Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS Download de Android App Download de iPhone App

Deze week in de Winkels: Red Dead Redemption 2, Just Dance

Beste Budgetgamers, het is zover, de gameweek van het jaar is met ons! Dit is dé week waarin dan ein-de-lijk de strohalmen uitverkocht zullen raken, de cowboyhoeden de lucht in vliegen, de jonkvrouwen van het spoor worden gered en poker weer gespeeld wordt in elke stad. Het is de week dat Red Dead Redemption 2 het daglicht gaat zien! Er komen zelfs nachtopeningen voor de gamesrs die zo snel mogelijk met een fysieke uitvoering aan de slag kunnen gaan. Hier maandag meer over. In ieder geval komt de game in drie edities, de Standard (voor de casual speler), special (voor de singleplayer fan) en Ultimate Edition (voor de multiplayer cowboys en -girls). Daarnaast is er nog een collector’s box met allerlei Red Dead Redemption 2 goodies. Let wel dat bij die laatste alleen de game er niet bij zit.

Komt er dan verder nog iets uit? Het meeste wijkt eigenlijk uit voor Red Dead, alleen spellen die voor net iets andere doelgroepen zijn doen deze week mee zoals Just Dance 2019 en het actievolle My hero One’s Justice. Verder zien er opvallend veel kids games het licht waaronder Nickelodeon Kart Racers, Crayola Scoot en Paw Patrol: On a Roll.

Opvallend is tot slot dat voor nagenoeg álle consoles wel een spel in de winkel ligt, van 3DS tot Vita, van PS4 tot zelfs de Wii. Zit er iets voor jou bij deze week?

PS4
Chicken Range
Crayola Scoot
Just Dance 2019
Let's Sing 2019 + 1 Microfoon
My Hero One's Justice
Nickelodeon Kart Racers
Quar: Infernal Machines (+PSVR)
Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 - Special Edition
Red Dead Redemption 2 - Ultimate Edition
Spintires: MudRunner American Wilds Edition

PlayStation 4 Pro (1 TB) + Red Dead Redemption 2

Xbox One
Crayola Scoot
Just Dance 2019
My Hero One's Justice
Nickelodeon Kart Racers
Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2 - Special Edition
Red Dead Redemption 2 - Ultimate Edition
Spintires: MudRunner American Wilds Edition

Multi
Red Dead Redemption 2 Collector’s Box

Switch
Chicken Range
Crayola Scoot
Just Dance 2019
Moto Racer 4
My Hero One's Justice
Nickelodeon Kart Racers
Namco Museum Arcade Pac
Paw Patrol: On a roll!
Rapala Fishing Pro Series
Syberia 3
Yomawari The Long Night Collection

Hori Multiport USB Playstand

PS Vita
Chicken Range

3DS
Paw Patrol: On a Roll

Wii U
Just Dance 2019

Wii
Just Dance 2019

PC
Spintires: MudRunner American Wilds Edition

Blu_Ray
Hereditary
Sicario: Day of the Soldado
Unsane

Guides
Mega Man - Official Complete Works
Red Dead Redemption 2 Standard Strategy Guide
Red Dead Redemption 2 Collector's Edition Strategy Guide
Super Mario Encyclopedia: The First 30 Years
Super Mario Encyclopedia: The First 30 Years - Limited Edition

Laatste reacties

avatar van ThaDanus
Door ThaDanus (1620 reacties) op 21-10-2018 23:15
( PM )
Mwah, lekker rustige week
avatar van Hamklaas
Door Hamklaas (112 reacties) op 22-10-2018 00:10
( PM )
Ik heb er zin in. Donderdag al even proberen hem te scoren en anders maar een dag wachten.
avatar van Groenteboer
Door Groenteboer (5761 reacties) op 22-10-2018 00:23
( PM )
Alweer niks.
avatar van Yojimbro
Door Yojimbro (14769 reacties) op 22-10-2018 00:24
( PM )
Meh.
avatar van -GJ-
Door -GJ- (2031 reacties) op 22-10-2018 01:12
Rol: Forum Moderator
( PM )
Mensen die geen RDR2 gaan spelen houden niet van games. Of van het leven. Of van plezier. Dit wordt zo'n titel die maar eens in de 5-10 jaar langs komt en die nog jarenlang besproken en bestudeerd gaat worden. Ik heb er zin in!
avatar van Frankie
Door Frankie (1536 reacties) op 22-10-2018 01:43
( PM )
Pief paf boef, jij bent de boef. RDR2 echt wel
avatar van Nilis007
Door Nilis007 (100 reacties) op 22-10-2018 07:09
( PM )
Just dance 2019 op de wii? Die bak is toch allang dood en begraven?

(Maar wel 100 miljoen consoles wereldwijd, dus marketing zal wel makkelijk zijn)
avatar van L1F3Stream
Door L1F3Stream (3813 reacties) op 22-10-2018 07:32
( PM )
RDR2! En later eens Yomawari The Long Night Collection oppikken.
avatar van Ricardo_verhees
Door Ricardo_verhees (80 reacties) op 22-10-2018 07:47
( PM )
RDR 2! Zin innnnn
avatar van Cypher XCII
Door Cypher XCII (1400 reacties) op 22-10-2018 07:58
( PM )
Quote:
Mensen die geen RDR2 gaan spelen houden niet van games. Of van het leven. Of van plezier. Dit wordt zo'n titel die maar eens in de 5-10 jaar langs komt en die nog jarenlang besproken en bestudeerd gaat worden. Ik heb er zin in!


Amen!
avatar van DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (22982 reacties) op 22-10-2018 08:12
( PM )
Quote:
Mensen die geen RDR2 gaan spelen houden niet van games. Of van het leven. Of van plezier. Dit wordt zo'n titel die maar eens in de 5-10 jaar langs komt en die nog jarenlang besproken en bestudeerd gaat worden. Ik heb er zin in!

Nou, die heb ik ook maar weer binnen. Bedankt.

Niks voor mij deze week.



avatar van Sabin5995
Door Sabin5995 (3065 reacties) op 22-10-2018 08:35
( PM )
Vrijdag ben ik toevallig vrij. Dat wordt de hele dag RDR2!
avatar van Dnoxo
Door Dnoxo (479 reacties) op 22-10-2018 08:42
( PM )
Rdr2, vond 1 erg leuk.
avatar van Quetzalcoatl
Door Quetzalcoatl (179 reacties) op 22-10-2018 08:43
( PM )
Vrijdag ben ik geheel niet toevallig vrij. Gordijnen dicht, deurbel eruit en het hele weekend helemaal los in RDR2 jeeeeeuj.
avatar van Marato24
Door Marato24 (838 reacties) op 22-10-2018 08:50
( PM )
Natuurlijk kan RDR2 niet uitblijven!
avatar van Nickachu
Door Nickachu (624 reacties) op 22-10-2018 08:53
( PM )
RDR2 , zijn maar weinig games waar ik al maandenlang naar uitkijk.
avatar van Truememo
Door Truememo (52 reacties) op 22-10-2018 09:04
( PM )
Rdr2, maar ik kan het pas eind volgende week spelen omdat ik geen tijd heb
avatar van Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (6355 reacties) op 22-10-2018 09:21
( PM )
Backlog maar wegwerken dan...
avatar van Gunghir
Door Gunghir (1910 reacties) op 22-10-2018 09:36
( PM )
Quote:
Mensen die geen RDR2 gaan spelen houden niet van games. Of van het leven. Of van plezier. Dit wordt zo'n titel die maar eens in de 5-10 jaar langs komt en die nog jarenlang besproken en bestudeerd gaat worden. Ik heb er zin in!


Ik hoop dat je gelijk hebt.
Red dead redemption 1 was nou niet echt grens verleggend.
We zullen zien vrijdag.
avatar van Hunterr
Door Hunterr (313 reacties) op 22-10-2018 10:13
( PM )
Quote:
Mensen die geen RDR2 gaan spelen houden niet van games. Of van het leven. Of van plezier. Dit wordt zo'n titel die maar eens in de 5-10 jaar langs komt en die nog jarenlang besproken en bestudeerd gaat worden. Ik heb er zin in!


Je mening is geen feit. Gelukkig maar :)
avatar van Swift
Door Swift (6157 reacties) op 22-10-2018 10:41
( PM )
Geen Let s sing 2019 voor de Switch???????
avatar van Forrestfield
Door Forrestfield (1730 reacties) op 22-10-2018 10:52
( PM )
Quote:
Mensen die geen RDR2 gaan spelen houden niet van games. Of van het leven. Of van plezier. Dit wordt zo'n titel die maar eens in de 5-10 jaar langs komt en die nog jarenlang besproken en bestudeerd gaat worden. Ik heb er zin in!


Nieuwe baan als poortwachter?
avatar van Selvmortsydd
Door Selvmortsydd (3159 reacties) op 22-10-2018 11:57
( PM )
Quote:
[..]


Ik hoop dat je gelijk hebt.
Red dead redemption 1 was nou niet echt grens verleggend.
We zullen zien vrijdag.


Dit dus. Mensen lopen de game tot in het belachelijke op te hemelen, terwijl, zoals gezegd, het voorgaande deel behoorlijk middelmatig was.
Ik ben in ieder geval wel erg benieuwd...
avatar van Skull_kid
Door Skull_kid (27264 reacties) op 22-10-2018 12:04
Rol: Forum Moderator
( PM )
Just Dance 2019, EIN-DE-LIJK!
avatar van ArdiBacardi
Door ArdiBacardi (1958 reacties) op 22-10-2018 12:04
( PM )
RDR2 deze week maar dan vnl om op paard de wereld te verkennen en aan te kloten. R* games zijn goed tot prima maar voor mij niet de goddelijke games die het voor anderen zijn. Ik ga van RDR2 genieten maar dan op het gemakje.
avatar van Quetzalcoatl
Door Quetzalcoatl (179 reacties) op 22-10-2018 12:10
( PM )
Het is natuurlijk hartstikke cool om in de releaseweek van RDR 2 te doen alsof je sceptisch bent, en erop te wijzen dat RDR 1 niet zo heel bijzonder was. I get that.

Maar wellicht is het handig om erbij te bedenken dat Rockstar ten tijde van de ontwikkeling van deel 1 nog aan meerdere games tegelijk werkte, namelijk Bully, Table Tennis, Manhunt 2 en GTA IV. Pas sinds GTA V werken alle Rockstar-studio's tegelijk aan één game, en zoals jullie je misschien wel herinneren was GTA V een ehh.. best aardig spelletje.
avatar van DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (22982 reacties) op 22-10-2018 12:13
( PM )
Quote:
Pas sinds GTA V werken alle Rockstar-studio's tegelijk aan één game, en zoals jullie je misschien wel herinneren was GTA V een ehh.. best aardig spelletje.

'In het verleden behaalde successen, bieden geen garantie voor de toekomst'
avatar van Hunterr
Door Hunterr (313 reacties) op 22-10-2018 12:16
( PM )
Quote:
Het is natuurlijk hartstikke cool om in de releaseweek van RDR 2 te doen alsof je sceptisch bent, en erop te wijzen dat RDR 1 niet zo heel bijzonder was. I get that.

Maar wellicht is het handig om erbij te bedenken dat Rockstar ten tijde van de ontwikkeling van deel 1 nog aan meerdere games tegelijk werkte, namelijk Bully, Table Tennis, Manhunt 2 en GTA IV. Pas sinds GTA V werken alle Rockstar-studio's tegelijk aan één game, en zoals jullie je misschien wel herinneren was GTA V een ehh.. best aardig spelletje.


Waarom zo in de verdediging schieten. Er zijn mensen die RDR niet leuk/minder vinden.... deal with it.
avatar van Selvmortsydd
Door Selvmortsydd (3159 reacties) op 22-10-2018 12:20
( PM )
Quote:
I get that.



Oh wel? Pak van mijn hart..
avatar van Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (6355 reacties) op 22-10-2018 12:24
( PM )
Quote:
Het is natuurlijk hartstikke cool om in de releaseweek van RDR 2 te doen alsof je sceptisch bent, en erop te wijzen dat RDR 1 niet zo heel bijzonder was. I get that.

Maar wellicht is het handig om erbij te bedenken dat Rockstar ten tijde van de ontwikkeling van deel 1 nog aan meerdere games tegelijk werkte, namelijk Bully, Table Tennis, Manhunt 2 en GTA IV. Pas sinds GTA V werken alle Rockstar-studio's tegelijk aan één game, en zoals jullie je misschien wel herinneren was GTA V een ehh.. best aardig spelletje.


Tja zo kun je iedere mening, column of anderssoortig geschreven tekst onderuit halen. Uiteindelijk is alles wat nieuwer is gemaakt onder andere omstandigheden dan een voorganger. Plus niet iedereen vindt die wilde westen (of insert ieder ander thema hier) vibe even leuk.
avatar van Quetzalcoatl
Door Quetzalcoatl (179 reacties) op 22-10-2018 12:25
( PM )
Quote:
[..]


Waarom zo in de verdediging schieten. Er zijn mensen die RDR niet leuk/minder vinden.... deal with it.


Geen idee waar je 'in de verdediging schieten' op baseert. Ik vind dat tryhard sceptisch doen gewoon onnozel.
avatar van Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (6355 reacties) op 22-10-2018 12:29
( PM )
Quote:
[..]


Geen idee waar je 'in de verdediging schieten' op baseert. Ik vind dat tryhard sceptisch doen gewoon onnozel.


Ik vind dat tryhard mensen beoordelen die even de reviews afwachten onnozel... En dan ga jij weer zeggen 'waar baseer je dat op'... Ik baseer dat op jouw reactie die overduidelijk laat zien dat jij vindt dat mensen die sceptisch zijn dit doen om cool te zijn.
avatar van Quetzalcoatl
Door Quetzalcoatl (179 reacties) op 22-10-2018 12:33
( PM )
Quote:
[..]


Ik vind dat tryhard mensen beoordelen die even de reviews afwachten onnozel... En dan ga jij weer zeggen 'waar baseer je dat op'... Ik baseer dat op jouw reactie die overduidelijk laat zien dat jij vindt dat mensen die sceptisch zijn dit doen om cool te zijn.


Ik geloof dat mijn oorspronkelijke reactie behoorlijk inhoudelijk was verder. Dat 'sceptisch doen om cool te zijn' heb ik inderdaad zelf ingevuld, maar dat baseer ik dan weer op wat hier en op andere fora altijd gebeurt, bij elke grote release. Duidelijk cooldoenerij.
avatar van Swift
Door Swift (6157 reacties) op 22-10-2018 12:41
( PM )
Ik snap niet waarom jullie kibbelen... De top 3 van deze week is overduidelijk...

1 Let's sing 2019
2 Just dance 2019
3 red Dead redemption
avatar van Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (6355 reacties) op 22-10-2018 12:44
( PM )
Dat je haat op Just Dance wil niet zeggen dat je superieur bent he... Duidelijk cooldoenerij dit door iemand die niet kan dansen en vindt dat zij wel kan zingen
avatar van Hunterr
Door Hunterr (313 reacties) op 22-10-2018 12:47
( PM )
Quote:
[..]


Ik geloof dat mijn oorspronkelijke reactie behoorlijk inhoudelijk was verder. Dat 'sceptisch doen om cool te zijn' heb ik inderdaad zelf ingevuld, maar dat baseer ik dan weer op wat hier en op andere fora altijd gebeurt, bij elke grote release. Duidelijk cooldoenerij.


Member van Resetera ? Ok dan zeg ik niks meer.
avatar van OllieMrJ
Door OllieMrJ (8 reacties) op 22-10-2018 12:48
( PM )
Quote:
Mensen die geen RDR2 gaan spelen houden niet van games. Of van het leven. Of van plezier. Dit wordt zo'n titel die maar eens in de 5-10 jaar langs komt en die nog jarenlang besproken en bestudeerd gaat worden. Ik heb er zin in!


Mensen die niet van RDR2 houden houden niet van microtransactions zoals GTA Online wat Pay2Win was. Die EA het idee gaven om Pay2Win in hun spellen zetten. R* fans negeren dat want ze zijn vaak nog jong en hoeven daardoor niet te werken voor hun geld. R* kan ook geen goed verhaal schrijven.... Tenzei je in plaats van RDR2 Witcher 3 bedoelt want dat is een spel wat jij beschrijft. Een spel die niet hun fans naaien met day 1 pre order DLC.
avatar van DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (22982 reacties) op 22-10-2018 12:48
( PM )
Quote:
Ik snap niet waarom jullie kibbelen... De top 3 van deze week is overduidelijk...

1 Let's sing 2019
2 Just dance 2019
3 red Dead redemption

En nou als je de titel van het spel zou veranderen in 'Red Dance Redemption en dat je in plaats van standoffs, dance-offs hebt, zou het dan hoger bij jou scoren?
avatar van Nightshade
Door Nightshade (859 reacties) op 22-10-2018 13:47
( PM )
Weer een rustig weekje qua games. Dat blijft waarschijnlijk wel zo tot Smash Ultimate, tenzij er een leuke deal voorbij komt voor een game op m'n Steam wishlist. Verder nog genoeg te doen qua backlog.

RDR2 komt er vanzelf wel een keertje. Waarschijnlijk wanneer de GOTY-versie voor zo'n 20 euro te koop is. Moet bovendien de eerste game nog uitspelen.
avatar van Snakesonic
Door Snakesonic (691 reacties) op 22-10-2018 14:40
( PM )
Gameweek van het jaar? En dat voor 1 game?
Het origineel was wel aardig en tenminste leuker om te spelen dan gta4. Dit tweede deel moet zich nog maar bewijzen.
Sowieso wel wat uitgekeken op de rockstarformule na de grandioze ps2tijdperk.

September had ook een paar geweldige weken.
avatar van ElCheapo
Door ElCheapo (7988 reacties) op 22-10-2018 19:19
( PM )
Ik was aan het twijfelen of ik RDR2 meteen zou kopen, maar nu ik zag dat ik de Xbox One X set bij bol.com met Forza Horizon 4 en Forza 7 met daarbij ook nog gratis Red Dead Redemption 2 kon kopen voor € 444,00 heb ik toch maar heel snel beslist om die te bestellen. Lijkt me een hele goede deal en verwacht eigenlijk niet dat je met b.v. Black Friday een nog betere deal zal krijgen.

De Xbox One X set met Shadow of the Tomb Raider is ook wel interessant, maar die is 500 euro dus ik koop Shadow of the Tomb Raider over een tijdje nog wel; misschien met Black Friday of zo...
avatar van Bigds9fan
Door Bigds9fan (2062 reacties) op 23-10-2018 10:16
( PM )
Quote:
[..]


Waarom zo in de verdediging schieten. Er zijn mensen die RDR niet leuk/minder vinden.... deal with it.


Precies. Dat de game episch is zal worden dat staat vast want dat geldt voor bijna alle Rockstar titels.

Maar het moet wel je genre zijn.
avatar van WhistlerPD
Door WhistlerPD (60 reacties) op 23-10-2018 20:20
( PM )
Quote:
[..]

Precies. Dat de game episch is zal worden dat staat vast want dat geldt voor bijna alle Rockstar titels.

Maar het moet wel je genre zijn.


Dat RockStar games maakt met een hoge productiewaarde is een gegeven. Dat er een groot publiek is voor hun games is ook duidelijk maar persoonlijk vind ik de meeste RockStar games niet heel leuk om te spelen. Ik vind gameplay en spelplezier veel belangrijker dan grafisch geweld en uitgewerkte verhaallijnen. Ik beleef zelf veel meer plezier aan games als Nioh, Dead Cells, Mario Odyssey, Street Fighter, Hollow Knight en Ori dan aan GTA en Red Dead Redemption. Over smaak valt niet te twisten.