Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS
Monster Hunter: Generations (3DS)
90 100 1

Review Monster Hunter: Generations (3DS)

De eerste keer dat je een nieuwe Monster Hunter game opstart, lijkt veel op je eerste werkdag bij een nieuwe werkgever of de eerste dag van een nieuw schooljaar. Je weet ongeveer wat je kan verwachten, maar wanneer je binnenkomt, moet je toch weer wennen. Elementen herken je, zoals een smederij, een huis waar je kan slapen en een persoon die je missies aanbiedt. Allemaal heel bekend, maar toch net weer iets anders dan in de vorige iteratie van de serie. De vergelijking met werk (of school) gaat in Monster Hunter nog verder op. De eerste missies voelen immers als taakjes. Verwacht hier geen spannende monsterjachten (wat de titel toch echt doet vermoeden), maar zoektochten naar kruiden, insecten en botten. Een Monster Hunter game speel je dan ook niet even zomaar; voor een Monster Hunter game ga je even zitten.
 
Pikante transfer
Ooit, lang geleden (2004), zag de Monster Hunterserie het daglicht als een PlayStation exclusieve game. Niet alleen was de serie exclusief voor Sony, maar ook nog eens exclusief voor de Aziatische markt. Sony's PlayStation 2 was in die tijd de populairste console in Azië en Monster Hunter werd gezien als een typische Aziatische game. De eerste game legde veelal de grondbeginselen voor de serie zoals we die vandaag de dag kennen. De hubdorpjes, de trage manier van de grind opbouwen en veel katten. In 2006 mocht Europa het proberen met de serie, op de PSP, maar het Europese publiek liep (volgens de verkoopcijfers) niet warm voor het vele grinden. Misschien hadden de typisch Japanse humor of de lastige controls hier ook iets mee te maken. Ook het tweede deel van de serie kwam in Europa uit, al werd Europa weer overgeslagen voor de heruitgave van deel een op de Wii. Tussendoor waren er nog flirts met iOS en Microsoft, maar Capcom zag potentie in de groeiende Wiimarkt, maar vooralsnog enkel in Japan.

Monster Hunter brak vervolgens pas echt goed door in Europa en Noord-Amerika met Monster Hunter Freedom Unite op de PSP. Vervolgens ontstond er een tweedeling tussen de portablereeks op Sony consoles en de hoofdlijn op de Nintendo consoles, resulterend in waarschijnlijk de meest complete en beste versie van de serie in 2011: Monster Hunter 3 Ultimate op de WiiU en de 3DS. Kwade tongen beweren dat Capcom dusdanig weinig vertrouwen had in de PS Vita, dat zij zich aan Nintendo bond voor deze belangrijke serie. Hoe dan ook, vanaf dat moment lijkt Capcom definitief de keuze te hebben gemaakt voor de Nintendo 3DS, want alle delen in de hoofdserie komen sindsdien exclusief naar de Nintendo 3DS.



The Best Of
Ook voor Monster Hunter Generations kiest Capcom voor de 3DS. En daar mogen 3DS-gebruikers erg blij mee zijn. Generations is namelijk een mix van oude bekende elementen uit eerdere games, inclusief bekende gebieden en monters, met een aantal totaal nieuwe elementen die de serie naar een nieuw niveau tillen. Wat de voornaamste omissie is, zijn de onderwater gevechten, maar hiervoor krijg je een heleboel nieuwe zaken terug. Ten eerste is daar de "Hunting Style". Deze kun je aan het begin kiezen en bepaalt hoeveel speciale aanvallen je kunt kiezen (de tweede vernieuwing: "Hunting Arts") en veranderen je normaliter statische personage naar je eigen wil. Je Hunting Style heeft ook invloed op de manier waarop je de 14 wapens hanteert. Door deze nieuwe aanpak voelt je personage, maar vooral het vechten, meer dynamisch en meer stijlvol dan eerdere delen.

 

De tweede vernieuwing noemde ik al: de Hunting Arts. Dit zijn speciale aanvallen die opbouwen in de strijd. Hunting Arts varieren van buffs tot aanvallen en voegen timing technisch strategische afwegingen aan de strijd toe. De laatste toevoeging is de "Prowler Mode". Prowler Mode laat je met de welbekende katten uit Monster Hunter spelen. Dit is echter veel meer dan een gimmick, want je prowler is in principe je tweede personage. Prowlers kunnen het grinden van items versnellen en zijn een handige manier om sneller door de lastige, tragere fases van het spel te komen.
 
Bijzondere eend
Monster Hunter Generations blijft ondanks deze vernieuwingen zichzelf. Dit begint al bij de schapen (Moofah), welke je kunt aaien en berijden voor een beetje wol. Sluit je vervolgens de interactie af, dan zal je personage het schaap belonen met een zoen op zijn lippen. Laat dat maar even bezinken. Ook de liefde voor katten wordt niet onder stoelen en banken geschoven. Persoonlijk vind ik al sommige zaken teveel niche, zoals het aanbrengen van buffs via maaltijden, maar het past allemaal in de stijl die de serie graag uitdraagt en kenmerkt. Mede door de toevoeging van de Hunting Styles is de statische combat wel ten positieve veranderd. De Prowler Mode pakt daarna de klachten van traagheid aan. Hiermee zijn twee kenmerkennde euvels handig weggepoetst zonder dat de serie zijn smoel verliest. Hieruit blijkt dat Capcom niet stil zit met zijn steeds belangrijker wordende serie, maar wel openstaat voor vernieuwing, zonder da het doorslaat en er een action shooter van maakt (*kuch* *RE* * kuch*). Ondanks de vele spin-offs, zoals recentelijk Final Fantasy Explorers, blijft Monster Hunter hiermee bovenaan de voedselketen staan en behoudt het een bijzondere charme.



Waar voor je geld?
Monster Hunter Generations is veel meer dan een verzameling oude gebieden met de engine van deel 4. Het pakt leuke elementen van de serie bij elkaar en voegt er nuttige (en waarschijnlijke permanente) aspecten aan toe. Dit alles oogt prachtig op de New Nintendo 3DS, waar zelfs de 3D-effecten een toevoeging zijn. Van dichtbij hebben omgevingen en de monsters een klein kartelrandje, maar net zoals Xenoblade Chronicles X, zijn de verschillen in grootte magistraal. Dat dit alles zonder enig logisch verhaal aan elkaar wordt verteld, is van ondergeschikt belang. Monster Hunter Generations zal gemakkelijk 20 uur blijven boeien, zo niet nog veel langer.

Conclusie
Heb je eerder een Monster Hunter game gespeeld en vond je het niets, dan zal Monster Hunter Generations -ondanks de goede toevoegingen- je niet over de streep trekken. Monster Hunters die al bekend zijn met de serie kunnen echter overgaan tot koop zonder er heel lang over na te denken. Na Ultimate is dit gemakkelijk het beste deel van de serie. Heb je echter nog nooit een Monster Hunter game gespeeld, bedenk je dan wel dat Monsters Hunten geen spelletje is, maar een uitdaging. De game is niet lief voor je en laat je alles zelf uitzoeken. Ik ken geen game die zo vaak verwijst naar zijn Help files als Monster Hunter. Een guide is dan zeker geen overbodige luxe en kan je zeker in het begin even die steun in je rug geven die je nodig hebt om door te dringen tot de verslavende en uitdagende kern van deze leuke serie. En alhoewel de meeste mensen met dit weer buiten Pokémon vangen met hun smartphone, is Monster Hunter de manier hoe echte mannen en vrouwen op monsters jagen!

Deze review is geschreven door Jeroen Knop.
 

 

Oordeel Monster Hunter: Generations (3DS)

  • Graphics 85
  • Gameplay 90
  • Originality 75
  • Sound 90
  • Replay 95
  • Eindcijfer 90

Aantal keer bekeken: 6570 

Laagste 3 prijzen voor Monster Hunter: Generations (3DS)

11.49 20.95 3
Winkel Cijfer Levertijd Prijs Porto Totaal
Nedgame.nl 9.8
€  8.00€ 3.49   € 11.49
Bol.com Partner 8.5
€  14.00€ 0.00   € 14.00
Gameland-Groningen 9.6
€  17.95€ 3.00   € 20.95

Meer prijzen 

Laatste reacties

avatar van BowlofBlood
BowlofBlood ( 203 ) 27-07-2016 00:40
Monster Hunter blijft leuk, vooral multiplayer.

Kleine opmerking op de review. Mocht wel wat mooiere screenshots gebruiken,
avatar van Chelsy
Chelsy ( 150 ) 27-07-2016 04:25
Eerst mh4 maar eens verder spelen _O-

Daarna komt deze er zeker
avatar van WalterDarks
WalterDarks ( 10 ) 27-07-2016 08:50
Persoonlijk vind ik MH4U vele malen beter dan MH3U en volgends mij is de consensus ook dat met MH4U het hoogtepunt is bereikt(ik speel vanaf MH3U monster hunter, en ben het hier zeker mee eens).

Verder vind ik 20 uur voor een monster hunter game vrij weinig, ik betwijfel of met 20 uur de hele single player kan worden uitgespeeld. Misschien voor een speler die al meerdere monster hunters heeft gespeeld. Maar voor een nieuwkomer tot monster hunter zal dit minstens het dubbele zijn als niet veeeeeel meer.

Voorderest leest de review heel lekker weg, goed geschreven!
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 27-07-2016 08:52
Quote:
Ooit, lang geleden (2004), zag de Monster Hunterserie het daglicht als een PlayStation exclusieve game. Niet alleen was de serie exclusief voor Sony, maar ook nog eens exclusief voor de Aziatische markt

Niet waar! - de eerste monster hunter kwam ook in amerika en europa uit op de PS2 (in europa op 27 Mei 2005, een goed jaartje na de japanse release). Dit als onderdeel van Capcom's 'Online trio', die ook Resident Evil Outbreak bevatte, samen met Auto Modellista. Dit was Capcom's eerste experiment voor online gaming op consoles - iets wat in die tijd voornaamlijk op PC gebeurde.

Ook de tweede kwam gewoon hier uit op de PS2. We hebben dus ALLE main series gekregen! (Monster hunter 1 en 2 op PS2, Tri op Wii, 4 en generations op 3DS)

De uitgebreidere PSP ports, onder de naam Freedom en Freedom Unite hebben we ook gehad. De PSP tegenhanger van Tri (Portable 3rd) was de enige van de freedom serie die we NIET hebben gekregen - deze game was i.t.t. Freedom geen plus-versie van de consolegame, maar zijn eigen game met verhaal. Veel features daaruit kwamen wel terug in de uiteindelijke plus-versie onder de naam 3 Ultimate (die op de Wii U het beste is, met voicechat die perfect werkt via de gamepad zelf - die gebruik lijkt te maken van dezelfde noise cancellation als de Wii Speak deed voor AC: let's go to the city).

Verder hebben we tot nu toe bijna alle spin-offs gemist. Deze bestaan uit een soort animal crossing-achtige spinoff, online (multiplatform) games onder de naam Frontier online, online en Frontier G
Wel kregen we Monster Hunter Dynamic Hunting - een 'lite' versie op Android en iOS- met maar 12 monsters. Monster hunter explore werd ook uitgebracht op smartphones, maar een wereldwijde release bleef uit.

Dus: alle main series hebben we gehad, maar spinoffs ontbreken grotendeels.

(Hopelijk zijn jullie vermaakt en ge-entertained door dit stukje informatie)

Quote:
Monster Hunter Generations zal gemakkelijk 20 uur blijven boeien

20 uur? Dan zit je nog niet eens aan het begin - het échte spel (G-rank missies) begint pas als je over de honderd uur zit.


Ik ben het verder wel eens met de review: deze game biedt niks voor mensen die monster hunter in het verleden niks vonden (welke titel je ook speelt), maar voor fans van de serie is het een must-have. Zeker in multiplayer - het eten voor buffs zorgt voor een klein verbroederingsmomentje terwijl je bespreekt wie welke buffs pakt; de hamergebruiker een buff voor meer stuns, de katanagebruiker meer health zodat ie het doelwit van de monsters kan worden zodat degene met de great sword en extra limb damage een staart eraf kan hakken.
avatar van Atomicheartbeat
Atomicheartbeat ( 998 ) 27-07-2016 10:03
Hm ik ben het niet eens met dat als je monster hunter niks vond, je deze game ook niet leuk zou vinden.. Ik heb namelijk 'vroeger' monster hunter freedom unite op de de psp gespeeld, deze vond ik zo moeilijk, dat ik het spel na een paar weken terug heb gebracht. Ik was toen volledig genezen van de serie en had niet verwacht dat ik het ooit weer zou spelen.

Nu toch generations gekocht omdat de game (voornamelijk door de katten) me toch altijd aan bleef spreken. En man man man, wat ben ik verrast! Het is echt een van mijn favoriete games van de afgelopen jaren. Ik heb er nu rond de 30 uur inzitten en ik heb het idee dat ik nog niet eens op 10% van de content zit.. Dus 20 uur? Minimaal x5 voor mij!
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 27-07-2016 10:06
Quote:
Hm ik ben het niet eens met dat als je monster hunter niks vond, je deze game ook niet leuk zou vinden.. Ik heb namelijk 'vroeger' monster hunter freedom unite op de de psp gespeeld, deze vond ik zo moeilijk, dat ik het spel na een paar weken terug heb gebracht. Ik was toen volledig genezen van de serie en had niet verwacht dat ik het ooit weer zou spelen.

Nu toch generations gekocht omdat de game (voornamelijk door de katten) me toch altijd aan bleef spreken. En man man man, wat ben ik verrast! Het is echt een van mijn favoriete games van de afgelopen jaren. Ik heb er nu rond de 30 uur inzitten en ik heb het idee dat ik nog niet eens op 10% van de content zit.. Dus 20 uur? Minimaal x5 voor mij!

Heb je Freedom (Unite) nog eens opgestart sinds die tijd? Behalve dat het door minder mogelijkheden wat 'simpeler' aanvoelt, is het écht nog steeds dezelfde core game met gelijke moeilijkheid.

De serie is gewoon wat moeilijk inkomen. Ik geloof ook wel dat ervaring met games als Dark souls deze game wat makkelijker maakt (daar draait het ook om goede timing en aanvallen voorspellen door te kijken naar de bewegingen van een baas)
avatar van Pug205GTi
Pug205GTi ( 4864 ) 27-07-2016 10:11
Ik heb de eerste Monster Hunter op de PS2 nog liggen, was een erg moeilijke game in die tijd maar ondanks dat erg veel tijd ingestoken. Misschien weer eens aan beginnen om te kijken of het wat makkelijker is geworden nadat ik Tri op de Wii en MH3U op de 3DS gespeeld heb. Wil deze toch ook wel halen want in MH3U op de 3DS miste ik toch wel erg het online gedeelte.
avatar van Trampojunk
Trampojunk ( 28 ) 27-07-2016 10:14
Heb hem gekocht, m'n eerste Monster Hunter game en eigenlijk ook eerste niet-Pokémon game op 3ds dus be benieuwd.
avatar van Thawar
Thawar ( 345 ) 27-07-2016 10:29
Ik speel nog weleens mhfu op mn vita. Echt jammer dat ie naar wii/ds is gegaan.
avatar van Ktugach
Ktugach ( 21162   496) 27-07-2016 11:25
Rol: Administrator
Kun je deze game ook spelen op een normale 3DS ipv de new 3DS?
avatar van Johandy
Johandy ( 3848   6) 27-07-2016 11:32
Quote:
Kun je deze game ook spelen op een normale 3DS ipv de new 3DS?

ja.
avatar van Arcadia
Arcadia ( 1056 ) 27-07-2016 11:35
20 uur is heel erg karig, je hebt een niveau tot 6 sterren offline, waar je ook door online constant nieuwe quests voor kunt ontgrendelen die op het niveau van high rank zitten - een quest die alleen makkelijk 20-25 minuten kan duren. Ik zit zelf nu op 50 uur en heb net de HR-beperking weten te doorbreken, er zijn nog veel quests die ik moet doen. Laat staan dat ik alle monsters al een keer neer heb gehaald. Ik denk dat ik er helaas mee eens ben dat MH4U wel een stuk beter was, vooral omdat er nu een gebrek is aan guild quests en meer endgame content. Ik vind het jammer ook hoe ze bepaalde iconische monsters hebben weggelaten als great jaggi, jhen mohran, diablos en nerscylla. Daarnaast is het heel erg jammer dat ze bepaalde zwakke plaatsen hebben gebruikt zoals plaatsen uit de eerdere monster hunters terwijl de betere versies afwezig zijn (zoals volcano uit MH3 t.o.v. volcano uit MH1). De game is nog steeds erg top, de QOL-verbeteringen heb ik ook snel opgemerkt, er kan echter nog steeds veel beter. We mogen deze game niet zien als een nieuwe intrede in de Monster Hunter-reeks, maar eerder een "Greatest Hits".
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 27-07-2016 11:58
Quote:
Kun je deze game ook spelen op een normale 3DS ipv de new 3DS?

In tegenstelling tot MH4U is er zelfs geen grafisch verschil (MH4U had op new 3DS betere texturen). Dus dezelfde draw distance, polygon count én texturen tussen gamen op gewone en new 3DS.

Bovendien zit er een 30FPS cap op, dus ook geen verschil in framerate - al heeft oude 3DS mogelijk iets meer moeite deze 30FPS vol te houden als je met vier hunters allemaal in de fik wordt gezet terwijl je speciale aanvallen doet.

Enige verschil is laadtijden - just so you know, dus in tegenstelling tot MH4U is er géén reden om voor deze game een N3DS aan te schaffen.
avatar van Ktugach
Ktugach ( 21162   496) 27-07-2016 12:27
Rol: Administrator
Quote:
[..]


In tegenstelling tot MH4U is er zelfs geen grafisch verschil (MH4U had op new 3DS betere texturen). Dus dezelfde draw distance, polygon count én texturen tussen gamen op gewone en new 3DS.

Bovendien zit er een 30FPS cap op, dus ook geen verschil in framerate - al heeft oude 3DS mogelijk iets meer moeite deze 30FPS vol te houden als je met vier hunters allemaal in de fik wordt gezet terwijl je speciale aanvallen doet.

Enige verschil is laadtijden - just so you know, dus in tegenstelling tot MH4U is er géén reden om voor deze game een N3DS aan te schaffen.

Ik twijfel nog om deze of idd een oudere MH op te pakken, ben nieuw in de serie en ik word wel enthousiast.
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 27-07-2016 13:01
Quote:
[..]


Ik twijfel nog om deze of idd een oudere MH op te pakken, ben nieuw in de serie en ik word wel enthousiast.

Ik raad 3 Ultimate (op Wii U), 4 Ultimate of deze aan;
van de oudere zijn de online servers namelijk niet meer online.

Ik heb meestal niks met online games, maar in deze games (voornaamlijk 3 Ultimate) heb ik behoorlijk wat uurtjes gestoken.
avatar van Wouwter
Wouwter ( 1994 ) 27-07-2016 20:10
Quote:
20 uur? Dan zit je nog niet eens aan het begin - het échte spel (G-rank missies) begint pas als je over de honderd uur zit.
G-rank begint helemaal nooit in Generations, het heeft geen G-rank.
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 27-07-2016 21:48
Wat? Er komt niks na high rank? Wat is dit, een casual versie van Monster hunter?
avatar van Wouwter
Wouwter ( 1994 ) 28-07-2016 03:27
Quote:
Wat? Er komt niks na high rank? Wat is dit, een casual versie van Monster hunter?
You serious? ;p
avatar van PinkPirateBunny
PinkPirateBunny ( 184 ) 28-07-2016 16:52
Quote:
[..]

Ik twijfel nog om deze of idd een oudere MH op te pakken, ben nieuw in de serie en ik word wel enthousiast.

Als je geinteresseerd bent geraakt, dan raad ik je aan om Generations op te pakken, biedt een mooie start met de serie.

Wat betreft de 20 uur; dat is een inschatting waarna de houdbaarheid van het spel in mijn ogen over is. Generations is niet zo uitgebreid als Ultimate. Dat je er, als je er helemaal voor gaat, 50 uur in steekt, dat kan. Ik heb zelf dik 50 uur in The Division zitten, maar dat is niet de normale houdbaarheid.
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 28-07-2016 17:07
Hm, lijkt me eerder dat je bij monster hunter rond de 100 uur pas door het verhaal heen bent (bij 3 en 4 was dat tenminste zo, zo'n 100 uur) en dat als je er helemaal voor gaat (alle online missies halen, armor bij elkaar grinden etc.) dat zit je met gemak aan de 300+ uur (in geval van MH3U zat ik aan de 600, maar ik ben ook een uitzonderlijk geval. Op een positieve manier natuurlijk)

Als deze game evenveel missies biedt als Monster Hunter 4 Ultimate, dan zou de spelduur ook gelijk moeten zijn aan dat spel; volgens how long to beat is daarvan het gemiddelde 83 uur en 56 minuten!

+ extras; 142 uur
Alles erin gehaald; 340 uur

Die inschatting van je is dus aan de lage kant... met 20 uur ben je nauwelijks de low rank missies voorbij en is de game ook nog niet echt uitdagend.

Als je met 20 uur al met de story klaar bent, betekent dat deze game maar 1/3e van de missies van MH4U bevat!
avatar van PinkPirateBunny
PinkPirateBunny ( 184 ) 28-07-2016 19:54
Ik stel ook zeker niet dat je in 20 uur alles gezien hebt in Generations, maar ik denk dat de gemiddelde speler het spel in een uur of 20 wel heeft gezien. Als jij er 340 uur in gaat steken gaat het gemiddelde mogelijk wat omhoog, maar dat ga je gelukkig niet doen.
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 28-07-2016 21:21
Oh jawel hoor

Maar met 20 uur ben je in vorige monhun games nog niet eens op 1/3e van het verhaal - en het kwam wel over alsof je na 20 uur de credits al voorbij zag rollen (in de comments dan, in de review zelf was t prima verwoord)

Maar je bedoelt dus dat de gameplay jou na 20 uur verveelde?

(Niet om je statement aan te vallen hoor, gewoon ter verduidelijking zodat onze budgies niet denken dat dit de kortste MonHun game ooit is - behalve het stukje over Japanese exclusiviteit die niet klopte vind ik het ook een prima review)
avatar van Wouwter
Wouwter ( 1994 ) 28-07-2016 21:50
Quote:
Ik stel ook zeker niet dat je in 20 uur alles gezien hebt in Generations, maar ik denk dat de gemiddelde speler het spel in een uur of 20 wel heeft gezien. Als jij er 340 uur in gaat steken gaat het gemiddelde mogelijk wat omhoog, maar dat ga je gelukkig niet doen.
Denk je echt dat 340 uur zo'n gek getal is als het om Monster Hunter gaat?
avatar van PinkPirateBunny
PinkPirateBunny ( 184 ) 28-07-2016 23:11
Om het zo objectief mogelijk te bekijken: ja, ik meen dat de gemiddelde gamer hedendaags na 20 uur uitgekeken zal zijn op Generations. Hiernaast is Generations aan de korte kant voor een Monster Hunter en lijkt het allemaal wat sneller te gaan dan in eerdere delen. Gezien het grote aanbod van games tegenwoordig, schat ik in dat men na 20 uur naar een andere game grijpt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, al blijf ik bij mijn eerdere veronderstelling dat ook jij (jullie) hier geen 340 uur in gaan steken. Laten we over een week of 6 evalueren, ervam uitgaande dat je ook nog 8 uur per dag slaapt.
Betreffende de Japanse exclusiviteit laat mijn geheugen me inderdaad in de steek. Wikipedia is het met je eens. Ik kan me echter geen retail verkoop herinneren in die tijd.
avatar van The Gamer
The Gamer ( 37 ) 29-07-2016 01:30
Ik vind monster hunter games zo moeilijk om in te komen. De learning curve is extreem hoog. Is dat beter in dit deel?
avatar van Niels
Niels ( 18338   1) 29-07-2016 07:46
Ik vind de learning curve in 4 perfect. Hier is hij wat te langzaam (saaie missies de eerste 5 uur) terwijl er allemaal nieuwe elementen onuitgelegd geintroduceerd worden.
avatar van PinkPirateBunny
PinkPirateBunny ( 184 ) 29-07-2016 10:16
Quote:
Ik vind monster hunter games zo moeilijk om in te komen. De learning curve is extreem hoog. Is dat beter in dit deel?

Het lastige aan Generations is dat er (inderdaad) een aantal nieuwe features worden toegvoegd die practisch niet worden uitgelegd. Dit geldt ook voor de bestaande elementen. Voor echt nieuwe spelers, waarvoor alles nieuw is is dat een kwestie van proberen en nog meer proberen. Wat dat betreft zijn de wat saaie eerste missies, zoals Samael al aangeeft, vooral saai voor gevorderde spelers. Voor nieuwe spelers zijn de eerste paar uren wel geslaagd om alles eens uit te proberen, maar al wel wat progressive te boeken. Als je altijd al eens benieuwd was, is Generations een prima instapmodel-Monster Hunter.
avatar van Swizard
Swizard ( 891 ) 29-07-2016 21:02
Quote:
[..]
Het lastige aan Generations is dat er (inderdaad) een aantal nieuwe features worden toegvoegd die practisch niet worden uitgelegd. Dit geldt ook voor de bestaande elementen. Voor echt nieuwe spelers, waarvoor alles nieuw is is dat een kwestie van proberen en nog meer proberen. Wat dat betreft zijn de wat saaie eerste missies, zoals Samael al aangeeft, vooral saai voor gevorderde spelers. Voor nieuwe spelers zijn de eerste paar uren wel geslaagd om alles eens uit te proberen, maar al wel wat progressive te boeken. Als je altijd al eens benieuwd was, is Generations een prima instapmodel-Monster Hunter.

Voor de nieuwe spelers zijn ze zeker ook echt wel saai. Alle kleine monsters, berg gather quests. Weet dat mij het spel pas greep (ouder deel alweer) toen pas voorbij al die meuk naar de 'echte' monsters kwam