voldoende. Bovendien willen developers de games te mooi, te gedetailleerd en te groot maken op relatief beperkte hardware. Een game als BF3 ziet er op de PC echt schitterend uit, maar op xbox/ps3 echt oerlelijk in vergelijking, met name door de lage resolutie en afwezigheid van anti-aliasing.


Gepost door: Elconquistador op 30-07-2012 14:18

Ik was altijd onder de indruk dat installeren meer was dan enkel een kopie op de harde schijf zetten. Dat alles dus echt op verschillende plekken in het systeem geplaatst werd en echt geintegreerd werd. Maar ik kan me daarin vergissen.

Betreffende de resolutie is het eigenlijk onzin "rondom tv's"... Het oog heeft gewoon niet zo'n oplossend vermogen meer dan 720 te zien op de afstanden dat de meeste mensen gamen.



Die vriend van mij die echt traint in street fighter 4 heeft op mijn beamer op zolder gespeeld en die is "slechts" 1024x768 en terwijl hij er 2 meter vanaf zat vond hij het nog steeds mooi strak beeld.

En het is echt essentieel dat er geen enkele lag te merken is op het niveau dat hij speelt en hij speelt ook gewoon op een tv. Hij was wel genoodzaakt om een X360 aan te schaffen omdat er een klein input verschil was met de PS3 en op toernooien speelt iedereen op een X360(die is het het meest zoals de arcade versie). Dus de praktijk hierin zegt mij juist voldoende .

Tenslotte zijn alle monitoren en tv's van dit moment op dezelfde technieken gebasseerd, vandaar die monitoren met tv tuners ingebouwd en de grotere tv's met vga en andere ingangen.

Een beeldscherm heeft trouwens meer scherpte/hoge res dan een tv daar zit je zo dicht op. Moet ook wel omdat je veel meer "leest" op zo'n scherm... Dus de hogere resolutie is daarom belangrijker. Hierdoor komen consoles al zolang(4 van de 7 jaar) weg met de relatief mindere specs dan de beste pc's.

http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Subjectiviteit
Door Subjectiviteit (312 reacties) op 30-07-2012 15:11
Quote:
@Heinster:

- Veel games zijn opgeschaald van sub 720p tot 720p of 1080p. Dat zegt mij al voldoende. Bovendien willen developers de games te mooi, te gedetailleerd en te groot maken op relatief beperkte hardware. Een game als BF3 ziet er op de PC echt schitterend uit, maar op xbox/ps3 echt oerlelijk in vergelijking, met name door de lage resolutie en afwezigheid van anti-aliasing.


Gepost door: Elconquistador op 30-07-2012 14:18

Dat, maar dan ook nog eens met een lagere framerate en langere laadtijden. En dat vind ik nog ietsje belangrijker dan grafische kwaliteit. Doe mij maar 'lelijkere' games die dan tenminste wél soepel draaien. Gelukkig zijn die er ook nog wel


Wat me naar een punt brengt wat weer on-topic is. Voor wie is Xbox 360 ondersteuning voor Windows 8 interessant?

Ik denk niet dat ik er zelf gebruik van zal maken, puur omdat ik in plaats van de multiplatform Xbox 360 titels beter de PC versies aan kan schaffen. En dan blijven er voor mij nog maar een handjevol leuke Xbox 360 exclusives over (want, nee, ik vind lang niet iedere exclusieve game voor een bepaald paltform een geweldige game).
I hate sand.
Heinster
Door Heinster (1000 reacties) op 30-07-2012 15:48
Quote:
[..]

Dat, maar dan ook nog eens met een lagere framerate en langere laadtijden. En dat vind ik nog ietsje belangrijker dan grafische kwaliteit. Doe mij maar 'lelijkere' games die dan tenminste wél soepel draaien. Gelukkig zijn die er ook nog wel


Wat me naar een punt brengt wat weer on-topic is. Voor wie is Xbox 360 ondersteuning voor Windows 8 interessant?

Ik denk niet dat ik er zelf gebruik van zal maken, puur omdat ik in plaats van de multiplatform Xbox 360 titels beter de PC versies aan kan schaffen. En dan blijven er voor mij nog maar een handjevol leuke Xbox 360 exclusives over (want, nee, ik vind lang niet iedere exclusieve game voor een bepaald paltform een geweldige game).
Gepost door: Subjectiviteit op 30-07-2012 15:11

- Het is een "leuk" extraatje voor de mensen die al een berg x360 spellen hebben.
- Het is leuk voor de mensen die een relatief goede pc kregen aangesmeerd en meteen een spel kunnen spelen door deze in de speler te stoppen, ipv installeren (dat is een grotere groep dan je zou verwachten)
- Het is leuk voor de mensen die een multi media systeem willen hebben "op de tv" en dat het meteen een spelcomputer is.

Maar bovenal ben ik het zeker met je eens dat in het algemeen pc spellen het beste op een pc te spelen is... Sommige spellen kun je enkel vreemd genoeg niet met een controller spelen heb ik gemerkt of moet perse een Microsoft certified controller zijn...

Als je dan je pc op een tv hebt, dan zou ik de voorkeur geven aan de x360 versie. Want met een muis en keyboard bezig te zijn op je tv is nogal... Mwoah... Daarnaast is het ook zo dat er relatief veel spellen exclusie foor consoles is, dus niet perse enkel voor de PS3 of X360, maar simpelweg de PC release mist(vooral Capcom is hier flauw in)
http://www.heinyreimes.nl/blog voor gratis kleurplaten, photoshop tutorials en inzichten op visuele communicatie.
Bonecrusher
Door Bonecrusher (3270 reacties) op 30-07-2012 16:43
Installeren is eigenlijk niks anders dan het automatisch aanmaken van alle benodigde mappen en daarna vanaf DVD het unzippen en unrarren van alle benodigde files in deze mappen, that's it! Misschien een paar registry settings links en rechts maar alles staat gewoon in 1 gamefolder en daaronder staan alle submappen.

Een game die gewoon speelbaar is van DVD heeft nog een bootscript maar de structuur is dan wel hetzelfde als de installatiemap, een image is wel weer iets anders, dat is een virtuele DVD die je kan mounten...

Maar bij een PC game waarbij installatie verplicht is werkt het wel wat anders hoor, omdat het spel niet speelbaar is van DVD en je gewoon je files moet uitpakken voordat het werkt, vaak leest een game ook nog dingen af van de DVD zoals audio en filmpjes, dus er is een wezenlijk verschil tussen het dumpen van een image op de 360 en het installeren van een PC game.
“A shot in the head is worth two in the chest”
Subjectiviteit
Door Subjectiviteit (312 reacties) op 30-07-2012 19:07
Quote:
[..]

- Het is een "leuk" extraatje voor de mensen die al een berg x360 spellen hebben.
- Het is leuk voor de mensen die een relatief goede pc kregen aangesmeerd en meteen een spel kunnen spelen door deze in de speler te stoppen, ipv installeren (dat is een grotere groep dan je zou verwachten)
- Het is leuk voor de mensen die een multi media systeem willen hebben "op de tv" en dat het meteen een spelcomputer is.

Gepost door: Heinster op 30-07-2012 15:48

De tweede groep zou inderdaad nog best groot zijn. Als ze de systeemeisen voor Xbox 360 games onder Windows 8 ongeveer gelijk zouden kunnen houden aan de hardware die in de Xbox 360 zelf zit, zouden de Xbox 360 games daardoor nog jááárenlang gespeeld kunnen worden zonder per sé een Xbox 360 nodig te hebben.

As Microsoft dan ook digitaal Xbox 360 games gaat verkopen voor een mooie prijs, zou dat zomaar een klein goudmijntje kunnen zijn. En dan bedoel ik niet de achterlijke prijzen die ze nu voor Games on Demand hanteren.

Dat basseer ik allemaal op hete lucht, maar ach. Het kan, toch ?

Quote:


Maar bovenal ben ik het zeker met je eens dat in het algemeen pc spellen het beste op een pc te spelen is... Sommige spellen kun je enkel vreemd genoeg niet met een controller spelen heb ik gemerkt of moet perse een Microsoft certified controller zijn...
Gepost door: Heinster op 30-07-2012 15:48

Hmm, ja, dat klopt wel. Niet eens alle Games for Windows Live games ondersteunen een controller. BioShock 2 is volgens mij zo'n voorbeeld van een game met het GFWL logo, maar die vervolgens geen controllers ondersteunt (tenzij dit later nog gepatcht is?).

Er zijn dan nog wel allerlei programma's die ervoor zorgen dat je zulke games alsnog met een controller kan spelen, maar dat vind ik teveel gedoe worden.
I hate sand.
[Begin] |1(1) [Eind]