Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App Download de iPhone App

De PlayStation Plus games van mei zijn bekend!

De tijd vliegt! Het is alweer mei en dat betekent natuurlijk dat we binnenkort kunnen genieten van een verse line-up aan PlayStation Plus-titels. Sony PlayStation heeft deze titels vandaag bekendgemaakt op hun blog! In mei kunnen Plus-leden genieten van What Remains of Edith Finch en de couch co-op Overcooked.

Beide games zijn vanaf dinsdag 7 mei te downloaden op je PlayStation 4. Je hebt tot maandag 6 mei om de PlayStation Plus games uit april te claimen. Vergeet dat dus zeker niet te doen!

Laat vooral even weten wat jullie van deze line-up vinden en wat jullie de komende maand gaan spelen!

Tot 6 mei 2019 te downloaden
- Conan Exiles
- The Surge

Vanaf 7 mei 2019 te downloaden
- What Remains of Edith Finch
- Overcooked

Laatste reacties

avatar van Darickster
Door Darickster (32 reacties) op 01-05-2019 20:34
( PM )
hmm.. hond met een sigaar
avatar van MasterSS
Door MasterSS (2215 reacties) op 01-05-2019 20:50
( PM )
Volgende maand Days Gone en Sekiro gratis via PS Plus! Hopelijk is iedereen daar superblij mee ^^.
avatar van RJGAMER
Door RJGAMER (260 reacties) op 01-05-2019 20:52
( PM )
:'(

Dit is niks deze maand..
avatar van Savescreen
Door Savescreen (529 reacties) op 01-05-2019 20:58
( PM )
Overcooked is wel super leuk, moet ik wel mensen over de vloer hebben haha
avatar van Mats313
Door Mats313 (109 reacties) op 01-05-2019 21:04
( PM )
Dit zijn echt twee geweldige games, snap de vrij negatieve reacties tot nu toe eigenlijk niet.

Edith Finch heb ik een ruk uitgespeeld en maakte zeer veel indruk op mij. Ik raad iedereen aan om die te spelen en daarna de analyse van Joseph Anderson op youtube te checken voor extra diepte in het verhaal.

Overcooked is een van de leukste couch co-op games van de laatste jaren, heerlijk uit paniek schreeuwen naar elkaar.
avatar van Jasper1911
Door Jasper1911 (34 reacties) op 01-05-2019 21:07
( PM )
overcooked is echt geweldig. Een van de weinige goede couch coop op de ps4. Broforce is er nog zo een en Borderlands natuurlijk. Jammer dat ik m al heb dus
avatar van Immortal
Door Immortal (77 reacties) op 01-05-2019 21:21
( PM )
Triest dit
Al zouden ze me betalen om deze games te spelen dan zou ik het nog niet doen. Zielig voor de mensen die hun leven vullen door met dit soort bagger games te spelen.

Ernstig is ook dat sommige in het openbaar op dit publieke forum melden dat ze het "geweldige" games vinden. Ik ga voor eigen gemoedsrust ervan uit dat ze aan het trollen zijn.


avatar van Fantasyfreak
Door Fantasyfreak (1973 reacties) op 01-05-2019 21:26
( PM )
Quote:
Triest dit
Al zouden ze me betalen om deze games te spelen dan zou ik het nog niet doen. Zielig voor de mensen die hun leven vullen door met dit soort bagger games te spelen.

Ernstig is ook dat sommige in het openbaar op dit publieke forum melden dat ze het "geweldige" games vinden. Ik ga voor eigen gemoedsrust ervan uit dat ze aan het trollen zijn.


Tja smaken verschillen nou eenmaal. Zo zijn er ook mensen die (even kijkend naar je avatar) The Dark Knight misschien wel een baggerfilm vinden. Ieder zijn/haar mening toch?
avatar van Alphonse
Door Alphonse (321 reacties) op 01-05-2019 21:40
( PM )
Ben echt blij met What Remains of Edith Finch want ik wilde dat spelletje al heel lang spelen. Doet me denken aan Everybody's Gone to the Rapture wat ook een droomspel is.

Over the Dark Night kan ik weinig negatiefs zeggen, maar waarom de Batman Arkham games zo universeel geprezen worden, is mij een raadsel.
avatar van Savescreen
Door Savescreen (529 reacties) op 01-05-2019 22:13
( PM )
Quote:
Triest dit
Al zouden ze me betalen om deze games te spelen dan zou ik het nog niet doen. Zielig voor de mensen die hun leven vullen door met dit soort bagger games te spelen.

Ernstig is ook dat sommige in het openbaar op dit publieke forum melden dat ze het "geweldige" games vinden. Ik ga voor eigen gemoedsrust ervan uit dat ze aan het trollen zijn.




Is dit nou bait of-
avatar van Mats313
Door Mats313 (109 reacties) op 01-05-2019 22:19
( PM )
Quote:
Ben echt blij met What Remains of Edith Finch want ik wilde dat spelletje al heel lang spelen. Doet me denken aan Everybody's Gone to the Rapture wat ook een droomspel is.


Ik vond Edith Finch beter dan Everybody's Gone to the Rapture, hier kan je echt heerlijk voor gaan zitten.
avatar van Alphonse
Door Alphonse (321 reacties) op 01-05-2019 22:42
( PM )
Quote:
[..]
Ik vond Edith Finch beter dan Everybody's Gone to the Rapture, hier kan je echt heerlijk voor gaan zitten.


Ik ben benieuwd! Hoe is de soundtrack? Naast het verhaal en de setting is de OST een van de dingen die echt de ervaring maakte bij EGTTRapture.
avatar van ThaDanus
Door ThaDanus (1869 reacties) op 01-05-2019 22:53
( PM )
Quote:
[..]
Is dit nou bait of-

Volgens mij is meneer zelf aan het trollen ja. Edith Finch is inderdaad een mooie game als je het een kans geeft, en Overcooked hoor ik heel veel goeie dingen over, jammer dat ik niet echt iemand in de buurt heb voor coop.
avatar van Jann3k3
Door Jann3k3 (212 reacties) op 02-05-2019 06:24
( PM )
What Remains of Edith Finch laatst nog gespeeld via de Epic store.. die was toen gratis. Echt een topper als je van story/walking simulators houdt!
avatar van Superorigineel
Door Superorigineel (401 reacties) op 02-05-2019 06:43
( PM )
Edith Finch maar proberen, zag wel dat die extreem kort is.
avatar van Stef
Door Stef (3162 reacties) op 02-05-2019 07:12
( PM )
Overcooked 2 zou logischer zijn geweest, daar heb je tenminste online co-op.
In het eerste deel heb je alleen maar lokale co-op.
avatar van Heart1982
Door Heart1982 (308 reacties) op 02-05-2019 08:35
( PM )
Quote:
Dit zijn echt twee geweldige games, snap de vrij negatieve reacties tot nu toe eigenlijk niet.

Edith Finch heb ik een ruk uitgespeeld en maakte zeer veel indruk op mij. Ik raad iedereen aan om die te spelen en daarna de analyse van Joseph Anderson op youtube te checken voor extra diepte in het verhaal.

Overcooked is een van de leukste couch co-op games van de laatste jaren, heerlijk uit paniek schreeuwen naar elkaar.


Ik zal eerlijk zijn, op voorhand was ik ook negatief toen ik deze namen las, maar dat was omdat ik de namen niet kende.

Bovenstaande reactie geeft me dan toch enige hoop dat ik ze misschien wel moet proberen. Dus bedankt hiervoor.
avatar van Mats313
Door Mats313 (109 reacties) op 02-05-2019 08:57
( PM )
@Heart1982 Edith Finch heeft een metascore van 89, dat zegt genoeg. Het spel duurt inderdaad niet heel lang, ik denk dat ik er een uur of 4 a 5 mee bezig ben geweest, maar zie het als een serie die je gaat bingen.
avatar van DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (25857 reacties) op 02-05-2019 09:06
( PM )
Quote:
Volgens mij is meneer zelf aan het trollen ja.

avatar van Notmegalodon
Door Notmegalodon (163 reacties) op 02-05-2019 09:35
( PM )
Overcooked is een erg leuke game, maarja, die heb ik dus al.
avatar van Danter0
Door Danter0 (280 reacties) op 02-05-2019 11:14
( PM )
Nope 2de maand op rij niets voor mij. Zonde
avatar van Maurits27121
Door Maurits27121 (340 reacties) op 02-05-2019 11:17
( PM )
Quote:
[..]


Ik zal eerlijk zijn, op voorhand was ik ook negatief toen ik deze namen las, maar dat was omdat ik de namen niet kende.

Bovenstaande reactie geeft me dan toch enige hoop dat ik ze misschien wel moet proberen. Dus bedankt hiervoor.


Bedankt dat je zo eerlijk bent,

Komt zeker recht uit je heart?
avatar van Selvmortsydd
Door Selvmortsydd (3710 reacties) op 02-05-2019 12:21
( PM )
Quote:
[..]


Ik vond Edith Finch beter dan Everybody's Gone to the Rapture, hier kan je echt heerlijk voor gaan zitten.


Nou ja heerlijk zitten, je speelt het in anderhalf uur uit.
En twee arcade games is gewoon matig. Nee het hoeven geen tripple A titels te zijn, maar doe dan op zijn minst drie arcade titels.
Of ze goed zijn of niet is natuurlijk een kwestie van smaeck. Persoonlijk ken ik bijna geen een arcade titel die mij langer dan een uur wist te boeien... Uitzonderingen daargelaten...
avatar van Bigds9fan
Door Bigds9fan (2614 reacties) op 02-05-2019 13:01
( PM )
Quote:
[..]


Tja smaken verschillen nou eenmaal. Zo zijn er ook mensen die (even kijkend naar je avatar) The Dark Knight misschien wel een baggerfilm vinden. Ieder zijn/haar mening toch?


Laat ik dat nu net een slechte film vinden.
avatar van Maurits27121
Door Maurits27121 (340 reacties) op 02-05-2019 13:09
( PM )
Mensen, mensen stop! The dark knight trilogy is steengoed! Niet daarmee fucken!!
avatar van Darsh
Door Darsh (13 reacties) op 02-05-2019 13:12
( PM )
2 indie games die vrijwel gratis te spelen zijn.
Toevallig precies wat ik wilde
avatar van Why So Serious?
Door Why So Serious? (2930 reacties) op 02-05-2019 15:22
( PM )
avatar van Gunghir
Door Gunghir (2359 reacties) op 02-05-2019 17:31
( PM )
Je zal maar ps+ hebben xD
avatar van Blackdevil235
Door Blackdevil235 (465 reacties) op 02-05-2019 18:52
( PM )
Quote:
Je zal maar ps+ hebben xD


ik ben bezig met mortal kombat 11 en zonder ps plus kan je niet online spelen, domme mensen kopen plus voor de gratis games.. ik niet
avatar van LostBoyNL
Door LostBoyNL (683 reacties) op 02-05-2019 19:37
( PM )
Quote:
[..]
Ik ben bezig met mortal kombat 11 en zonder ps plus kan je niet online spelen, domme mensen kopen plus voor de gratis games.. ik niet

Genoeg online games die zonder PS+ werken.
http://www.androidcentral.com/best-playstation-4-games-you-can-play-online-without-playstation-plus
avatar van Wargirl007
Door Wargirl007 (615 reacties) op 02-05-2019 20:11
( PM )
What Remains of Edith Finch was erg leuk om te spelen, had h'm destijds in één keer uitgespeeld. Ik heb helaas momenteel geen PS PLUS.
avatar van Mette
Door Mette (40 reacties) op 03-05-2019 15:08
( PM )
Quote:
[..]


ik ben bezig met mortal kombat 11 en zonder ps plus kan je niet online spelen, domme mensen kopen plus voor de gratis games.. ik niet

Het hangt er van af wat je interesseert en hoe je games speelt. Ik speel bijna nooit online, maar heb PS+ (en Xbox Live Gold en Nintendo hun ding ook). Ik wil de mogelijkheid hebben om online te spelen indien nodig en vind over het geheel dat ik al redelijk wat waarde uit mijn PS+ abo heb gehad. Al moet ik zeggen dat ik vind dat ze toch 1 of 2 extra games er bij mogen zetten nu al die PS3 en Vita games weg zijn.

Ik zou zeggen 1 AAA en 2 indies of 2 AAA en 2 indies per maand zou (zeker met de prijsopslag) wel mogen.

Sommige mensen zijn alleen geďnteresseerd in het online stuk van PS+ (of Xbox Live Gold), anderen vinden de extra games een mooie plus.

Het zijn gewoon andere filosofieën. Ik zou niet direct de ene dom noemen en de andere niet.

Wat betreft deze maand:
Edith Finch vond ik zelf heel goed. Heb het in het jaar dat het uitkwam gekocht. Dat het op andere services ook al gratis is geweest is in mijn ogen geen reden om het niet uit te brengen op PS+. Er zijn andere games die eerst bij PS+ zaten en later op andere diensten gratis waren of gebundeld waren.

Overcooked is niet echt mijn game. Ik heb dit al met vrienden gespeeld die hem hadden en ik werd er veel te nerveus van. Het is zeker geen slecht spel, maar niet voor mij.

Op zich is dit geen slechte maand qua kwaliteit, maar door games weg te nemen en de prijs te verhogen hebben ze wel hun prijs/kwaliteit voor de service stevig naar beneden gehaald imo.

Ik blijf het nog altijd nemen voor de cloud backup van mijn savegames (wat mijn meest belangrijke reden is om PS+ en Nintendo hun service te nemen). Maar ja, ik heb ook nog 2 of 3 jaar staan denk ik, dus veel kan ik er ook niet aan doen. Ik koop die extra jaren abo wel altijd met korting, dus ik betaal nooit de volle mep.

Ik vind het die paar euro per maand sowieso wel waard. Als er 1 of 2 interessante games per jaar tussen zitten haal ik er mijn geld al uit en ik zou het blijven nemen voor de cloud backup (al vind ik dat dit er gratis bij zou moeten zitten zoals bij Xbox).
avatar van FreakGIB
Door FreakGIB (66 reacties) op 07-05-2019 15:39
( PM )
Ken de games niet maar zal ze proberen
Ik zelf hoop nog steeds dat er wat vaker VR games tussen zouden zitten.
Of maak een soort van punten system die je kan verzamelen en dan zelf kan kiezen waarvoor je het wil inwisselen.