Tony Hawk's Pro Skater 3 (NGC)
80 100 1

Review Tony Hawk's Pro Skater 3 (NGC)

Voor deel drie in de Tony Hawk Pro Skater serie had je natuurlijk al deel één en twee. In deze twee delen was het de bedoeling om met een bestaande pro skater zoveel mogelijk levels uit te spelen, zodat je over heel de wereld op je plankje zoveel mogelijk stunts uit kon halen. Dit kon je alleen bewerkstelligen als je in elk level de goals haalde die er waren. Zo had je in elk level de gebruikelijke Hi-score, Pro-score en Sick-score, hiernaast had je ook nog in elk level een secret tape die je moest vinden en het vinden van de letters skate. Naast deze gebruikelijke vijf goals, waren er ook nog in elk level aparte goals die dus per level verschilde. Tussen deze normale levels, moest je ook wel eens een toernooi winnen. Als je brons, zilver of goud haalde, mocht je door met de volgende levels. Deze medailles haalde je door zoveel mogelijk punten te halen met je bruutste trucs en zo min mogelijk te vallen. In deel drie is eigenlijk niks veranderd ten opzichte van de vorige twee delen, je moet nog steeds al die goals halen en ondertussen een paar toernooien winnen. Er zijn natuurlijk wel een paar kleine veranderingen ten opzichte van Tony Hawk Pro Skater 2, dit zijn de sterk verbeterde graphics en de nieuwe trucs die zijn toegevoegd.

In THPS 3 zitten ook weer de nodige gamemodes, ik zal ze hier onder even op een rijtje zetten en kort er bij vertellen wat het inhoud.

Career mode: Hierin is het de bedoeling dat je dus de levels afwerkt en zoveel mogelijk goals haalt zodat je over heel de wereld je trucs kan showen.

Single Session: Hier kun je voor twee minuten in een level skaten om de hoogste score neer te zetten, zonder dat je de goals hoeft te halen.

Free Skate: Deze optie kun je kiezen als je gewoon lekker rustig wilt skaten door een level.

2–Player: Hier kun je tegen je vrienden de gebruikelijke spelletjes als Horse en Trick Attack spelen.

Create-A-Skater en Park Editor: In de eerste kun je jezelf creëren als skater of een ander personage en in de tweede kun je je eigen park bouwen.

Tutorials: Tutorials zijn de basisbeginselen van de game, alleen handig voor hele kleine kinderen, de rest vogelt dit vanzelf wel uit.

Muziek speelt in de Tony Hawk games een grote rol en ook in deze versie van de Hawk zit het weer helemaal goed met de muziek, er zit voor iedereen wel iets tussen dat hem of haar aanspreekt. Zo zit er Rock, Punk en Rap in van bands zoals de Red Hot Chili Peppers en Motorhead. Het lijkt wel of de muziek in elk deel beter wordt. De graphics zijn naast de muziek ook aardig onder handen genomen, dit moest natuurlijk ook wel, want dit was het eerste deel van THPS serie voor de “Next-gen” consoles. Ze konden niet meer aankomen met N64 graphics. In dat opzicht zijn ze ook weer geslaagd, de game ziet er goed uit en had bij mij nooit last van frame-drop. Goed werk dus van Activision. Met de controls is eigenlijk ook weer niks mis. Als je begint te spelen, ga je even kijken wat elke knop doet, maar dat heb je snel genoeg door. Eenmaal aan het spelen tover je al snel de tofste trucs uit je wijde skatebroek. Zoals we gewend zijn van de Tony Hawk games, kan je in deze game weer niet zelf de moeilijkheidsgraad kiezen. De levels worden gewoon telkens iets moeilijker en de scores die je moet halen worden telkens iets hoger. Zo heb je echt het idee dat je in de loop van de game een vreselijk goede skater bent geworden. De oplopende moeilijkheidsgraad is ook goed gedaan, je zit nooit lang vast bij een score, na even goed oefenen is elke goal te halen, zodat je alle filmpjes, levels en geheime skaters kunt unlocken.

Al met al is Tony Hawk Pro Skater een goede game geworden, die op elk punt wel een klein beetje verbeterd is ten opzichte van Tony Hawk Pro Skater 2. De graphics zijn beter, de muziek is weer van hoog niveau en de controls zijn net even wat beter dan die van deel twee. Maar dat maakt deze game nog niet beter dan deel 2, daarvoor zijn de nieuwe dingetjes met te weinig gekomen en lijkt de game dus eigenlijk net THPS 2 in een nieuw jasje. Mijn advies is daarom ook dat je deze game beter kan laten liggen als je THPS 2 al hebt. Maar als je een grote Tony Hawk fan bent en in je vrije tijd ook nog eens lekker zelf gaat skateboarden, heb je nooit een miskoop aan deze game.

Oordeel Tony Hawk's Pro Skater 3 (NGC)

Aantal keer bekeken: 2347

Laagste prijzen voor Tony Hawk's Pro Skater 3 (NGC)