Extreme-G 3 (NGC)
85 100 1

Review Extreme-G 3 (NGC)

Weer een lost-object, deze keer een racegame à la F-Zero GX uit een andere snelle serie: Extreme-G 3. Wil je weten hoe het is vergeleken met het meesterlijke F-Zero GX? Lees dan snel verder…
De Extreme-G serie staat bekend om de hoge snelheid en de “coole” motorfietsen. Dit deel uit de serie heeft ook weer een erg hoge snelheid en heel veel coole motoren. Extreme-G 3 is net zoiets als F-Zero GX, maar dan met motors en iets minder snelheid. Vond je F-Zero GX echt super? Dan hoef je deze review niet eens te lezen, dan moet je hem gewoon meteen halen!

In deze game zitten 3 spelsoorten: XG Career, XG Team Career en Arcade. Zoals je aan de namen van de spelsoorten ziet, zijn er 2 soorten Career-modes: één voor in je eentje (XG Career) en één voor 2 spelers (XG Team Career). In de Arcade mode speel je met maximaal 4 spelers tegelijk tegen elkaar.

XG Career
In het begin moet je één van de 6 teams kiezen, daarna kies je één van de 2 teamleden. Iedere coureur heeft zijn eigen voor en nadelen en zijn/haar eigen motor. In de XG Career mode valt veel te doen. Je kunt: deelnemen in de League Challenge, de banen onder de knie krijgen door de Practice mode te spelen, tegen de klok racen in de Time Trial of je kunt je motor upgraden in de XG Mall.
De League Challenge is bij XG Career het belangrijkste, je moet hier tegen 5 teams (10 spelers) racen. Jij racet dan samen met je teamlid tegen die andere 10 coureurs. Bij het racen begin je altijd op de laatste plaats, je moet in het begin zo goed mogelijk rijden om de coureurs in te halen. Ongeveer op de helft (ligt eraan welke baan) krijg je de mogelijkheid om te boosten en om te schieten. In het begin heb je maar één wapen, maar naarmate je verder komt, krijg je meer wapens. De ammo van je wapen kan op gaan, die ammo kan je natuurlijk weer vullen, dat doe je door in een soort van paarse stroom te rijden. De boost kan je natuurlijk niet oneindig lang gebruiken, als je boost gebruikt, wordt je schild steeds zwakker. Op een gegeven moment is je schild bijna weg en kan je niet meer boosten, je kunt dan je schild opladen door in een soort van groene stroom te rijden. Zo moet je goed weten wanneer je moet boosten en je moet ook goed uitkijken dat niemand je raakt (já, de tegenstanders schieten ook hoor :P). Je moet ook vaak schieten, want als je iemand raakt, wordt zijn schild zwakker en kan hij/zij niet zo lang meer boosten. Je moet dus ook een beetje strategie gebruiken, maar niet zo veel, het merendeel is gewoon snel racen en de bochten goed nemen.

Na elke race krijg je een aantal punten, het aantal punten hangt af van op welke plaats je bent geëindigd, hoe hoger, des te meer punten. Met die punten kan je lekker winkelen in de XG Mall, daar kun je verschillende dingen kopen, zoals: Een beter schild, snelheid van je motor verhogen, meer ammo en allemaal verschillende wapens (Rockets, Heat Seekers, Rail Gun…). Er zijn veel bekers te winnen en elke cup kan je zo vaak doen als je wilt (zo kan je alles upgraden). Er zijn 10 erg grote tracks, die je allemaal ook van de finish naar de start kan racen (omgekeerd dus). De League Challenge is zeer verslavend en erg leuk, vooral het upgraden van je motor is super.

XG Team Career
Deze mode is gewoon hetzelfde als de XG Career, maar dan met 2 spelers. In het begin kies je een team, dan moeten jij en je vriend(in) een coureur kiezen. Samen moeten jullie proberen de League Challenge uit te spelen, door goed samen te werken en natuurlijk door goed te racen. Ook is er bij deze mode een XG Mall, jullie kunnen daar allebei je motor upgraden. Hier komt ook veel strategie bij kijken, zo kan, bijvoorbeeld, eentje voor de snelheid gaan en de ander voor de wapens. De XG Team Career mode is erg verslavend en misschien iets leuker dan de XG Career mode, want met meerdere spelers gamen is het altijd (vind ik) leuker.

Arcade
Deze mode is met maximaal 4 spelers te spelen, het is gewoon racen tegen je vrienden, je kunt kiezen uit alle banen en uit alle teams en coureurs. Het is erg grappig om met zijn 4-en tegen elkaar te racen, maar is toch echt niks vergeleken met de XG (Team) Career Mode.

Hoe ziet het eruit?
Het spel ziet er grafisch gezien prachtig uit, de omgevingen zijn mooi, de banen zien er super uit en de motors zijn ook erg mooi. Het is minder mooi dan F-Zero GX, maar het is niet erg veel minder. Je ziet aardig ver, dat is ook echt nodig, er zijn namelijk erg veel bochten en als je heel snel gaat, moet je wel de bochten zien aankomen. Hoe sneller je rijdt, des te mooier het eruit ziet, de effecten zijn erg mooi, vooral als je boost. Je voelt echt door de effecten dat je echt heel snel gaat! Het ziet er dus erg mooi uit.

Is het leuk om te spelen?
Het is erg leuk om te spelen, de gameplay is dik in orde en de verslavingsfactor zit erg hoog. Het upgraden van je motor maakt het nog leuker. Je voelt echt dat je erg snel gaat en dat maakt het spel echt zo leuk om te spelen. Vooral met vrienden is het erg leuk, vooral de XG Team Career mode. Het is dus erg leuk om te spelen.

Is het snel uitgespeeld?
Je doet er wel een tijdje over om de League mode uit te spelen, maar als je dat hebt gedaan zijn er nog veel meer dingen te doen. Je motor helemaal upgraden duurt wel een tijdje en als je dat ook al hebt gedaan kan je nog veel dingen met je vrienden doen. Het verveeld niet snel, het is niet zo snel uitgespeeld, genoeg te doen dus.

Hoe zit het met het geluid?
De muziek is wel aardig, het ligt eraan van wat voor soort muziek je houdt. De muziek is van “Ministry of Sound”. Het is een beetje techno, als je daar van houdt, dan zit het wel goed met de muziek. Ik vind de muziek wel bij het racen passen. De geluidseffecten zijn redelijk, niet slecht en ook niet zo erg goed.

Het is een erg leuk spel, het heeft mooie graphics, goede gameplay, hoge verslavingsfactor en redelijk geluid. Dit is een aanrader voor iedereen die F-Zero GX super vond, ook is het een aanrader voor mensen die nog nooit van dit soort racegames hebben gespeeld. Ik vond racen eerst saai, maar na dit spel begon ik het aardig leuk te vinden. Lekker snel gaan door de bochten en iedereen van de baan schieten, heerlijk! Kortom: Een heel erg leuke race-game!

Oordeel Extreme-G 3 (NGC)

Aantal keer bekeken: 1911

Laagste prijzen voor Extreme-G 3 (NGC)