Mario Kart Super Circuit (GBA)
90 100 1

Review Mario Kart Super Circuit (GBA)

Mario Kart is uitgekomen in september 2001 en hij staat nog steeds in de top 10 van gba games. De beste racer voor de gba of niet ? Dat kom je snel te weten in deze review.

Het spel zelf
Er zijn 40 circuits in het spel waarvan de helft nieuwe en de andere helft tracks van Mario Kart op de SNES. Die tracks zijn onderverdeeld in cups, in elke cup moet je op 4 verschillende circuits rijden. In elk circuit moet je de eindstreep proberen te halen en dat kun je doen met een van de acht nintendo figuurtjes. Mario en Luigi, Donkey Kong, Bowser, Yoshi, Princess Peach, Toad en zelfs Wario zullen van de partij zijn. Tijdens het racen zul je de meest grappige situaties tegenkomen. Er zijn verschillende voorwerpen die je kunt gebruiken om andere coureurs uit de weg te ruimen zoals schilden, bananenschillen om racers achter je te laten slippen :P, bliksemstralen die je tegenstanders doen krimpen en ook nog Boo, een spookje dat voorwerpen steelt van anderen. In elk circuit moet je ook munten verzamelen. Deze verhogen de topsnelheid van je speler. Het maximum aantal munten dat je kunt verzamelen is 55.

Er zijn 3 gamemodes in de singleplayer mode van Mario Kart. De eerste is Mario GP. Hier moet je een hele cup racen met 8 verschillende coureurs voor punten. Als je hier een cup uitspeelt krijg je een score. Die gaat van 3 sterren (hoogste score) naar E (laagste score). Bij die score staat ook nog eens hoe lang je erover hebt gedaan voordat je over de eindstreep heen bent gegaan. Ook het aantal munten dat je verzameld hebt staat hierop vermeld. De tweede mode is Time Trial. In de Time Trial moet je in je eentje voor de snelste tijd racen. Als laatste is er ook nog Quick Run, waar je een enkele race kan spelen tegen zeven andere racers.

Multiplayer
Mario Kart Super Circuit heeft tal van leuke multiplayer-opties die jou en je vrienden wel een tijdje bezig kunnen houden.
Vs. Mode
De Vs. Mode is gewoon een wedstrijdje racen, dat kan van 2 tot en met 4 spelers.
Battle Mode
Hierin is het de bedoeling dat je alle drie de ballonnen die aan iedere kart zijn bevestigd laat knappen. Je kunt kiezen tussen 4 verschillende circuits om dit te doen.
Ghost Exchange
Deze Mode laat je toe om Ghost Data uit de Time Trial Mode uit te wisselen met een andere speler.

Graphics
Grafisch is het spel van een heel hoog niveau. Het is niet echt 3D zoals je waarschijnlijk wel denkt maar nep 3D, die je dus eigenlijk doet denken dat het 3D is. de verschillende tracks zijn zeer gevarieerd en de achtergronden ervan zijn gewoon prachtig. Al de graphics in Mario Kart zijn oogverblindend. Niet alleen de figuren maar ook de rest, zoals de voorwerpen, speciale effecten en alle andere zijn ook geweldig mooi. Over speciale effecten gesproken, je komt ze hier veel tegen zoals rook uit de banden, de super boost als je start en nog veel meer. De graphics scoren in deze game dus heel hoog!

Geluid
Net zoals de graphics, is het geluid ook erg goed. De muziekjes terwijl je aan het racen bent en ook de geluidseffecten klinken mooi in de oren. De muziek is zeker niet eentonig, maar heel afwisselend en van goede kwaliteit. De geluidseffecten zijn bijvoorbeeld de geluidjes van de personages. Zo heb je dat Wario lacht als hij iemand over een banaan heeft laten slippen en Mario die een kreet van vreugde slaakt als hij een andere coureur voorbijsteekt. Het geluid kan echt niet beter zoals dat nu is.

Plus en Minpunten

+ 40 tracks
+ Graphics zijn super
+ Afwisselende en leuke muziek
+ Multiplayer-opties
- Te gemakkelijk voor echte professionals

Heel het spel is gewoon perfect. Niets op aan te merken. Prachtige graphics, leuke muziek en de beste gameplay die er is. Het kan niet veel beter. Alleen nog maar hopen dat er een vervolg op deze top-game komt.

Oordeel Mario Kart Super Circuit (GBA)

• Replay

Aantal keer bekeken: 2424