Tom Clancy's Rainbow Six 3: Black Arrow (Xbox)
85 100 1

Review Tom Clancy's Rainbow Six 3: Black Arrow (Xbox)

Rainbow Six3 liet op de Xbox het Live geweld pas echt losbarsten, deze tactical shooter was razend populair en was een spel dat niet een spel was waar je achteloos de kamer binnen kan komen en in het rond kan gaan schieten, indien je dat van plan was om te gaan doen werd je er al gelijk uit de server gegooid. Dit was dus ook echt een spel voor de liefhebbers van tactical shooters. Helaas had het eerste deel te kampen met een paar bugs. Toen Black Arrow uitkwam werd het gelijk tijd om een kijkje te nemen om te zien of ze aan het al zeer goede spel nog wat hebben verbeterd.

Allereerst is het spel qua basis nog steeds hetzelfde. Jij bent Ding Chavez en je bent de leider van een anti terroristen team om de oorlog tegen terrorisme te helpen om zo terroristen te verslaan en tegen te werken. Hiervoor heb je een zeer slim team naast je staan die stuk voor stuk hun mannetje staan.

Het fantastische van Rainbow Six3 was dat je je team uitstekend kon besturen via Voice Commands, helaas moest je in het begin nogal hard schreeuwen eer ze het commando begrepen en opvolgden. Gelukkig is dat bij dit deel opgelost. Je teamleden horen je nu ook als je wat fluistert wat het realisme van dit spel een stuk ten goede komt. De sfeer van de omgeving is ook met het geluid zeer goed omgeven maar het vreemde is wel dat bijvoorbeeld bij de eerste stations missie de algemene mededelingen daarin gewoon doorgaan, aan de ene kant erg realistisch, aan de andere kant erg vreemd omdat tijdens een gijzelingsactie verwacht je op zijn minst wel dat ze die mededelingen stoppen omdat er toch niemand naar kkan luisteren want alleen de gijzelaars, de gijzelnemers en de politie ze horen.

Grafisch weer prachtig
Zoals vaak te verwachten is zitten er grafisch natuurlijk de nodige updates bij, zo zijn er nieuwe lichteffecten gebruikt die men al eerder zag in SplinterCell: Pandora Tomorrow verder zijn de animatie’s een stuk beter en zien de omgevingen er nog beter uit. Verder is het verder niet veel verbeterd, viel ook niet zo gek veel aan te verbeteren want het zag er al zeer goed uit en met de nieuwe lichteffecten ziet het er nog beter uit. Grafisch gezien een van de toppers van de Xbox op dit moment maar niet de shooter die er als beste uitziet, die eer gaat nog steeds naar Chronicles Of Riddick.

Meer dan een update
Rainbow Six3: Black Arrow heeft al 1 grote verbetering bij zich en dat is bij de multiplayer. Je kan namelijk nu met zijn tweeën het spel in Co-Op spelen op 1 Xbox. Dit vormt al een uitstekende toevoeging aan dit spel. Verder bestaat het spel weer uit 10 missies en 1 campaign. Gelukkig kan je ook alle verschillende speel modi online spelen met Xbox Live waarbij je ook nog eens extra content kan downloaden. De Live mogelijkheden verschillen toch nog aardig wat, niet alleen zijn er 14 nieuwe maps, ze zijn ook nog eens een stuk groter. Verder zijn er 2 nieuwe spel-modes aan toegevoegd namelijk "Total Conquest" en "Retrieval". Retrieval is een soort van Capture The Flag optie die gaat om een chemische tube. Total Conquest gaat natuurlijk om het veroveren van de totale map en het uitschakelen van al je vijanden. Klinkt logisch natuurlijk bij zo een map.

Live3.0
Rainbow Six3:Black Arrow maakt in dit spel gebruik van Live3.0, de nieuwste versie van de Live serie. Dit maakt de mogelijkheid beschikbaar om Squad's samen te stellen voor dit spel wat kan tot 32 spelers in jouw team dan ook bevatten (niet met zijn allen tegelijkertijd online in 1 potje natuurlijk). Bij jouw Squad kan je dan verschillende dingen instellen zoals een slogan, icoon/logo en afkorting waarbij jouw afkorting tijdens het spelen ook in beeld te zien zal zijn. Dit maakt het ook nog eens tot een uitstekende toevoeging aan de Rainbow Six serie op de Xbox qua online gamen.

Het spel brengt verder qua game-play op de offline co-op mode na eigenlijk niets nieuws onder de zon. Multiplayer is nog steeds uitstekend geregeld en flink verbeterd natuurlijk met de fantastische toevoeging van squad's en de mogelijkheid om je team maten van te voren een bericht te sturen van de volgende battle. De bug dat wanneer je om een hoekje keek dat je dan onkwetsbaar was is er gelukkig uitgehaald, helaas zitten er wel nog een paar kleine foutjes in maar geen bugs die het spelplezier kunnen beïnvloeden en/of bederven.

Ubisoft kan dit spel met gepaste trots in de schappen leggen. Voor de prijs van een upgrade zoals Ghost Recon: Island Thunder hebben ze weer een spel in de schappen gelegd met niet alleen een vriendelijk prijsje maar ook nog eens met de kwaliteit van een volwaardig nieuw spel. Het is zelfs door de splitscreen toevoeging net zo goed al dan niet beter te noemen dan Rainbow Six3. Een spel dat zeer goed speelbaar is en net zo verslavend.

Het verhaal is nog steeds uitstekend en voelt aan als een aansluitend verhaal op het vorige spel mede omdat de hoofdrolspeler nog steeds dezelfde naam heeft en het dezelfde teammaten zijn. Voor wie Rainbow Six3 een te dure aankoop leek is dit spel dan toch wel absoluut de moeite waard en de €29.95 waarvoor het in de gemiddelde winkel ligt is het toch absoluut de moeite waard en kan je bijna geen miskoop doen.

Oordeel Tom Clancy's Rainbow Six 3: Black Arrow (Xbox)

Aantal keer bekeken: 1414

Laagste 1 prijzen voor Tom Clancy's Rainbow Six 3: Black Arrow (Xbox)