Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App Download de iPhone App

Top 20 games van Budgetgamers - 2018

Het jaar 2018 is weer bijna afgelopen en veel zal er niet meer veranderen de laatste paar dagen van het jaar. Een mooie tijd om eens uit te zoeken naar welke games en consoles jullie in 2018 nou het meest naar op zoek waren. Met stip op 1 is dat de Limited Edition van Super Smash Bros: Ultimate voor de Switch geworden. Goede runner up was de hype rond de PS4 Pro 500M Limited Edition, op de hielen gezeten door Red Dead Redemption 2 voor de PS4, wat zeer knap is aangezien deze pas aan het einde van het jaar is uitgekomen.

De gehele top 20
1. Super Smash Bros: Ultimate - Limited Edition
2. PlayStation 4 Pro (2 TB) 500M - Limited Edition
3. Red Dead Redemption 2 - PS4
4. PlayStation 4 Pro (1 TB)
5. PlayStation Plus Voucher 365 Dagen (NL)
6. God of War (2018) - PS4
7. Spider-Man - Standard Edition - PS4
8. FIFA 19 - PS4
9. Nintendo Switch Console (Rood/Blauw)
10. Far Cry 5 - PS4
11. Nintendo Switch Console (Grijs)
12. Detroit: Become Human - PS4
13. Monster Hunter: World - PS4
14. Xbox One X (1 TB)
15. Nier: Automata - PS4
16. Call of Duty: Black Ops 4 - PS4
17. Super Smash Bros: Ultimate - Nintendo Switch
18. Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch
19. Shadow of the Colossus - PS4
20. Horizon: Zero Dawn Complete Edition - PS4

De ranking is gebaseerd op het aantal keer dat een game bekeken is in 2018 op budgetgaming.nl.

Laatste reacties

avatar van Ivo001
Door Ivo001 (5280 reacties) op 26-12-2018 22:24
( PM )
PS4 is goed vertegenwoordigd hier
avatar van MartZuid
Door MartZuid (7 reacties) op 26-12-2018 22:53
( PM )
14 x PS4, 5 x NSW, 1 x XB. Het is wel duidelijk welke console de meeste koopjesjagers heeft.
avatar van Huntingmoon
Door Huntingmoon (97 reacties) op 26-12-2018 23:10
( PM )
Quote:
14 x PS4, 5 x NSW, 1 x XB. Het is wel duidelijk welke console de meeste koopjesjagers heeft.


Het is wel duidelijk welke console de markt heerst. Ken maar 1 persoon die een xbox heeft de rest zijn allemaal voorzien van playstation... Kijk alleen al naar de rekken in de winkel meer dan logisch dat er meer playstation in staat dan....
avatar van Groenteboer
Door Groenteboer (6105 reacties) op 26-12-2018 23:33
( PM )
Xbox ftw!
avatar van Typical
Door Typical (238 reacties) op 27-12-2018 08:10
( PM )
Quote:
14 x PS4, 5 x NSW, 1 x XB. Het is wel duidelijk welke console de meeste koopjesjagers heeft.


Lol... nummer 2 alleen al was echt een koopje ook.
avatar van DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (25931 reacties) op 27-12-2018 08:33
( PM )
Erg mooie lijst. Niks op aan te merken. [biep]
avatar van Mave XI
Door Mave XI (113 reacties) op 27-12-2018 09:25
( PM )
Mijn clicks tellen denk ik niet mee. Ik typ altijd de game in en check de prijs. Druk echter nooit op enter
avatar van EEK79
Door EEK79 (1721 reacties) op 27-12-2018 09:54
( PM )
Quote:
Mijn clicks tellen denk ik niet mee. Ik typ altijd de game in en check de prijs. Druk echter nooit op enter


Dan mis je alle prijsreacties waar ook vaak aanbiedingen in staan ;)
avatar van BDT
Door BDT (72 reacties) op 27-12-2018 12:13
( PM )
Quote:
[..]


Het is wel duidelijk welke console de markt heerst. Ken maar 1 persoon die een xbox heeft de rest zijn allemaal voorzien van playstation... Kijk alleen al naar de rekken in de winkel meer dan logisch dat er meer playstation in staat dan....


Kleine wereld dan

Maargoed, als je echt van games houd heb je ze allemaal en geen oordeel. Zelf heb ik perioden dat ik meer op de 1 of de andere speel. Op dit moment switch. Vorige maand vooral X, En daarvoor weer PS. Just havin a good time
avatar van Armor
Door Armor (53 reacties) op 27-12-2018 12:21
( PM )
Playstation yeah
avatar van Yang17
Door Yang17 (280 reacties) op 27-12-2018 13:05
( PM )
Toch wel verbaasd dat Mario Kart 8 deluxe erbij staat en Super Mario Odyssey of Zelda BotW niet. Wellicht omdat de laatste 2 haast nooit afgeprijsd zijn :'(
avatar van Swift
Door Swift (6874 reacties) op 27-12-2018 13:14
( PM )
Quote:
Toch wel verbaasd dat Mario Kart 8 deluxe erbij staat en Super Mario Odyssey of Zelda BotW niet. Wellicht omdat de laatste 2 haast nooit afgeprijsd zijn :'(

zijn games van vorig jaar
avatar van Yang17
Door Yang17 (280 reacties) op 27-12-2018 13:39
( PM )
Quote:
[..]

zijn games van vorig jaar


Mario kart 8 deluxe ook is blijkbaar nog erg populair dus.
avatar van Tranceguy
Door Tranceguy (324 reacties) op 27-12-2018 13:52
( PM )
Quote:
[..]


Het is wel duidelijk welke console de markt heerst. Ken maar 1 persoon die een xbox heeft de rest zijn allemaal voorzien van playstation... Kijk alleen al naar de rekken in de winkel meer dan logisch dat er meer playstation in staat dan....


Het is wel duidelijk waarom dat zo is. MS heeft gewoon geen exclusives en vooral daar wordt de PS4 (Pro) ook om gekocht. En terecht. Want Sony heeft het wel goed voor elkaar.
avatar van Tranceguy
Door Tranceguy (324 reacties) op 27-12-2018 13:54
( PM )
Quote:
[..]


Lol... nummer 2 alleen al was echt een koopje ook.


En die Xbox notering is dan alleen nog maar de console niet eens games!
avatar van Tranceguy
Door Tranceguy (324 reacties) op 27-12-2018 13:55
( PM )
Maar als je kijkt wat meest verkocht is in 2018 dan staat er toch een andere titel met kop een schouders op nr. 1 denk ik en nee uiteraard geen GOW! We weten allemaal welke dat is.
avatar van DeGoeisteKaas
Door DeGoeisteKaas (654 reacties) op 27-12-2018 14:06
( PM )
Knap van Smash broeders, aangezien dat alleen voor de Switch te krijgen is. Heb zelf alleen RDR2 en de One X uit de lijst, beiden absoluut top! Edit: En Far cry 5, weet nog niet helemaal wat ik daarvan moet vinden.
avatar van Jigsaw
Door Jigsaw (2324 reacties) op 27-12-2018 17:04
( PM )
Red Dead Redemption 2 mooie derde plaats
avatar van ElCheapo
Door ElCheapo (8316 reacties) op 27-12-2018 17:29
( PM )
Quote:
14 x PS4, 5 x NSW, 1 x XB. Het is wel duidelijk welke console de meeste koopjesjagers heeft.

Ik denk dat het beeld hier op de BG website wat scheef getrokken wordt door de manier waarop de site gevuld is:
- recente aanbiedingen wel voor PS4 als frontpage artikel, de 'count down' sales voor Xbox One geen artikel over hebben staan.
- bij recenties van games altijd alleen maar verwijzing naar de PS4 versie en niet naar de Xbox versie van een game. (en dit is helaas ook andersom; als je een prijslijst van een Xbox One game bekijkt zie je geen link naar een eventuele recentie, die zie je alleen bij de PS4 versie.

Ikzelf heb beide (Xbox One X en PS4 Pro tegenwoordig) zodat je alle exclusives kan spelen, maar merk veel voordelen bij gebruik van Xbox One X t.o.v. PS4 Pro waardoor ik tegenwoordig eerst naar de Xbox One versie van een game zoek en pas daarna de PS4 versie als alternatief.

De lijst van games is gebaseerd op het aantal keren bekijken van de prijslijst pagina van een game die deels wordt veroorzaakt door bovengenoemde recenties en natuurlijk ook door de prijsreacties (op die dagen zie je meestal een flinke piek in de bezoeken van betreffende game).
avatar van RaBol
Door RaBol (13 reacties) op 27-12-2018 18:41
( PM )
Ik heb beide consoles staan, maar gek genoeg staat de ps4 amper aan. De exclusives zijn geweldig (Bloodborne en horizon beide op 100%), maar de 'nieuwe' exclusives dit jaar, zoals god of war en spiderman) heb ik nog niet aangeraakt. Vooral bezig met Battlefield 5 en Destiny 2 op de xbox one.
Persoonlijk speelt xbox net wat lekkerder en vind ik intern alles wat sneller. Vooral parties aanmaken bijvoorbeeld.
avatar van Tediz2013
Door Tediz2013 (64 reacties) op 27-12-2018 19:42
( PM )
Ik denk dat het ook veel verschil maakt dat je op de xbox one GameShare hebt. kortom download 1 game en je maatje (waar diegene ook woont) kan het ook spelen. ook kan je gamepass en je gold abonoment delen, je kan dus letterlijk alles samen spelen voor de prijs van 1 account. ik zelf koop dus nooit discs voor xbox one, op dit gebied is de xbox one dus een stuk voordeliger dan dat je bijvoorbeeld 2x de gane moet kopen om samen online te gamen.
avatar van Johandy
Door Johandy (1461 reacties) op 27-12-2018 20:17
( PM )
Ik denk ook dat Super Smash Bros: Ultimate de game van het jaar is.
avatar van Uribium
Door Uribium (2841 reacties) op 27-12-2018 23:50
( PM )
Ah, dit is wel gaaf om te zien! Toch verrassend dat de ultimate LE op nummer 1 staat, maar ik denk inderdaad dat dat te danken is aan het feit dat hij heel vaak maar voor kort beschikbaar was en de pagina vaak gerefresht is.
avatar van M Monster D
Door M Monster D (1377 reacties) op 28-12-2018 15:21
( PM )
Quote:
[..]

Ik denk dat het beeld hier op de BG website wat scheef getrokken wordt door de manier waarop de site gevuld is:
- recente aanbiedingen wel voor PS4 als frontpage artikel, de 'count down' sales voor Xbox One geen artikel over hebben staan.
- bij recenties van games altijd alleen maar verwijzing naar de PS4 versie en niet naar de Xbox versie van een game. (en dit is helaas ook andersom; als je een prijslijst van een Xbox One game bekijkt zie je geen link naar een eventuele recentie, die zie je alleen bij de PS4 versie.

Ikzelf heb beide (Xbox One X en PS4 Pro tegenwoordig) zodat je alle exclusives kan spelen, maar merk veel voordelen bij gebruik van Xbox One X t.o.v. PS4 Pro waardoor ik tegenwoordig eerst naar de Xbox One versie van een game zoek en pas daarna de PS4 versie als alternatief.

De lijst van games is gebaseerd op het aantal keren bekijken van de prijslijst pagina van een game die deels wordt veroorzaakt door bovengenoemde recenties en natuurlijk ook door de prijsreacties (op die dagen zie je meestal een flinke piek in de bezoeken van betreffende game).