Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App Download de iPhone App
Mirror's Edge (Xbox360)
65 100 1

Review Mirror's Edge (Xbox360)

Ik volgde Mirror’s Edge (ME) al een tijdje. Mijn eerste echte hands-on met dit spel was op First Look. Daar heb ik trouw een uur in de rij gestaan om uiteindelijk, achter gesloten deuren, de game voor 5 minuten aan de tand te mogen voelen. De sfeer zat er goed in, want het spel werd je uitgelegd, terwijl je in een riante lounge chair het spel voorbij zag komen. De game was gaaf, de witte wolkenkrabbers spatten van het scherm af. Het gaf een enorme kick om over de daken te razen. Het smaakte naar meer, veel meer! Inmiddels een Xbox Live demo en wat maandjes verder, was het dan eindelijk zo ver. Het spel lag op de deurmat, tijd om een duik te nemen in de wereld van Mirror’s Edge.



EA Games
Mirror’s Edge is een game van EA Games. Deze EA, die normaal nooit een risico neemt en juist eerder bekend staat om het uitmelken van franchisetitels, kwam dit jaar met twee gloednieuwe titels. De eerste betrof Dead Space, een actie horrorgame die over het algemeen goed ontvangen werd. De tweede is Mirror’s Edge, een game die gaat over de acrobatische ‘runner’ Faith. Wanneer het spel vordert kom je er al gauw achter dat het verhaal gaat over de zus van Faith, Kate, die vals beschuldigd wordt van moord. Aan jou de taak om haar naam te zuiveren.

De game speelt zich af in ‘The City’, waar de regering de macht in handen heeft. De runners bezorgen, door de gehele stad heen, belangrijke informatiepakketjes voor een ondergronds verzetsnetwerk. Runners zijn Renners die via daken en dakgoten bij hun bestemming proberen te komen. Als een ware artiest spring je over allerlei obstakels op weg naar jouw doel. Dit gaat overigens niet zonder slag of stoot, want de regeringsagenten genaamd de ‘Blues’ zitten je voortdurend op de hielen. Deze constante ‘jacht’ op jou geeft de game een extra gevoel van vluchtigheid, waardoor je gedurende het spel weinig tijd hebt om stil te staan.

Het verhaal wordt verteld tussen de levels door in de vorm van cut-scenes. Deze cut-scenes zijn gedaan met getekende beelden die erg afwijken van het gewone spel. Het voelde voor mij een beetje raar aan, ik had er dan ook weinig mee.
Het nadeel is ook dat het verhaal nogal vaag wordt verteld en je al gauw de draad kwijt bent. Ook is het jammer dat je geen subtitels aan kan zetten zodat je altijd weet waar de personages het over hebben. Het komt dan ook al gauw neer op gewoon de levels doorspelen op zoek naar de volgende uitdaging. De wereld is mooi vormgegeven, helaas zijn de objecten waar je op en af springt in de meeste levels wel steeds hetzelfde en staan er dan ook echt om je verder te helpen. Een gevoel als bij Prince of Persia, of Assassins Creed, waar je echt gebruik maakt van de omgeving, is er dan ook meestal niet bij.



Briljant
De actie is echter een ander verhaal, dat is ondanks frustrerende momenten, goed gedaan. Je speelt ME geheel van uit de eerste persoon. Je bent dus echt Faith. Voor het vliegen over de daken maak je gebruik van slechts drie knoppen. Met de linker trigger schuif je onder objecten door, met de LB knop spring je, of loop je over muren heen en met de RB knop kan je in één keer 180 graden draaien. Dit is soms nodig om hoog gelegen gebieden te bereiken. Haal overigens niet LB (springen) en RB (omdraaien) door elkaar, anders draai je je om net voor je op een afgrond afspringt.

Dan heb je nog twee vechtknoppen. De rechter trigger is om te slaan en wapens afpakken doe je met de Y knop wanneer het wapen van de vijand rood oplicht. Daarnaast kan je goed zien waar je heen moet, over het algemeen zijn de levels wit en de kant die je op moet, of obstakels waar je over heen moet, zijn rood weergegeven. Dit gegeven wordt ook wel ‘Runners Vision’ genoemd.
Het lijkt zo simpel en in de eerste levels komt deze besturing dan ook goed tot zijn recht. De snelheid die Faith soms heeft en waarmee je over de daken vliegt voelt geweldig aan, dat is dan ook waar deze game om draait en dat is bij vlagen genieten geblazen.

Het is niet alles wat de zon schijnt
Maar wanneer je eenmaal voorbij de eerste levels bent, kom je er al gauw achter dat de game helemaal niet zo geweldig is. De game is frustrerend, irritant en in plaats van genieten is het gewoon werken. Wat allemaal nog fris en nieuw aanvoelt in de eerste levels, voelt na een paar uur spelen aan als saai en eentonig. De levels zijn dan ook redelijk afgebakend en er is weinig ruimte om vrij rond te lopen. Wat gaaf was het geweest als je gewoon de hele stad vrij door had kunnen rennen.



Daarnaast lijken de batterijen van je Runners Vision op te raken naar mate het spel vordert, het rood dat de weg moet wijzen komt minder voor en schittert soms door afwezigheid. Hier door heb je vaak geen flauw idee waar je heen moet.
Dit wordt nog verergerd door een groep ‘Blues’ die op je loopt te schieten, terwijl je wanhopig zoekt naar een uitweg. Zo liep ik op een gegeven moment maar gewoon steeds rondjes terwijl er op me geschoten werd, dit voelt niet lekker om zo te blijven rennen met een gillende Faith die kogels terug loopt te koppen, het voelt niet eerlijk.

Gelukkig heb je nog wel een knop die enigszins aangeeft waar je heen moet, druk je namelijk op B, dan gaat Faith zo staan dat je ziet waar de uitgang is. Alleen dan kijk je naar wáár je heen moet, maar niet naar hoe je op die plek komt. Waardoor je alsnog loopt te stoeien om te zien hoe je bij die uitgang kan komen, dit is allemaal veel minder vanzelfsprekend dan je zou hopen.

Sloop ze allemaal!
Dan zou je zeggen, vermoord de Blues en ga op je gemak zoeken. Dat zou een goede oplossing zijn geweest, ware het niet dat het vechtsysteem gewoon niet werkt. Je kunt iemand zijn wapen afpakken, maar alleen wanneer je dichtbij staat en het wapen rood oplicht. Dit gebeurd alleen wanneer iemand je probeert te slaan en het wapen licht maar heel kort op. Ben je net iets te laat, dan krijg je slaag en raakt iemand je twee keer dan ben je dood. Enige tip die ik je kan geven, maak gebruik van de X knop die de tijd vertraagt, dat voorkomt veel frustratie.
Lukt het je om uiteindelijk om te counteren, dan heb je de vijand gedood en pak je zijn wapen met een mooie beweging af. Maar aan het wapen heb je niks als je voor een bepaalde achievement gaat, laat staan dat Faith een vijand kan raken, want het richtsysteem helpt nou ook niet echt mee.



Je kunt overigens zelf natuurlijk een vijand in elkaar proberen te slaan, maar jouw slagen hebben haast geen enkel effect. Staat er dan ook nog een Blue verderop te schieten terwijl je op een andere in aan het slaan bent, dan heb je al helemaal een probleem.

Als je dan ook nog meeneemt, dat sommige checkpoints heel ver terug geplaatst zijn en je dus een heel stuk over moet doen, zorgt er voor dat het soms gewoon niet meer leuk is om de game te spelen. Het doodgaan voelt soms gewoon té oneerlijk. Als je weet waar je heen moet, dan kan je ten minste er nog wat aan doen

Daarnaast voelen de sprongen ook niet altijd lekker, want als je ook maar ergens langs schampt sta je opeens stil. En wil je met volle vaart op een ladder springen, dan kan het nog wel eens zijn dat je vol overtuiging langs de ladder de afgrond inspringt. En EA heeft het zo gemaakt dat er geen ‘Retry’knop is, je moet je zelf dus de afgrond in zien springen de hele weg naar beneden, inclusief het suis geluid. Dit voelt niet fijn, dat gun je Faith gewoon niet. Jammer, hopen dat dit in deel 2 allemaal wordt opgelost.



Conclusie
Waarom krijgt de game hoge cijfers? Ik weet het niet. Ik wil dan ook niet meegaan met andere sites. Misschien dat zij meer keken naar waar de game echt om gaat. Het rennen en springen over de daken en dat dit een vrij unieke ervaring is. Er zitten ook wel momenten in dat je gewoon écht geniet van het Runners gevoel, helaas komen deze te weinig voor. Dit komt voornamelijk door de korte duur van het spel (6 uur) en na de campaign is er weinig om voor terug te komen. Verder zorgen de eentonigheid, de frustrerende momenten en de rare plaatsing van de checkpoints, waardoor je hele stukken op nieuw moet doen, voor te veel vervelende momenten.

Er zit een verschil in unieke functies toevoegen en unieke functies goed uitwerken, het is duidelijk dat in Mirror’s Edge het laatste helaas nog niet het geval is.

Deze game is gereviewed door Yorn

 

Oordeel Mirror's Edge (Xbox360)

  • Graphics 80
  • Gameplay 70
  • Originality 90
  • Sound 70
  • Replay 60
  • Eindcijfer 65

Aantal keer bekeken: 12846 

Laagste prijzen voor Mirror's Edge (Xbox360)

Winkel Cijfer Levertijd Prijs Porto Totaal

Meer prijzen 

Laatste reacties

avatar van Simsfan88
Door Simsfan88 (775 reacties) op 18-01-2009 15:55
( PM )
Allereerst vind ik het raar dat de totaalscore maar een 65 is. De cijfers liggen, op Replay na, allemaal boven de 70. Ik ben het dan ook niet met het cijfer eens, maar dat is jou mening.

Verder: "Maar wanneer je eenmaal voorbij de eerste levels bent, kom je er al gauw achter dat de game helemaal niet zo geweldig is. De game is frustrerend, irritant en in plaats van genieten is het gewoon werken." Helemaal niet mee eens. Ik vind het juist erg goed werken. Een heel enkele keer doet Faith het iets anders dan gehoopt, maar het werkt allemaal goed verder.

"Hier door heb je vaak geen flauw idee waar je heen moet." Het is toch leuk om wat te zoeken, ipv in één keer door te rennen en niks van de omgeving te zien?

Verder vertel je niets over de time trials en speedruns, en het is raar dat dit over de 360 game gaat, terwijl de PC game pas uit is.

De review is natuurlijk jouw mening, ik ben het er alleen niet mee eens. :-)
avatar van Coenitje
Door Coenitje (963 reacties) op 18-01-2009 16:14
( PM )
beetje rare uitscore inderdaad. zeker omdat alleen de replay tegenvalt. zullen we yorn ooit begrijpen?
avatar van Jigsaw
Door Jigsaw (2324 reacties) op 18-01-2009 16:15
( PM )
Goeie review
avatar van J-Kwon
Door J-Kwon (417 reacties) op 18-01-2009 16:23
( PM )
Ik snap niet wat deze review van de 360 versie er nu nog toe doet. No offence, 't leest lekker weg, maar waarom zo laat? En waarom zo weinig reviews en allemaal zo laat?

Zoals je zelf al op het einde van je review 'soort van' zegt: beter werk je iets goed uit;). En nog beter maak je er een unieke functie van, zoals ik je al eerder zei, mja that's my opinion.
avatar van DarkRealityNL
Door DarkRealityNL (1 reacties) op 18-01-2009 16:43
( PM )
Ik vind het raar om te lezen dat alle negatieve punten die genoemd zijn voort lijken te komen uit het feit dat je het spel gewoon moeilijk vind.

Het ontbreken van runner vision op sommige punten, het niet 1, 2, 3 vinden van de weg op andere punten. Eerst klagen over het feit dat je te makkelijk geleid wordt, vervolgens klagen dat je niet genoeg geleid wordt, en toch willen dat de hele stad open wordt gegooid.

In mijn ogen een slechte review voor een zeer goed spel.
avatar van -SambaL-
Door -SambaL- (122 reacties) op 18-01-2009 16:44
( PM )
Ook ik kan het niet eens zijn met de mening van de reviewer. Gegeven, niet alles komt even goed uit de verf. Zo kan het inderdaad frustrerend zijn om voorbij een bepaald gedeelte te komen, maar dit is bij vlagen, en zodra je hier voorbij bent ga je gewoon weer door. Daarbij hoef je ook niet hele stukken opnieuw door te spelen gezien er om de zoveel meter checkpoints geplaatst worden. De irritatie kan ik dus niet inkomen. Ook niet om het punt dat je vaak geen flauw idee hebt waar je heen moet. Hier heb ik zelf nog geen enkele keer last van gehad. Ten eerste volg ik de route die onderdelen en voorwerpen kent in een rode kleur, wat ook de opzet is van het sterk aanwezig kleuren palet, en ten tweede gebruik ik af en toe nog wel eens de [Alt] toets (ja, ik heb de PC versie) zodat Faith de richting op kijkt waar ze naartoe moet. De enige opmerking die ik op de game heb is dat de combat weinig initiatief is. Vooral recht toe recht aan schoppen en slaan en hopen dat je niet van meerdere kanten belaagd wordt.
Verder is het geluid top, de graphics schitterend en wanneer je een run weet te maken waarbij je sprongen en slides aan een stuk door aan elkaar weet te knopen geeft dat best wel een rush. En ben je eenmaal klaar met de Campaign mode dan kun je natuurlijk nog altijd terug de chapters in duiken om vergeten pakketjes op te sporen of zelfs je run te perfectioneren in dat level. Iets wat natuurlijk ook kan met de Timetrail mode. Genoeg reden dus om na het uitspelen nog even door te spelen.
Sorry, maar ik vind het een matige recensie van toch echt een goed in elkaar stekend spel
avatar van Yørn
Door Yørn (3947 reacties) op 18-01-2009 17:00
Rol: Administrator
( PM )
Ik reageer eenmaal nog even gezien er nogal wat onduidelijkheid heerst.

@-Sambal: Het is mogelijk dat ze het in de PC versie verbeterd hebben, want die mooie rode kleur ontbrak nog wel eens in de Xbox 360 versie op punten waar je die hard nodig had.

@Simsfan: Dat komt omdat we deze versie binnenkregen ipv de PC versie.

@J-Kwon: We zijn sindskort pas toegelaten tot EA, deze game kwam veel later dan release binnen, maar moet wel artikel over geschreven worden.

@Darkreality: Ik kan me niet herinneren dat ik zeg dat de game te gemakkelijk is, help me even hier. Verder voelt het niet eerlijk als je beschoten wordt en je hebt geen idee waar je heen moet.

Het is best als ze achter je aan komen, daar doel ik niet op met deze statement.
Dit punt waar ik op doel is bijvoorbeeld wanneer je net omhoog geklommen bent uit een enorm grote ronde bouwput en dan via containers uiteindelijk bij een deur achter prikkeldraad moet komen. Die containers zijn niet rood. Je hebt dus geen idee waar je heen moet en ze staan met shotguns op je te knallen.
Moeilijk is goed, maar laat het dan wel eerlijk moeilijk zijn. Met name het counteren werkt te roestig.

Goed ieder zijn mening hier te horen overigens, dit geeft meer inzichten aan de game en hoe iedereen het ervaart.
avatar van Tailsknux
Door Tailsknux (1851 reacties) op 18-01-2009 18:14
( PM )
Replay verdient imo veel hoger. Time trials en speedruns ben je best even mee bezig.
avatar van Simsfan88
Door Simsfan88 (775 reacties) op 18-01-2009 18:24
( PM )
Mee eens, ik heb het spel inmiddels 4 x uitgespeeld en ik ga het zeker nog vaker doen. Met de time trials en speedruns ben je inderdaad een hele tijd zoet. Maar hoe komt het dat de totaalscore op 65 komt Yorn, of is die niet automatisch aangemaakt?
avatar van Wouter
Door Wouter (1079 reacties) op 18-01-2009 20:20
( PM )
Nee de totaalscore is volgens mij gewoon het cijfer dat de reviewer wil geven zegmaar, het algehele gevoel ;)

Zelf lijkt mij de 65 te laag, maar ik hou ook wel erg van dit soort inovatieve games. Maar ik heb hem niet zelf dus kan niet met zekerheid zeggen ;)
avatar van ThaBEN
Door ThaBEN (1637 reacties) op 18-01-2009 22:41
( PM )
Ik ben door de game net positief verrast! Ik heb gelijk vanaf het begin de "Runners Vision" en de "Reticule" uitgezet in de opties. Dit omdat ik niet stomweg rode lijntjes wilde volgen en me beter kon inleven in de game zonder HUD.
En door het gebruik van de ingame camera gaf me dat toch wel een gevoel alsof ik echt in de game zat.
Het voelde af en toe echt alsof de politie achter me aanzat en ik een uitweg moest vinden.

Heel vette ervaring.

Maar ik vind dat de de game misschien meer als een "RACE GAME" beschouwd moet worden dan als een platformer ofzo.

En dan is 6 uur gameplay nog wel te doen aangezien je best veel tijd kan spenderen om je tijden te perfectioneren en proberen met constante flow zo soepel mogelijk door de levels te manoeuvreren.

Er zitten niet voor niets allemaal TIME TRIALS in zoals in een race game.

Ik vind ik dan ook dat de replay value en de game een hogere score verdienen.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.
avatar van Kubuss
Door Kubuss (1683 reacties) op 18-01-2009 23:37
( PM )
Ben het echt compleet oneens met de review. Ik heb geen enkele moeite gehad met de moeilijkheidsgraad. Als je het te lastig vond, er is niet voor niets een Easy Mode.

Subtitels zijn trouwens wél gewoon aanwezig in het spel o_O. Onder "Options"... want da's logisch.

Replay had veel hoger mogen hebben. Het spel is niet lang, maar er zijn nog speedruns en time trials, en bovendien is dit een review voor de console versie: die heeft dus ook achievements. Zijn erg leuk om allemaal te pakken (daarvoor moet je het spel ook meerdere keren op andere manieren uitspelen, wat ook extra waarde aan replay geeft).

Faith glitched soms nog wel eens, soms pakt ze een paal niet goed vast en val je te pletter, maar dit gebeurt zelden. En de checkpoints zijn goed geplaatst in mijn mening. Alleen 1 level waarbij de checkpoints me irriteerde, en dat is wanneer je op die cranes moet zien te komen, en je eerst door die bouwsteigers moet klimmen. Daar mocht wel een extra checkpoint komen inderdaad.

Verder vind ik het een geweldig spel met enkel een paar schoonheidsfoutjes en een iets te korte speelduur voor die prijs. Het verdient zeker meer dan een 65 in mijn mening =/.
avatar van Rvd4always
Door Rvd4always (845 reacties) op 18-01-2009 23:41
( PM )
''Mirrors Edge'' voor de xbox 360 heeft een tijdje in de aanbieding gestaan bij game.co.uk voor 14,98 GBP exclusief verzendkosten. Ik heb er diverse besteld en weet dat mijn neefje hem met veel plezier speelt. Overigens zijn reviews erg persoonlijk, wat de 1 leuk vindt kan de ander niet leuk vinden. Ervaar een spel daarom zelf en trek daarna zelf je conclusie!
avatar van Bonecrusher
Door Bonecrusher (3199 reacties) op 19-01-2009 01:29
( PM )
Yorn heeft wat mij betreft helemaal gelijk, Mirror's Edge is voor mij persoonlijk ook de saaie gameplayflop van kerst 2008 die iedereen zogenaamd toch cool vindt, net zoals Assassin's Creed vorig jaar.

Mooi gemaakt, origineel concept, maar echt leuk is het toch niet...

Maar dat is dan weer mijn mening, net zoals deze review die van Yorn is, ben je het er niet mee eens, schrijf dan je eigen review ;)
avatar van Sc0pe
Door Sc0pe (479 reacties) op 19-01-2009 09:05
( PM )
Ik was het in het begin ook niet met de totaal score eens totdat ik me ging afvragen hoe de totaal score berekend wordt hier?!?!?!

Normaliter is het toch zo dat de totaal score een gemiddelde is van alle onderdelen? Wel mijn rekenmachine komt dan toch echt op een 74 uit... Dit is overigens wel het cijfer wat deze titel verdient naar mijn mening. Dus misschien is deze ophef allemaal voor niks :)
avatar van Ravennaz
Door Ravennaz (153 reacties) op 19-01-2009 11:21
( PM )
Ik was na het checken van de demo ook allerminst onder de indruk... Maar er zijn blijkbaar toch mensen die er helemaal weg van zijn, zoals deze hier:
Kotaku
avatar van RZA
Door RZA (163 reacties) op 19-01-2009 11:38
( PM )
De campaign mag dan kort zijn, de extra's die daarna komen duren wel erg lang en dan is een Replay waarde van 60 toch erg laag.
avatar van ConAir
Door ConAir (4422 reacties) op 19-01-2009 12:09
( PM )
Quote:
Ik was het in het begin ook niet met de totaal score eens totdat ik me ging afvragen hoe de totaal score berekend wordt hier?!?!?!

Normaliter is het toch zo dat de totaal score een gemiddelde is van alle onderdelen? Wel mijn rekenmachine komt dan toch echt op een 74 uit... Dit is overigens wel het cijfer wat deze titel verdient naar mijn mening. Dus misschien is deze ophef allemaal voor niks :)


Had ik ook berekend idd, naja, misschien dat Yorn zelf een correctie kan uitvoeren of extra duidelijkheid kan verschaffen.
avatar van Bonecrusher
Door Bonecrusher (3199 reacties) op 19-01-2009 16:03
( PM )
Quote:

Normaliter is het toch zo dat de totaal score een gemiddelde is van alle onderdelen? Wel mijn rekenmachine komt dan toch echt op een 74 uit... Dit is overigens wel het cijfer wat deze titel verdient naar mijn mening. Dus misschien is deze ophef allemaal voor niks :)


Dus een game die 100 scoort voor de graphics en 40 voor de gameplay krijgt volgens jullie een 70?

Sommige onderdelen kunnen zwaarder wegen en een eindcijfer is NOOIT een gemiddelde, weet niet hoe je daarbij komt, dan klopt geen enkele review online meer ;)
avatar van Yørn
Door Yørn (3947 reacties) op 19-01-2009 17:20
Rol: Administrator
( PM )
Het eindcijfer is niet het gemiddelde van de cijfers die er boven staan.
avatar van J-Kwon
Door J-Kwon (417 reacties) op 19-01-2009 19:34
( PM )
Quote:
Yorn heeft wat mij betreft helemaal gelijk, Mirror's Edge is voor mij persoonlijk ook de saaie gameplayflop van kerst 2008 die iedereen zogenaamd toch cool vindt, net zoals Assassin's Creed vorig jaar.

Mooi gemaakt, origineel concept, maar echt leuk is het toch niet...


AC was een dikke tegenvaller idd, dit jaar lijkt Prince of Persia er meer op. Maar Mirror's Edge valt ook een beetje tegen idd, al is dit wel echt een spel waar je van moet houden. Als je niet van die flow houdt, wat toch wel een must is om dit spel te waarderen, dan is de rest van het spel maar saai. Vind je veralgemeniseerde theorie dan ook erg kort door de bocht.

Btw is Yorn's mening ook typerend, niks mis mee, maar dat hij het te moeilijk vindt, vind ik zowel apart, als grappig. Op Eurogamer.NL was laatst een artikel over de te weinig interactiviteit, uitdaging en het te makkelijk zijn van spellen. Hierin werden o.a. ME, PoP en AC genoemd.
avatar van Speedfreak
Door Speedfreak (1211 reacties) op 19-01-2009 21:24
( PM )
Dit had een leuke crossfire kunnen zijn!

Persoonlijk ben ik het niet eens met de review, hoewel de review zelf wel goed geschreven is.

Frustraties had ik wel regelmatig maar op totaal andere momenten, namelijk het net scheef springen naar een buis of een muur.

Replay had iets hoger mogen zijn, vanwege de time trials en het verzamelen van runner bags..

Anyways, ieder zn mening, dit was de mijne :)
avatar van Maurice
Door Maurice (107 reacties) op 20-01-2009 21:00
( PM )
Ik ben het wel eens met de review, het is gewoon een overhyped spel van 5 uur dat beter uitgewerkt had kunnen zijn, maar het helaas niet is

Het is denk ik niet zozeer dat het moeilijk is ofzo, maar soms hop je gewoon automatisch over een plateau de afgrond in en dat soort onzin. En laten we het maar niet hebben op het concept dat draait om het ontwijken van vijanden, om na een paar uur in kamers gestopt te worden waar je de vijanden perse neer moet slaan voor je een deur open moet doen. Uggggg.

Maar idd, to each his own en misschien dat Mirror's Edge 2 leuker wordt als ze hem ooit nog maken ;)
avatar van Herman
Door Herman (503 reacties) op 21-01-2009 22:20
( PM )
Ik ben het helemaal eens met al de opgesomde minpunten. Het leert je wel weer eens waarderen hoe goed de acrobatiek in Ubisoft's Prince of Persia eigenlijk is!
Wat ik wel even kwijt wil is dat ik afgelopen weekend gewoon 2uur non-stop time-trials heb gespeeld! Dat is gewoon erg verslavend om te doen en daar maakt het spel het voor mij weer helemaal goed.
avatar van WvA
Door WvA (123 reacties) op 22-01-2009 20:31
( PM )
Ben het ook niet eens met het cijfer. Replay is opzich belangrijk maar als een game tof is zolang die duurt is dat ook een punt.

Ikzelf vond de game erg tof. Ik speelde hem op Normal zonder wapens te gebruiken (leek me wel tof). Soms zat ik op stukjes echt extreem lang vast, en zeker rond het einde heb ik me wat af lopen schelden. Maar ik vond dat juist wel uitdagend. Enige nadeel vond ik dat de blue's soms heel random al wel een paar meter verder stonden dan de andere 10 keer dat je het probeerde, kwam beetje weird over.

Verder vind ik de replay waarde opzich wel goed hoor. Ik heb zin om aan de hard mode te beginnen, en ook de timetrail die ik een keer heb gedaan kwam leuk over, want die zijn echt pittig.

Ik zelf zou de game een 8 a 8.5 geven. Ik heb weinig tijd om nog te gamen tegen woordig maar deze boeide me zeker. Prince of Persia legde ik daarintegen in een paar uurtjes al aan de kant..
avatar van Damastaf
Door Damastaf (169 reacties) op 23-01-2009 12:54
( PM )
Ik heb de demo gespeeld en het spel sprak mij niet zo aan. Ik kan mij dan ook wel vinden in deze review van het spel. Zo baanbrekend is de game-play daarnaast ook niet, het is gewoon een soort platform/adventure geworden.
avatar van Racamo
Door Racamo (1045 reacties) op 24-01-2009 13:34
( PM )
Ik snap dat niet alle punten even zwaar mee tellen maar het moet toch een ''gemiddelde'' blijven, anders is het zomaar een verzonnen score en hebben de genoemde scores voor alle punten geen zin.

Ik zou gameplay en originaliteit voor 1,5 mee laten tellen. Toch wel de belangrijkste aspecten van een game. De rest 1 maal waardoor je uitkomt op een 7,5 totaal.

Het is nu inderdaad vreemd dat alles behalve replay hoger (veel hoger soms) dan een 6,5 scoort.

Het is met 2 zevens een acht en een negen gewoon onmogelijk om totaal op een 6,5 te komen.

Een andere oplossing is misschien om geen totaal score meer te noemen.
avatar van Joeri592
Door Joeri592 (184 reacties) op 12-05-2009 12:02
( PM )
6,5??? jullie strooien met 8en en 9ens bij zeer slechte spellen zoals red steel en hier geef je maar een 6.5
avatar van Athena
Door Athena (504 reacties) op 24-07-2011 12:14
( PM )
Wat een frustrerend spel! Het is zeker gaaf. Het ziet er strak uit. Je krijgt écht een kick wanneer alles goed werkt. Zo'n rush! Maar het gaat helaas te vaak mis. Precies zoals beschreven in de review. Het concept is zo veelbelovend, alleen helaas niet goed uitgewerkt. Hierdoor waardeer ik nog meer Ubisoft's Assassin's Creed en Prince of Persia..