Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App Download de iPhone App

Deze Week in de Winkels: Astral Chain, Control, Wreckfest

Met de afronding van de Gamescom, is officieel het startschot gegeven voor een gloednieuw gameseizoen! De komende weken zullen er weer heel wat mooie games de revue gaan passeren en om sowieso het seizoen goed te beginnen, komen er deze week een enorm aantal titels uit.

Zo verschijnt deze week Control, ontwikkeld door Remedy Games, ook wel bekend van Alan Wake en Quantum Break en de Max Payne games. In control beheers je een supernatuurlijke gave om zowel, tijd als ruimte te controleren. Het is de eerste titel in tijden van Remedy Games die niet exclusief is voor de Xbox consoles.

Houd je meer van chaos dan controle, dan is Wreckfest de game voor jou. Een Destruction Derby achtige game waarin je anderen helemaal aan gort mag rijden, met als doel om als laatste zelf rijdende te blijven uiteraard. Ook zijn er races, er is van alles te doen.

Control komt niet voor de Switch, maar Switch fans krijgen hun eigen supernatuurlijke game in de vorm van Astral Chain. In Astral Chain ben je een speciale Detective die middels een Astral Chain gelinked is aan een legion. Niemand kan hem zien, behalve je mede special agents, samen met hem zul je echter diverse mysteries gaan oplossen en flink wat ass gaan whoopen, want zowel jij als je Legion kunnen een flink robbertje vechten en hoe closer je wordt met je Legion, hoe beter jullie combos worden.

Er is nog veel meer, zie hieronder voor een overzicht. Al met al een prima begin van het nieuwe gameseizoen! Weet jij je deze week in te houden of zit er iets voor jou bij?

PS4
Control
Control - Deluxe Edition
MXGP 2019: The Official Motocross Videogame
Police Chase
Pool Nation
Root Letter: Last Answer
Tempest 4000
The Dark Pictures Anthology: Man of Medan
Wreckfest
Wreckfest - Deluxe Edition

Razer Raiju Tournament Edition PlayStation 4 Controller

Xbox One
Control
Control - Deluxe Edition
MXGP 2019: The Official Motocross Videogame
Tempest 4000
The Dark Pictures Anthology: Man of Medan
Wreckfest
Wreckfest - Deluxe Edition

Xbox One S Wireless Controller (Gears 5) --Limited Edition

Switch
Astral Chain
Astral Chain - Collector's Edition
Collection of Mana
Instant Sports
Root Letter: Last Answer
Terraria

Beschermhoes Nintendo Switch BigBen Deluxe Uitvoering (Titan)
Beschermhoes Nintendo Switch BigBen Deluxe Uitvoering (Zwart)

Blu-Ray
At Eternity's Gate
The Knight Of Shadows

Laatste reacties

avatar van Heijaangel
Door Heijaangel (123 reacties) op 26-08-2019 08:56
( PM )
En vrijdag Avengers: Endgame op de verschillende disks.
avatar van Malistix
Door Malistix (1149 reacties) op 26-08-2019 09:07
( PM )
Control op de PC en Astral Chain op de switch, leuke week!
avatar van DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (27939 reacties) op 26-08-2019 09:16
( PM )
Collection of Mana komt deze week in de bus. Ik kijk er naar uit om na ruim 25 jaar Legends weer op te starten.
avatar van L1F3Stream
Door L1F3Stream (3970 reacties) op 26-08-2019 09:23
( PM )
In ieder geval The Dark Pictures Anthology: Man of Medan & Astral Chain - Collector's Edition

Als er weer wat meer is uitgespeeld gelijk Control oppikken
avatar van Chimnino
Door Chimnino (75 reacties) op 26-08-2019 10:04
( PM )
Man of Medan. Eindelijk. Al vrees ik een korte chapter in een anthologie gezien de prijs
avatar van Htbaa
Door Htbaa (9295 reacties) op 26-08-2019 11:17
( PM )
Astral Chain al besteld. Had niet verwacht dat Tempest 4000 nog een fysieke release zou krijgen.
avatar van Dre_mk3
Door Dre_mk3 (34 reacties) op 26-08-2019 11:29
( PM )
Getwijfeld tussen Control en Wreckfest, maar die laatste lijkt me meer fun
avatar van Sonicguy14
Door Sonicguy14 (1192 reacties) op 26-08-2019 12:34
( PM )
Astral chain collectors edition hier. Zo hyped voor de game
avatar van Marty84
Door Marty84 (1242 reacties) op 26-08-2019 14:11
( PM )
Quote:
Getwijfeld tussen Control en Wreckfest, maar die laatste lijkt me meer fun


Beide

Control is geweldig. Heb al een paar uurtjes gespeeld. En Wreckfest komt morgen binnen
avatar van Nickachu
Door Nickachu (886 reacties) op 26-08-2019 14:21
( PM )
Control, Wreckfest en Man of Medan op de wishlist gezet, vooral control vind ik er gaaf uitzien.
avatar van LostBoyNL
Door LostBoyNL (733 reacties) op 26-08-2019 14:26
( PM )
Police Chase? Wat is dat? Is niks over deze game te vinden
avatar van Rickk1986
Door Rickk1986 (895 reacties) op 26-08-2019 14:33
( PM )
Super hyped voor Astral Chain!
avatar van Mats313
Door Mats313 (118 reacties) op 26-08-2019 15:18
( PM )
Ik wacht de reviews af voor Astral Chain, maar grote kans dat ik die op korte termijn ga kopen! Misschien dan toch ook maar een pro controller aanschaffen? Dit is wel een game die ik op m'n tv wil spelen. Weet er iemand een goedkoper draadloos alternatief?
avatar van Smocho
Door Smocho (3022 reacties) op 26-08-2019 16:05
( PM )
Quote:
Ik wacht de reviews af voor Astral Chain, maar grote kans dat ik die op korte termijn ga kopen! Misschien dan toch ook maar een pro controller aanschaffen? Dit is wel een game die ik op m'n tv wil spelen. Weet er iemand een goedkoper draadloos alternatief?


https://www.metacritic.com/game/switch/astral-chain/critic-reviews
avatar van Riinyosa81
Door Riinyosa81 (106 reacties) op 26-08-2019 16:16
( PM )
Quote:
Man of Medan. Eindelijk. Al vrees ik een korte chapter in een anthologie gezien de prijs

Las dat de game ongeveer 5 uur gaat duren maar net als bij Until Dawn heb je natuurlijk de diverse replays. Iedereen kan weer blijven leven... of sterven.
avatar van Dre_mk3
Door Dre_mk3 (34 reacties) op 26-08-2019 16:48
( PM )
Quote:
[..]


Beide

Control is geweldig. Heb al een paar uurtjes gespeeld. En Wreckfest komt morgen binnen


Is de game niet gelijkwaardig aan Infamous Second Son? Die game is overigens nog steeds tof
avatar van Dragon92
Door Dragon92 (61 reacties) op 26-08-2019 17:25
( PM )
Wow Classic..... hoe durven jullie die te vergeten
avatar van Marty84
Door Marty84 (1242 reacties) op 26-08-2019 17:42
( PM )
Quote:
[..]


Is de game niet gelijkwaardig aan Infamous Second Son? Die game is overigens nog steeds tof


Zover ik gespeeld heb zit je in Control steeds binnen in een gebouw, Dus geen buitenwereld, alles speelt zich af in het FBC gebouw.
Quote van hoesje: "Een heel universum op n plek.
Qua abilities meer als Quantum Break (zelfde maker) Je kunt (zover ik in de game ben) niet met vuurballen schieten
avatar van Yrn
Door Yrn (3985 reacties) op 26-08-2019 18:55
Rol: Administrator
( PM )
Quote:
Wow Classic..... hoe durven jullie die te vergeten


Zeker mooie titel! Maar komt volgens mij geen fysieke versie van. Hier staan alleen de games vermeld die fysiek uitkomen. :-)
avatar van TwoWalrus
Door TwoWalrus (79 reacties) op 26-08-2019 19:13
( PM )
Quote:
Wow Classic..... hoe durven jullie die te vergeten

avatar van Sen
Door Sen (108 reacties) op 26-08-2019 21:15
( PM )
Quote:
Police Chase? Wat is dat? Is niks over deze game te vinden


Komt volgens mij niet deze week uit. YGZ houdt het op eind september.
avatar van UltraTiger
Door UltraTiger (3008 reacties) op 27-08-2019 03:27
( PM )
Quote:
Police Chase? Wat is dat? Is niks over deze game te vinden

waarschijnlijk shovelware
avatar van ThaBEN
Door ThaBEN (1748 reacties) op 27-08-2019 08:42
( PM )
Quote:
Police Chase? Wat is dat? Is niks over deze game te vinden

Zelfs PEGI lijkt niet bekend te zijn met deze game. Zie hun rating linksonder in beeld )



Astral Chain gaat hard.

Wordt nu al de beste game van Platinum Games genoemd.
Momenteel een gemiddelde score van 88/100 op Metacritic (gebaseerd op 51 reviews) en is daarmee #2 Best Switch Game of 2019

Enkel Fire Emblem: Three Houses had een hogere score (89/100).
avatar van Marty84
Door Marty84 (1242 reacties) op 27-08-2019 09:11
( PM )
Zelfs op de de website van Toplitz Production staat niets. Ja de pagina van de game is er maar er is totaal geen informatie over de game
avatar van DenDen64
Door DenDen64 (39 reacties) op 27-08-2019 11:42
( PM )
Astral Chain - Collector's Edition besteld gaan we kapot spelen
avatar van Swift
Door Swift (7589 reacties) op 27-08-2019 12:42
( PM )
Is de c. E. Van astral chain Nog ergens beschikbaar? Helemaal niks van mee gekregen maar net wat gp gekeken en ik ben onder de indruk.
avatar van Saego
Door Saego (635 reacties) op 27-08-2019 13:27
( PM )
Quote:
Is de c. E. Van astral chain Nog ergens beschikbaar? Helemaal niks van mee gekregen maar net wat gp gekeken en ik ben onder de indruk.
Zo te zien nog bij NedGame.
avatar van UltraTiger
Door UltraTiger (3008 reacties) op 27-08-2019 13:58
( PM )
Inderdaad, Nedgame 89
en anders GAME.co.uk 73 gbp incl. ~ 81 incl.
avatar van Bigds9fan
Door Bigds9fan (2957 reacties) op 27-08-2019 13:59
( PM )
Quote:
En vrijdag Avengers: Endgame op de verschillende disks.


Aan de ene kant ben ik nieuwsgierig. Aan de andere kant vond ik deel 1 niet zo dus haal deze wel als de prijs wat lager is.
avatar van Dre_mk3
Door Dre_mk3 (34 reacties) op 27-08-2019 17:18
( PM )
Quote:
[..]


Aan de ene kant ben ik nieuwsgierig. Aan de andere kant vond ik deel 1 niet zo dus haal deze wel als de prijs wat lager is.


Of gewoon in november Disney+ nemen. Heb je meteen alles inclusief Avengers:Endgame. Je moet overigens wel de voorgaande delen en vooral Infinity War kijken, anders snap je vrij weinig van de film
avatar van Dicapo
Door Dicapo (3437 reacties) op 27-08-2019 19:47
( PM )
Heb man of medan gepreordered, lijkt me echt een toffe game!
avatar van Xili_Tollo
Door Xili_Tollo (2668 reacties) op 27-08-2019 21:15
Rol: Toevoeg Moderator
( PM )
Quote:
En vrijdag Avengers: Endgame op de verschillende disks.


Sorry, ik was deze helemaal vergeten.

Ik heb ze er nu bij gezet.
avatar van ArdiBacardi
Door ArdiBacardi (1993 reacties) op 28-08-2019 14:50
( PM )
Iemand die weet wanneer het review embargo van Man of Medan afloopt? Het is angstvallig stil...

Deze week Astral Chain, Control en heeeeeeel mssn Man of Medan voor mij.
avatar van Fred20
Door Fred20 (259 reacties) op 29-08-2019 18:40
( PM )
Quote:
Iemand die weet wanneer het review embargo van Man of Medan afloopt? Het is angstvallig stil...


In ieder geval een 6/10 op Gamespot, maar elders schijnt de game hogere cijfers te krijgen. Het lijkt me leuk, maar ruim 30 vind ik wat veel voor slechts 4 uur. Denk dat ik zelf wacht op een aanbieding of tweedehands. Dit is typisch een game die mensen vrij snel weer verkopen
avatar van UltraTiger
Door UltraTiger (3008 reacties) op 29-08-2019 19:12
( PM )
Precies, zo'n spel is over een tijdje minder dan 15 nieuw.