BMX XXX (NGC)
80 100 1

Review BMX XXX (NGC)

Een BMX spel waar veel over gesproken is, de meesten vonden hem alleen maar lame, saai en zielig maar is dat werkelijk zo, schuilt er onder deze vunzige naam niet een hele leuke game? Zoals de naam al zegt gaat het vooral over strakke vrouwen met ronde borsten die eigenlijk zo mooi zijn dat ze nooit echt zouden kunnen bestaan. Maar wegens gebrek aan graphics valt dat ook wel weer mee. De graphics stellen echt totaal niks voor. Gelukkig zijn de ronde vormen van de vrouwen nog net wel rond anders was het helemaal janken geblazen.

Wat is het doel van de game vraag je je af? Nou das niet zo moeilijk, als je THPS (Tony Hawk Pro Skater) kent weet je ook gelijk wat je hier moet doen. Het enige verschil is dat je, zoals de naam al zegt, dit op een BMX bike doet. Het is een beetje rond stunten en als je er zin in heb kan je een opdracht doen. Die opdrachten bestaan uit bijvoorbeeld een speciale truc doen, of een highscore halen. Het is allemaal een beetje standaard, maar dat maakt de game niet minder leuk. Originaliteit is jammer genoeg wel ver te zoeken

De controls zijn erg simpel en daar ben je zo uitgekomen . Ik wil niet te vaak in herhaling vallen maar ze zijn precies hetzelfde als die van THPS. De controlstick is sturen, B Knop zijn fliptricks, Y knop is grinden en liptricks maken, en X is ook fliptricks. Nou ja, een oud gezegde zegt: Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Special Features in de game zijn er ook weer, zo kun je na genoeg punten te halen een nieuwe wereld openen, videofilmpjes van een striptease unlocken, En zelfs speciale karakters zitten voor je verborgen in deze game. Genoeg te doen dus, als je maar genoeg doorzettingsvermogen hebt.

Dat was de single player, maar met de multiplayer heb ik heel wat meer lol gehad. Je heb natuurlijk weer de “free skate”, maar je heb ook wat nieuwe modes en 1 heel lollige multiplayer mode. Zo heb je ook iets nieuws wat totaal bij deze game past en dat is 'Striptease'. Dé bedoeling hiervan is om in een bepaalde tijd zoveel mogelijk punten te halen, wie het meeste punten heeft wint en die moet iets uitrekken. Het enige wat ik zelf nogal vaag vond is dat je wel je eigen karakter naakt kan maken, maar niet helemaal naakt gaan tot de striptease was. Dat was dus wel een tegenvallertje.

En dan komen we bij de leukste mode. De ene gaat fietsen, en de andere gaat dan op jou schieten. Dan heb ik het hier over schieten met bijvoorbeeld een Grenade Launcher, een shotgun en nog 4 andere wapens. Je kan zelfs inzoomen zodat je hopelijk die ander kan raken. Dit is nog niet zo makkelijk als het klinkt, want je moet wel een beetje een open level hebben om dit te kunnen spelen. Degene die de ander het vaakst van de fiets kan schieten heeft gewonnen.

De game is wel grappig maar heeft lang niet genoeg klasse om er echt bij te horen. Dat zie je dus ook sterk terug in de beoordeling. Gelukkig ligt hij sinds kort in de winkels voor zo’n 15 euro’s. Dat is ook een geschikte prijs want om hier de volle mep voor te betalen. Dat is het gewoon niet waard.

Oordeel BMX XXX (NGC)

• Graphics 40
  • Gameplay 67