Quote:
Alleen steekt EA er geen geld in de games. A Way Out is een EA Originals game. En het enige wat EA in dat label doet, is indie developers een mogelijkheid bieden om de games onder EA uit te geven. Vergelijkbare situatie is Nicalis met The Cave Story en The Binding of Isaac. Toch worden deze games als indies gezien terwijl ze door een derde partij worden uitgegeven(en de IP zo'n beetje in handen hebben zoals bij Nicalis terwijl bij EA de games gewoon van de indie devs blijven. Het enige wat ze doen, is de game alleen uitgeven). Maar ondanks dat, zou je met jouw woorden EA nog als indie kunnen zetten. Zeker als EA eigen studio's heeft die zelf met games komen.[..]
Niet helemaal, want dat zijn overkoepelende uitgevers met veel studios onder zich. Maar bijvoorbeeld A Way Out van Hazelight zou volgens de kleine studio/klein team regel een indiegame zijn. Omdat papa EA hier geld in steekt is dat het niet meer, maar hadden ze het zelf de digitale schappen in gegooid was het wel een indiegame geweest. En dan komen we gelijk weer bij het punt dat ik probeer te maken; een goede indiegame is gewoon een goede game, ongeacht het label. En dat is wat telt.
Gepost door: -GJ- op 14-04-2021 09:36
Niet helemaal, want dat zijn overkoepelende uitgevers met veel studios onder zich. Maar bijvoorbeeld A Way Out van Hazelight zou volgens de kleine studio/klein team regel een indiegame zijn. Omdat papa EA hier geld in steekt is dat het niet meer, maar hadden ze het zelf de digitale schappen in gegooid was het wel een indiegame geweest. En dan komen we gelijk weer bij het punt dat ik probeer te maken; een goede indiegame is gewoon een goede game, ongeacht het label. En dat is wat telt.
Gepost door: -GJ- op 14-04-2021 09:36
CDPR heeft ook een team aan ontwikkelaars die aan de ene game werkt en de ander team aan een ander game(of aan andere dingen). Dus CDPR functioneert zich tegenwoordig net zo als andere grote uitgevers. Hetzelfde ook met Bungie en IOI. Dus wat maakt het bij deze bedrijven anders dan de grote bekende namen zoals EA e.d.? Uiteindelijk krijgen al deze bedrijven een investering van aandeelhouders zodat ze later nog groter kunnen worden of worden overgenomen door een ander bedrijf. Zoiets is te zien bij Epic Games. Zij waren eerst ook niet heel groot vergeleken met nu. En ze werden alleen groot door Fortnite. Maar Fortnite is door Epic Games zelf gemaakt, dus in die zin zou je Fortnite ook als Indie game kunnen zetten. Hetzelfde ook met Rocket League. En toevallig werd deze game(en de studio) door Epic Games laatst overgenomen.
Een goede indiegame is inderdaad een goede game. Maar er is een reden waarom het een indie game wordt genoemd. Hetzelfde ook dat Nintendo vandaag met een showcase komt over "Indie" games. Dus er is een genre voor dit soort games. Anders hadden ze de naam Indie niet gebruikt voor een showcase en het een nieuwe Direct genoemd.
Maar ik denk dat Hercule het eigenlijk makkelijk zegt. Tegenwoordig is Indie lastig te definiëren. Vroeger was het heel duidelijk met "kleine studio's of studio's die zelf een game maken en uitgeven". Nu kunnen deze studio's een investering krijgen van een externe bron(van aandeelhouders of van een uitgever) terwijl grote uitgevers/bedrijven zelf ook met een eigen game komen(zoals Epic Games met Fortnite).
❍ᴥ❍
Quote:
Zodat er geen eikels zoals ik nee gaan zeggen
Gepost door: Gunghir op 14-04-2021 10:48
Gepost door: Gunghir op 14-04-2021 10:48
Nee.
❍ᴥ❍
Quote:
Net zoals DaggieWaggie?
Zou Phil Fish niet gewoon nog actief zijn onder een andere naam?
Gepost door: -GJ- op 14-04-2021 10:15
Gepost door: -GJ- op 14-04-2021 10:15
🇺🇦 💙💛
Quote:
Zou Phil Fish niet gewoon nog actief zijn onder een andere naam?
Gepost door: -GJ- op 14-04-2021 10:15
Gepost door: -GJ- op 14-04-2021 10:15
Fil Phish!
❍ᴥ❍
Quote:
Omdat GJ van mening is dat IOI, CDPR en Bungie onder "Indie" vallen, want het zijn "indiestudios". Terwijl de term moeilijk te definiëren is. In mijn ogen zie ik "Indie" eerder als het om een kleine studio/groep of eenmansteam gaat die zelf de games maken zonder een investering van iemand anders en eigenlijk de games ook zelf uitgeven(of door een derde partij, maar weinig betrokken is met de ontwikkeling). Dit zijn dan bijvoorbeeld games die je niet van de grote namen verwacht. Zoals Hollow Knight en Cuphead. Maar ook A Way Out en Iconoclasts.Volgens mij zijn we het allemaal met elkaar eens, dus ik snap niet waarom je er 4 alinea's over moet schrijven.
Gepost door: Skull_kid op 14-04-2021 10:44
Gepost door: Skull_kid op 14-04-2021 10:44
Maar als we GJ's beeld pakken, dan zou je bijna iedere game een indie kunnen noemen. Dus Fortnite van Epic Games zou je ook Indie kunnen labelen en Epic Games zou je dan ook "Indiestudio" noemen. Maar ook Ubisoft met Rayman Legends of Child of Light. Games die door de uitgever zelf werden ontwikkeld(bij Ubisoft wel door een studio, maar de studio is van Ubisoft). Maar alleen omdat Epic Games en Ubisoft groot zijn dan de kleine studio/groep of eenmansteam, worden ze niet als indie genoemd.
Daarom wat Hercule zegt. Het is tegenwoordig moeilijk te definiëren. Maar toch wordt de "Indie" nog altijd gebruikt en ook vandaag met de showcase van Nintendo.
Quote:
[..]
Omdat GJ van mening is dat IOI, CDPR en Bungie onder "Indie" vallen, want het zijn "indiestudios". Terwijl de term moeilijk te definiëren is.
[..]
Gepost door: Xor op 14-04-2021 11:12
Omdat GJ van mening is dat IOI, CDPR en Bungie onder "Indie" vallen, want het zijn "indiestudios". Terwijl de term moeilijk te definiëren is.
[..]
Gepost door: Xor op 14-04-2021 11:12
Ja, daar zijn we het allemaal al lang over eens.
❍ᴥ❍
CDPR is sowieso een indie, dat merk je aan de kwaliteit van Cyberpunk.
Flub mij, alsjeblieft
Quote:
Ik keek net op mijn kalender en ik was het daar sinds 17 september al mee eens.
CDPR is sowieso een indie, dat merk je aan de kwaliteit van Cyberpunk.
Gepost door: MarkD op 14-04-2021 12:37
CDPR is sowieso een indie, dat merk je aan de kwaliteit van Cyberpunk.
Gepost door: MarkD op 14-04-2021 12:37
Hipster.
❍ᴥ❍
Quote:
Ik keek net op mijn kalender en ik was het daar sinds 17 september al mee eens.
CDPR is sowieso een indie, dat merk je aan de kwaliteit van Cyberpunk.
Gepost door: MarkD op 14-04-2021 12:37
CDPR is sowieso een indie, dat merk je aan de kwaliteit van Cyberpunk.
Gepost door: MarkD op 14-04-2021 12:37
loop hero leuke game
Ik heb zin in watermeloen soep
Rocket League is inderdaad wel een mooi voorbeeld. Dat was ooit een indiegame, maar de dag dat ze gekocht zijn door Epic was het per definitie geen indiegame meer, aangezien de ontwikkelaar niet meer independent was en het spel nog steeds doorontwikkeld werd. Maar het is (op wat updates na) nog steeds dezelfde game. Het is nog steeds Rocket League.
Als een game van de ene op de andere dag zo’n label kan verliezen puur door de ontwikkelaar te kopen, is zo’n label dan wel een indicatie van wat voor soort spel het is? Of kunnen we het beter gewoon noemen bij het genre. Horror, adventure, FPS, puzzel etc.
FromSoftware brengt haar games zelf uit in Japan. Dat betekent dat Sekiro in Japan een indiegame is, maar in het westen niet omdat Activision het daar in de schappen legt. Qua inhoud is het exact dezelfde game, maar een landsgrens bepaalt wanneer het ‘indie’ is en wanneer niet.
En nogmaals, ik snap dat men er een bepaald soort game mee aan wil duiden. Super Meat Boy, Hollow Knight, Braid, Fez, Celeste. Maar zelfs die vijf games zijn al enorm verschillend. Door alles dan onder een kam te scheren met “ik hou niet van indiegames”, wat ik mensen vaak zie doen, is gewoon kortzichtig en zonde.
Geef kip
Overigens hoop ik iets te zien van de opvolger van golf story. Eiyuden Chronicle zou ook leuk zijn
Het zou mooi zijn als dit spel eens een datum zou krijgen voor de Switch. En Sports Story inderdaad.
Geef kip
En speciaal voor Roppie_ hebben ze Fez aangekondigd.
Geef kip
Misschien wel de beste aankondiging van de stream! OMFG!
📸posting pics and vids of games • ⚔️Soulsborne player ánd FromSoftware fan • 🎮PlayStation • Nintendo • VR Enthusiast • PSN: JelleBurg • Proud P8P Owner Firefox > every other browser
En GetsuFumaDen ook, doet me denken aan muramasa (oude wii game). Hopelijk is de gameplay ook strak