Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

optische uitgang kapot

[Begin] |1(1) [Eind]
Laminaatplaat
Door Laminaatplaat (715 reacties) op 05-03-2009 16:10
Net nu mijn twee nieuwste games aanwinsten aangekomen zijn (freerecordshop ) is mij het volgende overkomen:

Aangezien ik Dead Space had gekocht en daar veel positiefs over het 5.1 geluid had gelezen leek het mij een mooi moment om mijn slaapkamer eens flink overhoop te halen voor de beste 5.1 ervaring ten opzichte van de tv met xbox 360. Toen ik echter mijn Xbox 360 los koppelde en daarbij de optische kabel van die grijze dikke stekker verwijderde ging er iets in dat grijze gedeelte kapot. Ik natuurlijk zwaar pissed net nu mijn leuke games er waren en ik me helemaal had verheugd op het audio spektakel.

Dus ik bel op naar de xbox klantenservice en krijg daar o.a. de volgende dingen te horen: Wij geven geen garantie op accessoires en dus ook niet op kabels. Daarom konden ze me "helaas" niet helpen en gelukkig waren deze kabels volgens de telefoon meneer toch zeker onder de 10 euro te krijgen dus dat verzachte de pijn misschien een beetje. WAAAAAAATTTT Ten eerste vragen ze bij een gemiddelde winkel zoals Mediamarkt volgens mij ongeveer 25 euro voor zo'n kabel en ten tweede boeit het me geen ene fuck dat ze geen garantie geven volgens hun eigen voorwaarde. Dat vertelde ik de telefonist op een wat vriendelijkere manier en dat ik zijn leidinggevende hierover wilde spreken (daar had hij de vraag al voorgelegd en die had dus nee gezegd + dat 10 euro verhaal). Na 2 minuutjes in de wacht kreeg ik inderdaad een hoger iemand aan de telefoon, die dan weer niet dezelfde persoon was als die ik eigenlijk zou krijgen maar ja... Die vertelde dat dit een geval was van schade aangericht door de gebruiker. Daarop opperde ik dat dat wel zo kan zijn maar dat hij het toch met me eens moest zijn dat het gewoon mogelijk moet zijn om op een normale manier een optische kabel te kunnen verwijderen (of mag je hem maar 1x aansluiten en dan nooooit meer losmaken); dat was ie met me eens. Toen begon hij over dat het toch geen fabrieksfout was en dat er toch echt niks gedaan kon worden, daarop antwoorden ik dat je dat niet kan weten want misschien had dit onderdeeltje wel beter vast geklemd of gelijmd moeten zitten. Daarna stelde hij vast dat hij er maar niet van uit moest gaan dat IK aan het liegen was, daarop antwoorden ik: dat lijkt me ook. Lang verhaal kort: ik moet nu een foto sturen van hoe het er uitziet, echter kan het antwoord wel 5 dagen op zich laten wachten. Sterker nog het zou ook kunnen dat ze de mail kwijtraken aangezien ze op dit moment ook de Engelse klanten te woord moeten staan.....

Mijn Xbox 360 is minder dan een half jaar oud en ik zou het echt belachelijk vinden als ik die kabel opnieuw zou moeten kopen, ik wacht maar af.

Deze pic heb ze gemailt:

Klik hier

(sorry, weet niet hoe ik de pic hier netjes in de layout krijg)

Last edited on: 05-03-2009 16:25
Ik speel games op PC en de Nintendo Switch
Steef1983
Door Steef1983 (510 reacties) op 05-03-2009 16:30
Ja jong, ik zeg het je.... Xbox is niks...

---running for cover---
Every corpse on Mount Everest was once an extremely motivated individual.
Skyghene
Door Skyghene (957 reacties) op 05-03-2009 16:57
Mijn 360 heb ik sinds de launch (eind 2005) en 1 maand geleden ging mijn headset stuk. Ik had ze gebeld en de volgende dag kreeg ik een nieuwe zonder de oude op te sturen. De mevrouw zei dat ze dat 1x doen, de opvolgende keren zou ik wel mijn accessoire eerst moeten opsturen.
de headset zat overigens bij mijn 360.

Ik vind hetd us vreemd dat ze niks bij jou regelen, terwijl jouw 360 veel nieuwer is.
Chrono crosser
Door Chrono crosser (1825 reacties) op 05-03-2009 17:30
Xbox moet dit wel repareren. Een optische ingang is geschikt voor elke optische kabel op de markt.

Als zij in de handleiding niks vermelden over dat je alleen een bepaald type kabel moet gebruiken sta jij veel sterker.
You can check out any time you like, but you can never leave...
Laminaatplaat
Door Laminaatplaat (715 reacties) op 05-03-2009 17:45
Mijn eerste ervaring met de klantenservice was wel super goed. Ik had m'n xbox nog minder dan twee weken en toen zat ineens bij 1 van de controllers de Y-knop muurvast. Dus ik vragen of ze er naar konden kijken en hoe ik hem dan moest opsturen enzo. Zegt die mevrouw, oh wat vervelend, we sturen je wel een nieuwe controller. Binnen een week kreeg ik de controller met de post
Ik speel games op PC en de Nintendo Switch
[Begin] |1(1) [Eind]