Star Fox: Adventures (NGC)
85 100 1

Review Star Fox: Adventures (NGC)

Starfox Adventures bestaat uit twee gecancelde N64 Games. Het tweede deel van Star Fox en de game Dinosaur Planet. De games zijn doorelkaar gegooid et voilá: Star Fox: Dinosaur Planet. Maar is die mix wel een goed punt? Of het een goede mix is geweest zal blijken uit deze review!

Het spel begint met een filmpje van Krystal die naar een vreemde planeet gaat en daar meteen wordt aangevallen door een groot vliegend schip (Jawel een vliegend schip!). Wanneer je die hebt verslagen ga je een tempel binnen. Dat is de tempel van de Krazoa Spirits, deze geesten zorgen voor het leven op Dinosaur Planet. Deze geesten zijn door de dinosauriërs die op de planeet leven verborgen, voor de kwade tiran General Scales die de planeet heeft overgenomen met zijn SharpClaws. Krystal wil de geesten terug brengen maar dit lukt haar niet, en ze wordt gevangen gezet.

General Scales heeft ook de planeet uit elkaar laten vallen en nu is het aan Fox McCloud om de planeet weer in één stuk te krijgen, dit moet je doen door de zogenaamde Spell Stones te verzamelen die op de 4 stukken liggen die uit de planeet zijn gescheurd. En Scales moet je natuurlijk ook verslaan. Maar als Fox op de planeet komt vindt hij een magische staf(die heeft Krystal laten vallen)en ziet hij Krystal, die hij natuurlijk ook nog gaat redden. En om Krystal te bevrijden moet hij de Krazoa Spirits vinden. Tot zover het verhaal, we gaan verder met de controls!

Die staf van Krystal die je vindt is je belangrijkste wapen, je slaat er namelijk je vijanden mee dood. Je kan steeds rustig slaan of een combo uitvoeren, dit klinkt meer dan het is want dan moet je gewoon een paar keer op A drukken. Het ziet er wel erg cool uit zo?n combo. Je staf is dus magisch dus kan de staf ook magische dingen, zoals het weg schieten van een vuurbal of een aardbeving veroorzaken. Die krachten kosten wel magie, deze magie kun je onderweg verzamelen. Deze magische krachten activeer je door ze te selecteren met de C-stick en dan kun je ze aan de Y-knop toewijzen om ze snel te gebruiken, of gewoon van uit het C-menu kun je ze ook gebruiken. Dat toewijzen aan de Y-knop is natuurlijk erg 'Zelda' maar dat is niet erg want dat vind ik persoonlijk een erg fijne besturing. Met dat C-menu kun je ook de commando's aan je side-kick Prince Tricky geven dit is een klein dinosaurusje dat later de koning van de helft van de planeet wordt. Hij is erg handig want je kan hem op schakelaars laten staan om puzzels op te lossen.

Verder kun je met de X-knop in een heftig gevecht de vijanden ontwijken of met de R-toets verdedigen door een ondoordringbaar schild om je heen op te trekken. Dit is als je gewoon op de planeet rond loopt om je avontuur te voltooien. Maar als je naar één van de afgebrokkelde stukken planeet moet, zal je moeten vliegen, met je vertrouwde Airwing. Hiervoor moet je fuel cells verzamelen zodat je het tot dat deel planeet redt. Je Airwing vliegt altijd vooruit. Je kan hem alleen afremmen of hem een boost geven. Verder kun je natuurlijk schieten tegen de vijanden en rotsblokken. Met de analoge stick bestuur je jouw vliegtuig waar de camera achter hangt van boven naar beneden, en van links naar rechts. Onderhand moet je genoeg gouden ringen halen om naar dat stuk planeet te mogen. Het is een grappig tussendoortje want het is niet echt een groot gameplay element.

De graphics zijn werkelijk fenomenaal, Fox heeft een vocht van afzonderlijke haartjes en zijn staart wiegt prachtig mee met zijn bewegingen, de omgevingen zijn ook erg mooi, zonder kartels of pop-up. Door deze mooie graphics is de sfeer ook goed, en heb je in de Krazoa tempel ook echt een gevoel alsof je in een heilige tempel bent. En als je aan sfeer denkt denk je natuurlijk ook gelijk aan de sound. De sound is ronduit prima. De muziek is goed gemaakt. Als het spannend wordt heb je mooie spannende muziek, en als je gewoon rondloopt, heb je leuke rustige muziek. Ook de stem van Fox klinkt zoals je zou verwachten net als zijn aanvalsschreeuwen. En tel daar de goede omgevingsgeluiden bij op en je hebt een prima sound voor bij de prachtige graphics.

De gameplay van SFA is goed er zijn veel puzzels ook al zijn ze niet echt uitdagend, en worden na een tijdje zelfs een beetje repetitief. Maar er zijn ook leuke mini games zoals het racen op een sneeuw scooter, en natuurlijk het vliegen met je airwing. Er zit alleen niet zoveel Replay in deze game, als je hem hebt uitgespeeld haal je hem niet zo snel weer uit de kast misschien alleen nog om je high scores bij de Airwing levels te verbeteren. Of het spel in een zo snel mogelijke tijd uit spelen.

Oordeel Star Fox: Adventures (NGC)

• Graphics 95

Aantal keer bekeken: 1792