Unreal Tournament 3 (PC)
90 100 1

Review Unreal Tournament 3 (PC)

Unreal tournament doet me denken aan een pizza, de bodem is hetzelfde, krokant en smaakt verrukkelijk, maar telkens een ander sausje. Dit deel heeft ook weer een ander sausje dat wel lekker smaakt.

De Bad-guys en girl!

De appel valt niet ver van de boom.
Op het eerste gezicht lijkt Unreal tournament op zijn voorgangers. Alleen, dit deel ziet er natuurlijk visueel een stuk beter uit. Er wordt goed gebruik gemaakt van de Unreal 3 engine waar Gears of War ook gebruik van maakt. Dat niet alleen, ook qua geluid en het aantal maps heb je veel te doen. Het aantal maps is ongeveer hetzelfde als UT 2004 alleen het grote verschil tussen deze twee spellen zijn het aantal gamemodi. Er zijn er gelukkig meer bijgekomen dan afgegaan. Assault en Onslaught zijn weg, hiervoor zijn warefare en vehicle CTF in de plaats gekomen. Ook hebben we de, niet door mij veel gespeelde, duel mode. In Duel mode speel je één tegen één, dit is eigenlijk meer een modus voor toernooien, zoals de E-sports. Warefare is onslaught (Bepaalde punten in een map innemen en vasthouden, soort van Battlefield) en Assault (Bepaalde opdrachten afronden in een map) in één, de bedoeling is om de core van de vijand te vernietigen. Dit doe je door middel van nodes in te nemen met de link-gun. Het nieuwe in capture the flag is dat je gebruik kunt maken van voertuigen. Het probleem dat je lang moet lopen en dat een auto al bezet was hebben ze opgelost met de hoverboard. De hoverboard kun je in alle grote maps gebruiken om jezelf te verplaatsen. Met de hoverboard kan je ook tricks uitvoeren, niet zoals Tony Hawk het doet, maar gewone simpele tricks zoals tailgrabs en een ollie hier en daar, waarmee je je tegenstander kan verbluffen met je tricks.

Een van de nieuwe voertuigen in UT3

Single-player
De singleplayer in Unreal tournament is eigenlijk nu een echte single-player geworden, met een serieus verhaal. Dus niet zo’n slappe singleplayer die ook op de multiplayer lijkt. Maar hier heb je een verhaal dat wel diep gaat. Reaper is door een Mining Corporation opgeroepen om naar een niet-verdedigde kolonie te gaan die aangevallen wordt door de Necris. Samen met je team probeer je van de kolonie te ontsnappen, maar je raakt bewusteloos door de aanval. Als je eenmaal bijgekomen bent, sluit je je aan bij een team dat oorlog voert met de Necris. Op die manier kan jij de kolonie redden! Niet echt een sterk verhaal, maar het is toch leuk om te spelen. Met name wanneer je steeds wordt ingemaakt online, of je wilt een nieuw armor voor je multiplayer-character.

De bekende Capture the flag modus is terug.

Pimp jezelf
Je kunt in Unreal tournament je character naar eigen smaak veranderen, dit doe je door de missies te voltooien in de single-player. Dit is wel een leuke toevoeging want niet iedereen heeft meer die babe met opgepompte jeweetwels. Maar een stoere man/vrouw met een héél vet armor. Het werkt als volgt: Je kiest één van de volgende teams; Necris (Bad-guys, soort van aliens), The Corrupt (Robots) Iron Guard (Het bekende team in Unreal tournament) Krall (Slaven van de Skaarj, hagedissen met verbeterde technologie) en het team dat je speelt in de single-player de Ronin. Dit is waarom je de singleplayer moet spelen, alleen op die manier kan je deze armors unlocken in de multiplayermode.

De uitrusting
Hier kan ik eigenlijk best kort over zijn, de wapens zijn hetzelfde als in Unreal Tournament 2004. Het enige verschil zit hem op visueel gebied, een feitje voor de mensen die bekend zijn met de serie, je ziet de handen op de wapens!(dit was voorheen nooit zo) Nou, niet op elk wapen maar bijvoorbeeld bij de minigun, daar zie je gewoon een hand die het wapen vasthoudt. Je gebruik natuurlijk niet elk wapen, maar als je een wapen gebruikt kun je speciale titels verdienen door 15 kills met het wapen te maken in één ronde. Bijvoorbeeld; Jack the hammer, die verdien je door de impact hammer te gebruiken. De impact hammer is een instant kill (meteen dood) wapen die je eigenlijk alleen gebruikt als je munitie op is. Gun Slinger, die krijg je met een enforcer (handgun). Flak master, die krijg je met een flankcannon. De Flank cannon is een heel handig wapen, het heeft wat weg van een shotgun, maar dan zijn die kogels 10 keer groter. Head hunter, deze krijg je met een sniper rifle, de naam spreekt voor zich lijkt mij. Dit zijn echter slechts voorbeelden, er zitten veel meer wapens in het spel dan ik hier bespreek.

De Necris, één van de volken in Ut3

De Multiplayer
Het onderdeel waarom je Unreal Tournament 3 zou moeten kopen. De actie is snel en zo verslavend. Je leert snel hoe alles werkt en waar alle speciale plekken zitten om je vijand het leven zuur te maken. De bekende geluiden zitten ook in de multiplayer zoals Headshot, Pancake (mijn favoriet) en niet te vergeten Holy Shit! Pancake krijg je overigens als je iemand plet. En Holy shit als je héél veel vijanden achter elkaar dood.

De pizza heeft weer gesmaakt dit mede door eindelijk een goede singleplayermodus. Op visueel gebied ziet het er ook prachtig uit. En niet te vergeten de ijzersterke multiplayer!

Deze game is gereviewed door Wars

Oordeel Unreal Tournament 3 (PC)