Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS
Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions (3DS)
84 100 1

Review Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions (3DS)

Superstar Saga is ondertussen al bijna veertien jaar oud, maar een game die niet gemist mag worden. Voor mij was het de introductie tot het hele Mario RPG-wereldje en was ik meteen verknocht aan de humor, strakke gameplay en charmante sfeer. Er zijn maar weinig andere games waarin Mario en Luigi echt een band hebben, namaak-Italiaans brabbelen – hilarisch en erg fout – en ze echt samen een avontuur hebben. Nu komt deze toffe kleine RPG ook naar de 3DS-bibliotheek, met nog wat extraatjes zoals de extra verhaalmodus ‘Bowser’s Minions’.

 

Overdosis charme
De orginele game was zo tof vanwege drie belangrijke dingen. Ten eerste het lollige verhaal, wat soms echt nergens over gaat maar leuk geschreven is, vaak verrassend is en overloopt van charme. Zo lopen de Mariobroers op een gegeven moment in een fabriek waar de bordjes aangeven dat de kwaliteit van de cola die er gemaakt wordt, afhangt van de kwaliteit van de grappen die eraan verteld wordt tijdens het brouwproces. Superstar Saga neemt dan ook best zijn tijd om het verhaal interessant te houden en met de kwaliteit van de humor zit het helemaal snor.

Stache-stieken
Ten tweede is er het RPG-element, wat best aardig gebalanceerd is. Niet te ingewikkeld, maar net genoeg om je te motiveren al die vijanden op de kaart aan te tikken en nog een gevecht te beginnen voor meer experience. Elke keer als je een level omhooggaat dansen Mario & Luigi als malloten en vliegen de stats zoals power, defense, et cetera omhoog. Maar je kan er eentje uitkiezen om een extra boost te geven. Stop bijvoorbeeld wat extra puntjes in je ‘stache’ wat in deze reeks het nummertje voor ‘luck’ is, maar dan mannelijker. Zelf vind ik het wel wat hebben om Luigi sneller en sterker te maken en Mario meer HP en defense te geven. En hij krijgt natuurlijk de vetste ‘stache’; hij is en blijft de grootste ster, iets waar Luigi in de game herhaaldelijk aan wordt herinnerd.

 

Retestrakke gameplay
Ten derde is er de vechtgameplay die in deze game echt superstrak is. Naast het kiezen van een acrobatische spring- of hameraanval en het gebruiken van items, kan je vrijwel alles doen met enkel de A en B knop, wat ergens toch wel een knap staaltje game design is. Vroeger moest deze RPG dan ook op de gelimiteerde knopjes van een GBA draaien en was het best knap hoeveel diepgang er zat in zo’n simpele knoppenlayout. De gameplay voelde totaal niet aan als gelimiteerd; je krijgt zat nieuwe moves uitgereikt. De meeste uitdaging zit hem in de uitdagende boss battles. Deze zijn best creatief, waarbij je niet alleen moet leren timen in het aanvallen en ontwijken, maar er vaak ook een bijzondere tactiek is die je moet uitvogelen.

Weg met de gimmicks

Wat ik persoonlijk ook vrij sterk vind van Superstar Saga is dat het niet te ‘gimmicky’ is. Het verhaal mag dan maf zijn: Cackletta steelt de stem van Peach, Mario en Luigi werken samen met Bowser, en ze verhuizen naar het Beanbean Kingdom om alles recht te trekken. Toch wordt er in de gameplay niet geklooid met spelkaarten, alternatieve werelden, 3D-dingetjes of andere foefjes. Het is gewoon een strakke RPG met goed uitgedachte gameplay en vooral heel veel humor. Superstar Saga is een Mario-RPG zonder onnodige fratsen.


Althans, totdat men had bedacht om Bowser’s Minions als een extra modus toe te voegen. Op zich is het een leuk idee en biedt het een interessant ‘what if’-scenario. Een van de goomba’s – die toch gezien worden als de plebs van de schurkenwereld – staat op als leider wanneer Bowser’s schip ontploft boven het Beanbean Kingdom. Omdat er niemand anders is om bevelen te geven, is het aan hem om zoveel mogelijk onderlingen van Bowser in te lijven en mee te helpen in het gevecht tegen Fawful en Cackletta. Het verhaal is op vergelijkbare wijze geschreven, met voornamelijk veel onzinnige gesprekken en lollige cutscenes, en laat zien wat de Koopalings deden tijdens het hoofdverhaal.

 

Tof bedacht, uitvoering kan beter
Allemaal leuk en aardig, maar de gameplay is een beetje te laagdrempelig. Het idee is dat er een steen-papier-schaarsysteem is voor de troepen en dat je voor een gevecht het juiste leger samenstelt. Begint er eenmaal een gevecht dan gaat het leger voor je knokken op het grote scherm en mag je zelf af en toe een speciale aanval timen of er eentje van de tegenstander stoppen. Het probleem is dat, zolang je de juiste units inzet, je tijdens het gevecht eigenlijk niets hoeft te doen. Het leger doet z’n ding en eigenlijk speelt het spel zichzelf. Het is geen verschrikkelijke bonusmode, zelfs best leuk op momenten. Maar het is best opvallend hoe de hoofdgame gameplay kent die heel erg gestroomlijnd is, maar nooit simplistisch. En in de bonusmode is het wel degelijk veel te simpel gemaakt. Het lijkt bijna een soort strategiegame die meer op zijn plaats is op een smartphone. Dat klinkt op zich wel wat hard, het is ook geen verschrikkelijke gamemode, maar het is simpelweg niet goed genoeg vergeleken met de ijzersterke hoofdgame.

 

Silky smooth animaties
De presentatie is verder best puik in deze remake. De graphics zijn minder pixelachtig en lijken meer op de nieuwere Mario & Luigigames. Al heb ik een soort van nostalgie voor de simpelere graphics van het origineel, moet ik toegeven dat de nieuwere graphics beter zijn. De animaties zijn veel vloeiender, achtergronden kennen veel meer detail en af en toe zie je wat mooie extra’s zoals lichteffecten en extra dingen die door het beeld bewegen. Ook is het niet verkeerd dat Mario en Luigi nu zo’n 16 richtingen in kunnen bewegen als ze rondlopen in de wereld, wat echt veel soepeler is dan voorheen. En godzijdank zijn de belachelijke dansmoves van Mario & Luigi behouden als ze op jouw commando wachten.

Touchscreen, toch niet verkeerd

Er is ook nog wel wat verbeterd in de controls. Vroeger moest je altijd de L- en R-knoppen gebruiken om het hele rijtje speciale acties af te gaan die je in de spelwereld en puzzels kunt gebruiken. Dat kan nog steeds en het is een beetje een gehannes om de hoge sprong, tornadosprong en hameracties snel af te wisselen. Dit is nu allemaal wat handiger gedaan door er gewoon eentje aan te tikken op het touchscreen. Ook is het wel handig dat je nu met de X-knop Mario en Luigi tegelijk kan laten springen.

Gebruik je oordopjes
Bovendien wil ik nog wel even noemen dat de muziek nog steeds steengoed is en de maffe stemgeluiden goed behouden zijn. Deze game speel ik toch wel graag met de hoofdtelefoon op zodat ik echt kan genieten van alle geluidseffecten. Wel vind ik het een beetje zonde dat er geen optie is om de game in 3D te spelen, aangezien ik er zelf wel van houd. Was misschien ook net dat extra zetje geweest voor oudere fans om nogmaals deze game in te duiken.

  

Nog steeds fantastisch!
Superstar Saga is uiteindelijk nog steeds een retegoeie game. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe strak ontworpen de gameplay is, hoe mooi de balans is van RPG-elementen zonder al te veel knopjes en hoe tof de humor en variatie is in deze game. En dat allemaal zonder onnodige gimmicks. Voor zowel oude fans als nieuwe spelers is Superstar Saga echt een hele dikke aanrader. Het zou zonde zijn als deze game een beetje verdwijnt tussen alle aandacht voor de Rabbids crossover, Odyssey en zelfs de Metroid remake. Dus als je houdt van een goeie Mario RPG, laat deze dan zeker niet liggen! Wat betreft de extra gamemode, deze is een beetje onnodig en is niet echt een reden voor oudere spelers om deze game opnieuw op te pakken. Leuke extra voor tussendoor, maar niet meer dan dat. Gelukkig is Superstar Saga op zichzelf nog steeds een fantastische en charmante RPG.
    

Deze review is geschreven door Martijn Hamerling.
 

 

Oordeel Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions (3DS)

  • Graphics 85
  • Gameplay 90
  • Originality 80
  • Sound 90
  • Replay 75
  • Eindcijfer 84

Aantal keer bekeken: 5601 

Laagste 2 prijzen voor Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions (3DS)

41.49 78.90 2
Winkel Cijfer Levertijd Prijs Porto Totaal
Nedgame.nl 9.8
€  38.00€ 3.49   € 41.49
Magixbuttons 8.7
 
€  71.95€ 6.95   € 78.90

Meer prijzen 

Laatste reacties

avatar van Slick
Slick ( 1134 ) 24-10-2017 11:28
14 jaar oud? Weet nog dat ik in de FreeRecordShop op station Leeuwarden bij een 3 halen, 2 betalen actie deze er maar bij pakte als derde omdat 'de cover er wel leuk uit zag'. Vrij briljante keus, al zeg ik het zelf. Wat een nostalgie; GBA games worden niet meer verkocht, FRS bestaat niet meer, geen gamezaak op station Leeuwarden en 3 voor 2 acties bestaan tegenwoordig ook vrijwel niet meer.

Vraag me wel af waarom de replayability op 75 staat, na 1x uitspelen heb je het wel gezien naar mijn idee. Misschien dat ik na 14 jaar het wel weer opnieuw wil spelen, maar toch is er eigenlijk niks meer te doen nadat je het hebt uitgespeeld. Puur de replay op 75 houden omdat anders het eindcijfer drastisch, en onterecht, zou dalen vind ik wat gek in dit cijfer-systeem.

Maar desalniettemin een toffe review, jammer dat de nieuwe modus niet geslaagd is. Voelt bijna alsof dat een 'moetje' was, naast het oppoetsen van graphics.
avatar van DaggieWaggie
DaggieWaggie ( 39305   67) 24-10-2017 11:43
Wat is er met reviews en Amiibo haat? CTRL + F en zoeken op Amiibo geeft 0 resultaten. Ik lees amper iets terug over Amiibo support in jullie Nintendo reviews. Mocht ik hier nu een oproer starten. Hier is het antwoord; link.

Om ontopic te blijven; Review is leuk maar wat Slick zegt; Postgame is het spel gruwelijk slecht. Tenzij je opgewonden raakt van het idee om verder te levelen zodat je de eindbaas een paar minuutjes sneller kan verslaan, is 75 wel héél ruim. Cartridge verdwijnt bij mij namelijk zo de kast in als de eindtitel scroll is afgelopen.
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 24-10-2017 11:57
Quote:
De presentatie is verder best puik in deze remake. De graphics zijn minder pixelachtig en lijken meer op de nieuwere Mario & Luigigames. Al heb ik een soort van nostalgie voor de simpelere graphics van het origineel, moet ik toegeven dat de nieuwere graphics beter zijn.

Hier ben ik het niet mee eens.
Die 'fake 3D'-like blurry overkomende nieuwe graphics vind ik echt een stuk minder ogen dan de schone, cartoon-achtige pixelart die de eerste twee Mario & Luigi games hadden.

Ik hoop dat wanneer deze serie naar Switch verhuist, dat ze weer naar het cartoon-achtige teruggaan met wellicht dezelfde animatiestijl als destijds voor Warioland: Shake it! op de Wii is gebruikt.
avatar van DaggieWaggie
DaggieWaggie ( 39305   67) 24-10-2017 12:00
Quote:
Ik hoop dat wanneer deze serie naar Switch verhuist, dat ze weer naar het cartoon-achtige teruggaan met wellicht dezelfde animatiestijl als destijds voor Warioland: Shake it! op de Wii is gebruikt.
Jij weet altijd wel mijn interesses te kietelen.
avatar van Gunzelino
Gunzelino ( 1908 ) 24-10-2017 12:11
Ik ben het er zelf ook niet mee eens. Beide geluid en graphics vind ik in het algemeen achteruitgegaan, en er is veel charm verloren. I raad eerder het orgineel aan.
avatar van Baklap
Baklap ( 54 ) 24-10-2017 12:48
Quote:
Vraag me wel af waarom de replayability op 75 staat, na 1x uitspelen heb je het wel gezien naar mijn idee. Misschien dat ik na 14 jaar het wel weer opnieuw wil spelen, maar toch is er eigenlijk niks meer te doen nadat je het hebt uitgespeeld. Puur de replay op 75 houden omdat anders het eindcijfer drastisch, en onterecht, zou dalen vind ik wat gek in dit cijfer-systeem.

Al is de replayfactor inderdaad niet superhoog, kan ik genoeg games bedenken die ik uitspeel in een uurtje of zes en nooit maar aanraak, deze zie ik mezelf over 14 jaar best nog een keer uit de stoffige kast trekken Dus een 60 ofzo voor replay vond ik wat straf. Maar ik moet ook toegeven dat het gemiddelde eindcijfer een rol speelt en dat dat eigenlijk niet zou moeten. Is nog iets waar we over nadenken soms, als je een suggestie hebt, laat het weten ^_^

Quote:
[..]
Hier ben ik het niet mee eens.
Die 'fake 3D'-like blurry overkomende nieuwe graphics vind ik echt een stuk minder ogen dan de schone, cartoon-achtige pixelart die de eerste twee Mario & Luigi games hadden.

Ik hoop dat wanneer deze serie naar Switch verhuist, dat ze weer naar het cartoon-achtige teruggaan met wellicht dezelfde animatiestijl als destijds voor Warioland: Shake it! op de Wii is gebruikt.

Kan ik me helemaal voorstellen hoor, zelf prefereer ik het eigenlijk ook, die strakke pixels. Maar ik had het gevoel dat mijn nostalgie te veel meespeelt als ik zeg dat de originele stijl beter is dan de smooth graphics en art style van nu. Maar misschien zit ik ernaast. Ben wel benieuwd wat anderen hier van vinden.

Quote:
Wat is er met reviews en Amiibo haat? CTRL + F en zoeken op Amiibo geeft 0 resultaten. Ik lees amper iets terug over Amiibo support in jullie Nintendo reviews. Mocht ik hier nu een oproer starten. Hier is het antwoord; link.

Ik had helaas geen New 3DS bij de hand, dus ik kon de stempelgimmick niet echt beoordelen. Sommige reviewers kiezen er misschien ook voor om de focus van de review ergens anders op te leggen. Heb je liever dat we altijd de Amiibo-mogelijkheden opnoemen?
avatar van Megalomaan
Megalomaan ( 2138   4) 24-10-2017 12:56
Leuke review, maar zoals je zelf al aangeeft is de keuze om niet 3d te gaan voor mij definitief aanleiding om de game binnenkort gewoon op de GBA uit te spelen. Weinig meerwaarde anders.
avatar van Htbaa
Htbaa ( 12338   5) 24-10-2017 13:05
De Amiibo geven je wat gear en bonen, voornamelijk bonen. Doordat je die bonen hebt kan je vrij snel alle drankjes maken waarvoor je beloond wordt met best wel goede gear.

Overigens vraag ik me af hoe lang de reviewer de Minion game heeft gespeeld. De levels uit de eerste wereld zijn erg makkelijk en hoef je niks te doen. Maar later wordt de game toch echt een stuk pittiger. En zijn veel verschillende units om te recruteren en naast het steen papier schaar systeem zijn sommige units zwakker of sterker tegen anderen. Die Lakitus zijn vliegers dus kwetsbaar voor afstandsunits, maar gaan heel snel onderuit tegen Shyguys. Er zit wel degelijk wat meer diepgang in de sidegame dan dat nu wordt gewekt. Ook de captains van de tegenstander gebruiken speciale moves.
avatar van Baklap
Baklap ( 54 ) 24-10-2017 13:17
Quote:
Overigens vraag ik me af hoe lang de reviewer de Minion game heeft gespeeld. De levels uit de eerste wereld zijn erg makkelijk en hoef je niks te doen. Maar later wordt de game toch echt een stuk pittiger. En zijn veel verschillende units om te recruteren en naast het steen papier schaar systeem zijn sommige units zwakker of sterker tegen anderen. Die Lakitus zijn vliegers dus kwetsbaar voor afstandsunits, maar gaan heel snel onderuit tegen Shyguys. Er zit wel degelijk wat meer diepgang in de sidegame dan dat nu wordt gewekt. Ook de captains van de tegenstander gebruiken speciale moves.

Klopt, heb ik gespeeld, er worden inderdaad wat extra details ingegooid. Waar ik echter achterkwam, is dat je nog steeds een gevecht kan halen zonder een enkel knopje in te drukken zolang je het juiste leger kiest van tevoren. Ik heb levels met verschillende units (ook met de Lakitus) en captains die speciale krachten gebruiken actief gespeeld en nog een keer, deze keer zonder ook maar een knopje in te drukken tijdens de battle. Het bleek dat ik er best vaak mee weg kwam, om helemaal niets te doen, ook na de eerste wereld. Zoals ik al zeg in de review is het geen verschrikkelijke gamemodus en is het best leuk bedacht. En inderdaad je kunt voor een battle sleutelen aan de units die je inzet en daar zit nog wat variatie in. Maar de balans van de gameplay is toch echt zoek, terwijl die in Superstar Saga juist zo goed is.
avatar van DaggieWaggie
DaggieWaggie ( 39305   67) 24-10-2017 13:39
Quote:
Ik had helaas geen New 3DS bij de hand, dus ik kon de stempelgimmick niet echt beoordelen. Sommige reviewers kiezen er misschien ook voor om de focus van de review ergens anders op te leggen. Heb je liever dat we altijd de Amiibo-mogelijkheden opnoemen?
Als het Amiibo logo op de doos staat en er staat achterop dat er functionaliteiten zijn, is een kleine verwijzing hier van wel fijn. Ik verwacht niet van de reviewers dat hij of zij honderden euro's uit gaat geven aan Amiibo om ze allemaal over de 3DS of controller te smeren en uitgebreid onderzoek doen wat welk elk poppetje doet in het spel. Maar wat info, ook al is het een copy/paste van een wiki of webshop, zou naar mijn mening al voldoende zijn. Als een reviewer de tijd heeft genomen om de Amiibo uitgebreid te testen en er zelfs nog een score aan geven zou mij helemaal happy de pappy maken.
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 24-10-2017 13:52
Alsof er iemand zo gek is zijn amiibo uit de verpakking te halen, op mega yarn yoshi (die weer terug kan zonder beschadiging) na, dan.

Stel je voor dat ze over 30 jaar nog maar €2 ipv €3 waard zijn omdat ze niet meer in de verpakking zitten.
avatar van BenoitRen
BenoitRen ( 2547   2) 24-10-2017 14:11
Quote:
als je een suggestie hebt, laat het weten
Simpel; geen cijfers meer.
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 24-10-2017 14:13
Quote:
[..]

Simpel; geen cijfers meer.

Dan kan ik eurogamer.net aanraden om voortaan je reviews te bekijken.
Samen met een vocale minderheid flink om gezeurd, maar ze doen nu al een flinke tijd geen reviewscores meer. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen tegenwoordig de werkelijke review lezen.
avatar van Maarten95
Maarten95 ( 610 ) 24-10-2017 14:28
Quote:
[..]

Simpel; geen cijfers meer.

Daar kan ik me ook in vinden. De beoordelingspunten zijn gewoon te statisch.

Offtopic: Mag je als doodgewone member ook een review publiceren?
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 24-10-2017 14:36
Hoi Maarten,

We hebben een Member Review gedeelte op de site:

http://www.budgetgaming.nl/forum.php?template=forum&page=topics&forum_id=30

Maar als je een review schrijft en die graag op de voorpagina wilt hebben, zou je die altijd kunnen proberen te e-mailen.
avatar van GJ
GJ ( 6141   7) 24-10-2017 15:43
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]


Daar kan ik me ook in vinden. De beoordelingspunten zijn gewoon te statisch.

Offtopic: Mag je als doodgewone member ook een review publiceren?
Vind ik ook hoor. En vooral omdat er bijvoorbeeld weer geen cijfer gegeven wordt voor verhaal. Of bugs, valt dat onder gameplay? Ik wil de rest van de gameplay geen lager cijfer moeten geven omdat een game een paar keer vastloopt. Maar met dit huidige systeem moet het wel. Cijfers zijn verouderd, maar Yørn is de baas. Dit is trouwens ook meer een gesprek voor op het forum. Dus laten we verhuizen.
avatar van Maarten95
Maarten95 ( 610 ) 24-10-2017 15:50
Quote:
Hoi Maarten,

We hebben een Member Review gedeelte op de site:

http://www.budgetgaming.nl/forum.php?template=forum&page=topics&forum_id=30

Maar als je een review schrijft en die graag op de voorpagina wilt hebben, zou je die altijd kunnen proberen te e-mailen.

Hoi Niels,

Ik ga het eens proberen en kijken hoever ik kom. Zelf zat ik te denken aan het reviewen van shin megami tensei apocalypse, yakuza kiwami of total war warhammer 2. Dit zijn games die niet heel veel aandacht krijgen en tevens heb ik er zelf geen verwachtingen bij. Dan kan ik meteen kijken of het cijfersysteem, makkelijk te vervangen is door iets nieuws. Ik zat te denken aan de beoordelingssystematiek van ACG. Die beoordeeld games door te zeggen of je het moet kopen, moet wachten op een prijsdaling of totaal rechts moet laten liggen. Daarbij zegt hij vaak ook welk soort gamer het spel rechts moet laten liggen of welke gamer het moet kopen.

Ik zal het eerst op het Member Review gedeelte plaatsen en als het aanslaat zou ik eventueel later kunnen opteren om het op de voorpagina te plaatsen.
avatar van Gunghir
Gunghir ( 6139   18) 26-10-2017 14:44
Quote:
[..]


Hier ben ik het niet mee eens.
Die 'fake 3D'-like blurry overkomende nieuwe graphics vind ik echt een stuk minder ogen dan de schone, cartoon-achtige pixelart die de eerste twee Mario & Luigi games hadden.

Ik hoop dat wanneer deze serie naar Switch verhuist, dat ze weer naar het cartoon-achtige teruggaan met wellicht dezelfde animatiestijl als destijds voor Warioland: Shake it! op de Wii is gebruikt.

Kort vraagje... Eerlijk antwoorden he?
Heb je de game zelf gespeeld op een 3ds? Of alleen filmpjes online en screenshots?.
Ik dacht namelijk hetzelfde en vond de game er ontzettend blurry uit zien.
Op een of andere manier ziet de game er erg slecht uit online.
Maar na het gespeeld te hebben op new 3ds(kleine)
Ben ik helemaal om. Ik vind em juist mooier als orgineel en een stuk scherper.
Ook niet blurry. Als je goed kijkt zie je dat het gewoon erg gedetailleerde sprites zijn op de 3ds.
avatar van DrBukkake
DrBukkake ( 336 ) 27-10-2017 14:38
Wacht. Wacht. Wacht.
een remake van een 2d gba spel op de 3DS?

die je niet iN 3D kunt spelen?

BWAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHA HAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAH AHAHHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHA

super mario Maffia!
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 27-10-2017 14:54
Quote:
[..]


Kort vraagje... Eerlijk antwoorden he?
Heb je de game zelf gespeeld op een 3ds? Of alleen filmpjes online en screenshots?.
Ik dacht namelijk hetzelfde en vond de game er ontzettend blurry uit zien.
Op een of andere manier ziet de game er erg slecht uit online.
Maar na het gespeeld te hebben op new 3ds(kleine)
Ben ik helemaal om. Ik vind em juist mooier als orgineel en een stuk scherper.
Ook niet blurry. Als je goed kijkt zie je dat het gewoon erg gedetailleerde sprites zijn op de 3ds.

Ik heb, eerlijk, Mario & Luigi: Superstar Saga op de 3DS nog niet gespeeld.
Wel zie ik, of denk ik, dat de gebruikte sprites exact gelijk zijn aan die van Mario & Luigi: Dream Team en Mario & Luigi: Paper Jam - die ik wel allebei heb (en heb gespeeld) - en waarvan ik al direct de sprites minder tof, cartoony en kleurrijk vond als de eerste drie (GBA + DS) games.