Tony Hawk's Underground 2 (NGC)
79 100 1

Review Tony Hawk's Underground 2 (NGC)

Tony Hawk voormalig skate-legende, nu een nieuw gamefenomeen. Al een aantal jaar maakt hij ons blij met goede games die iedere keer beter worden. Is dat bij deze weer het geval?
Toen ik vorige week in de winkel liep wilde ik een game kopen en persoonlijk had ik nooit verwacht dat, die game Tony Hawk Underground 2 zou worden. Ik wilde de game wel kopen maar eigenlijk pas na een aantal maanden. Toch ben ik blij dat ik hem heb gekocht zo hebben jullie een review en kan ik weer is iets schrijven voor Cubeparty.

In Tony Hawk Underground 2 is alles weer wat meer omgegooid, zo heb je in ieder level drie verschillende karakters naast jouw eigen karakter. Deze drie bestaan uit Pro, een Pro skater die je aan het begin van het level kiest; een special guest, vaak een bekend persoon en een secret. Secret is een geval apart. In secret krijg je vaak ook een bekend persoon maar dan niet op een skateboard. Zo heb je in het ene level een mannetje in een rolstoel en in weer een ander level rij je met een gocart.

De special characters zijn meestal de mensen die je het langst aan het zoeken bent, terwijl de pro 9 van de 10 keer bij het begin van het level staat en als je verder wil naar het volgende level zou je toch echt minstens 2 van de andere karakters moeten zien te vinden.

Heb je ze allemaal gevonden moet je de missies doen in de story-mode. In ieder level heb je een paar standaard missies. Zo moet je altijd “Spray the Billboard” doen maar ook zoek de vijf “SPAT” tekens. Daarnaast heb je van die missies waar je speciale combo’s moet doen, mensen moet verslaan en de team opdracht. De team opdracht is de opdracht die door minstens 3 mensen moet gedaan worden. Nadeel van deze opdracht is dat het alleen met de mensen kan die een skateboard hebben dus de secret character valt al af.

Als je naar een nieuw level wil moet je minimaal 500 van de 1000 punten hebben behaald. Deze punten behaal je door de hierboven beschreven opdrachten te doen. Als je eenmaal een nieuw level heb behaald kan je hem ook in Free-mode spelen.

Als je Tony Hawk Underground 2 opstart krijg je ook World Destruction Tour te zien. Dit is niet bijzonder ofzo, maar hier gaat het verhaal over. Als je in het eerste level begint en je heb genoeg opdrachten gedaan, dan word je door Tony himself gevraagd om mee te doen met een nieuwe tour. Ik ga niet het gehele verhaal uitleggen van wat er gebeurt, maar het zal een avontuur worden wat je nog nooit eerder heb gezien. Wat mij opviel is dat als je de game aan het spelen bent, krijg je allemaal tussen filmpjes te zien die je het verhaal vertellen. In die filmpjes heb je ook een jongen van ongeveer jouw leeftijd en deze jongen was jouw tegenhanger in Tony Hawk Underground. Misschien niet het belangrijkste maar er word gelukkig wel steeds meer op details gelet.

Destruction tour staat ook een beetje voor alles, wat je allemaal kan vernietigen. Daar gaat Tony Hawk Underground 2 voornamelijk om, vernietig de stad en creëer nieuwe skate mogelijkheden. Hoewel dit in het eerste level perfect en geweldig mooi is gedaan, zag ik bij de levels die er na kwamen weinig tot geen dingen die ik kon vernietigen. Wat ook nieuw is aan Tony Hawk Underground 2, zijn de projectielen die je naar mensen kan gooien. Dit klinkt allemaal ernstiger dan het daadwerkelijk is, want die projectielen kunnen verschillen van appels tot garnalen en weer terug naar een vreemd soort hoepel.

Met de moeilijkheidsgraad is er denk ik iets mis gegaan, de game was namelijk erg leuk, maar wel heel erg simpel. Natuurlijk heb je sommige opdrachten die wat moeilijker zijn en die je daarom ook een paar keer over doet, maar het mag volgende keer nog een heel stuk moeilijker.

Nu is de vraag: is het het waard om deze game te kopen als je nog nooit een Tony Hawk game hebt gekocht en is deze game het waard als je Tony Hawk Underground al hebt. Persoonlijk zou ik, als ik nog geen Tony Hawk game gekocht zou hebben, deze zeker kopen. Het bevat veel leuke nieuwe dingen. Als je Tony Hawk Underground al hebt, kan je dit misschien beter overslaan. Ik heb alle Tony Games gekocht en ik heb gemerkt dat als je er iedere keer één overslaat dat je dan nieuwe dingen krijgt en ook nog is een geheel nieuwe game ervaring. Fans kunnen deze game zeker niet laten liggen want het bevat genoeg om het een volwaardige nieuwe game te noemen.

Oordeel Tony Hawk's Underground 2 (NGC)

• Originality 65
  • Eindcijfer 79